Hellwardk Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hei Har hatt problemer med cd romen en stund nå uten å egentlig vite hva problemet er. Hver gang jeg setter inn en cd, kommer bluscreenen opp. Denne beskjeden kom: (0xc0000005, 0x8A3A2C45, 0x8E83B67c, 0x00000000) fltmgr.sys - Address 8A3A2C45 base at 8A382000, Datestamp 47918a6a Windows sa at det var virusprogrammet som var problemet, og foreslo at jeg oppdaterte det. Jeg oppdaterte Norton, og med en gang kom det en ny bluescreen, denne gangen med denne beskjeden: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Windows sa nå at det var et kamera som var feilen; at driveren ikke fungerte. Det kommer nok av at jeg installerte en driver til en videokamera for en stund siden, ca idet den første bluescreenen kom opp. Jeg har sjekket "enhetsbehandling", og driveren står ikke der, og jeg trenger derfor hjelp til å avinnstallere den. Jeg lastet den ned fra internet, frykter nå virus(?). Jeg er ikke veldig pc-kyndig, så all hjelp tas godt i mot:) Endret 30. oktober 2008 av Hellwardk Lenke til kommentar
willy_seff Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Bare kast pc'n sry at ikke noe svar men det kommer sikkert ikke det samme problemet om du kjøper helt ny PC Antar at du har testa ALLE kablene som er tilknytning får CD rommen Prøv med en annen CD skoff om du har det tiljengerlig. test om det kan vere noe helt annet en cd rommen. Lenke til kommentar
Hellwardk Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Bare kast pc'n sry at ikke noe svarmen det kommer sikkert ikke det samme problemet om du kjøper helt ny PC Antar at du har testa ALLE kablene som er tilknytning får CD rommen Prøv med en annen CD skoff om du har det tiljengerlig. test om det kan vere noe helt annet en cd rommen. Kanskje jeg rett og slett kjøper en ny pc:P;) Nei, men ja, har prøvd å sjekke alt med cd romen, men ingenting funker.. det har nok med den driver jeg installerte. Men så får jeg ikke avinstallert den, det er det som er problemet.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er ikke veldig pc-kyndig, så all hjelp tas godt i mot:) Vet du hvordan du formaterer? Kan være fristende og gi deg dette rådet. Har du muligheten og kunnskap om hvordan du installerer Windows på nytt? Lenke til kommentar
Hellwardk Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er ikke veldig pc-kyndig, så all hjelp tas godt i mot:) Vet du hvordan du formaterer? Kan være fristende og gi deg dette rådet. Har du muligheten og kunnskap om hvordan du installerer Windows på nytt? Nei, og med det skjønner du hvor into pc jeg er;) Men vil det fikse problemet? Er det et windows-relatert problem? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Men vil det fikse problemet? Er det et windows-relatert problem? Det er stor mulighet for at dette er Windows relatert, hadde mulig hjulpet med en fersk installasjon, men har du ikke muligheten til dette anbefaler jeg deg og ikke gjøre det, kan fort bare bli mer surr. Har du gjort noen maskinvare endringer i det siste? Lenke til kommentar
Hellwardk Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Men vil det fikse problemet? Er det et windows-relatert problem? Det er stor mulighet for at dette er Windows relatert, hadde mulig hjulpet med en fersk installasjon, men har du ikke muligheten til dette anbefaler jeg deg og ikke gjøre det, kan fort bare bli mer surr. Har du gjort noen maskinvare endringer i det siste? Jeg har jo venner og bekjente som kan gjøre det for meg hvis det er nødvendig. Jeg installerte den driveren, og det var etter det at problemet dukket opp. Ellers har jeg ikke gjort noe annet.. Installert noen programmer, men ingenting maskinvare-relatert.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Da anbefaler jeg deg og få noen som kan det og gjøre det for deg. Husk bare og ta en eventuel sikkerhetskopiering av viktige data du ikke vil miste. Når maskinen formateres forsvinner alt du har på harddisken. Lykke til! Lenke til kommentar
willy_seff Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 HAdde jeg vert deg hadde jeg testa med og slette alle ting såm har med det du instalerte før dette kjedde. Windows har oxo en (System Restore) på engelsk da kan du sette pc'n tilbake til det tidponktet før alt FU*KA seg, du mister all data som er etter dette tidsponktet men da sliper du og finne alle programm, og stresse med nye CDkey og div andre ting. START Alle programmer