Gå til innhold

NV35 eller R350?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, bør vel vente på NV35 uansett... du vet ikke hva som er best før de er testet mot hverandre.

Og dersom det viser seg at Radeon var bedre har den sikkert sunket litt i pris så det er vel en Win/Win hvis du venter...

Men taper litt tid da..

Lenke til kommentar
Hva med R400? Det skal komme ut nesten samtidlig med NV35.

Nei. Den kommer senere på året? :roll:

Ryktene sier at NV35 blir bedre enn R350. Men alt kommer ann på 2 ting i grunn. Jeg anser ikke pris som en en faktor her, siden den vil bli veldig lik da NV35 skal være billigere å produsere, defor også billigere for oss.

1. Gidder du å vente til Juni/Juli på NV35?

2. Hva liker du best? ATI eller nVidia?

Lenke til kommentar
Hvis man venter til NV35 er ute så kan man vente en stund til på R400, når R400 er ute kan man bare vente litt til på NV40, men da er det kanskje like greit å vente på R450...  :roll:

Nei sier jeg. Det kommer helt ann på hva du vil ha. ATI eller nVidia. :p

Jeg skal ha nVidia og NV35. :D

Lenke til kommentar
Hvis man venter til NV35 er ute så kan man vente en stund til på R400, når R400 er ute kan man bare vente litt til på NV40, men da er det kanskje like greit å vente på R450...  :roll:

Good 4 U dude :lol:

Å si sånt før kortet er i butikken er så utrolig saklig iom du ikke vet hvordan det yter... fanboy is what u r :lol:

Andy

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
9800PRO! :yes: ingen tvil :D

:yes:

:yes:

Ikke noe å lure på. Skal du ha noe bedre så kjøper du nå R350 og bytter når R400 kommer.

Lenke til kommentar

Good 4 U dude  :lol:  

Å si sånt før kortet er i butikken er så utrolig saklig iom du ikke vet hvordan det yter... fanboy is what u r  :lol:  

Andy

Ja tenk. Jeg er det. Men jeg er ikke av den typen som ikke innser at ATI tidvis har de beste kortene. Jeg sa ikke at NV35 sikkert knuser R350. jeg sa at i følge ryktene skal det være bedre. Jeg er ikke overbevist om at et kort slår et annet før jeg har lest en test eller ti.

Jeg syns Geforce FX er en kjempeflopp, med unntak av Geforce FX 5200 Ultra. Virker som et bra budjett kort. Og etter min mening så syns jeg nVidia skulle gitt blanke i NV35 og heller laget et nytt kort med et HELT nytt design. Ikke bare en lusen revisjon som NV35 er. Derfor frykter jeg at de nok en gang føkker opp et grafikk kort, ved å baser den på noe som floppet så sykt.

Om kortet yter 20000 3DMarks eller 21000 3DMarks gir jeg blaffen i. Samme gjelder om jeg får 300 FPS i Quake 3 eller om jeg får 350 FPS.

Så lenge kortet har bra ytelse i forhold til pris og er produsert av nVidia så er jeg fornøyd jeg. :D:D

Støy er ikke et tema. Smeller bare på en vannblokk. :D

Lenke til kommentar

Nå er det heldigvis ikke alle som er like trangsynt som deg. ;) Det er faktisk en del som ikke er 100% fanatisk lojal mot enten ATI eller Nvidia, men som kjøper det som yter best, eller gir mest valuta for pengene.

Lenke til kommentar
...og er produsert av nVidia så er jeg fornøyd jeg.  :D  :D

Why? Skjønner ikke sånt jeg.. Vil ha mest mulig ytelse og kvalitet for penga. Om det så er laget av ATi eller nvidia spiller da vel ingen rolle..

Må innrømme at det hadde vært litt morsomt om nvidia dro en 3Dfx - gikk konk :lol: Men bare for å irritere små nvidia fans selvsagt :lol:

Andy

Lenke til kommentar

Jeg tipper NV35 har blitt fremskyndet til juni på bekostning av hvor bra den vil bli. NV35 blir sansynligvis det NV30 burde vært.

Dette gjør at ATI kan slappe av litt og lansere en radeon 9900 pro.

Nærmere forklart tror jeg denne 9900 pro (R350G) vil si en 9800 pro med GDDRII i stedet for DDR og med 0,13 mikron prosess i stedet for 0,15 mikron. Klokkefrekvensen regner jeg med er ca 15-20% høyere på både GPU og RAM enn på 9800 pro. Dette vil sikkert være konkurransedyktig med NV35 og dermed holde ATI-kundene fornøyde et godt stykke utover høsten. Jeg tipper også at 9900 pro lanseres uka etter NV35.

Nå det gjelder R400 og NV40 så er det mer åpent. Jeg tipper begge kommer i desember/januar og at begge vil bli rundt 30% raskere enn NV35 og Radeon 9900 pro)

Lenke til kommentar
Nå er det heldigvis ikke alle som er like trangsynt som deg. ;) Det er faktisk en del som ikke er 100% fanatisk lojal mot enten ATI eller Nvidia, men som kjøper det som yter best, eller gir mest valuta for pengene.

Er ikke trangsynt. Hvis du ser etter så ser du at jeg lener meg ikke til den ene eller den andre. Men det virker det som du hopper elegant over.

Som jeg har sagt så mange ganger før, så har jeg ikke noe som helst problem med å innse at ATI har stygg bra kort og at de nå er i ledelsen.

Maskina til fatter'n har Radeon9700 Pro og jeg er ikke annet enn imponert over kraften i kortet.

Men jeg liker fortsatt nVidia best av personelig erfaringer, etc.

Jeg kjøper heller ikke nVidia kort hvis jeg mener de tar for mye betalt.

Kommer ikke til å kjøpe Geforce FX 5800 Ultra f.eks, men muligens NV35 da mitt Geforce 3 Ti500 begynner å dra på åra, men jeg er imponert over hvor smooth det drar Splinter Cell og Unreal II med masse detaljer i 1024x768.

Why? Skjønner ikke sånt jeg.. Vil ha mest mulig ytelse og kvalitet for penga. Om det så er laget av ATi eller nvidia spiller da vel ingen rolle..

Må innrømme at det hadde vært litt morsomt om nvidia dro en 3Dfx - gikk konk  :lol: Men bare for å irritere små nvidia fans selvsagt  :lol:  

Andy

Ja det ville du vel likt. 6000 kr for de nye ATI korta. Høres ut som en artig fremtid. :p

Nei. Skulle nVidia av en eller annen merkelig grunn gå konkurs så hopper jeg tilbake til Matrox. Matrox Mystique 4MB var mitt først 3D kort. :D

Men jeg har vanskelig for å tro at nVidia skal gå konkurs med det første. Da skal de jammen gjøre mange feil skjær nå som de også har fått en god fot innenfor hovedkort sektoren også.

Men, men.. Du vet aldri.

nVidia fanboy 4evah! :woot::woot:

Lenke til kommentar

For min del skal jeg aldri ha ett ATI kort igjen tror jeg. Da skal det vise seg at nyere kort er stabile som fjell såfall. Har 9700 Pro nå, som er sinnsykt ustabilt, lager "bølger" over skjermen og lagger. Inkompatibelt, dårlige drivere, lav fps (på det laveste) etc.

Ditt og datt.. bare titt på www.rage3d.comDet flommer over av problemer i forumene der..

Nå har jeg returnert mitt for å prøve ett nytt, er det forsatt problemer..da..bye ATI.

FX har sine svakheter det og (bråkete vifter etc.), får vente å se.., men med Nvidia har jeg aldri aldri opplevd trøbbel med før. Hatt de fleste fra TNT til nå..

ATI, great work, but not well done!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...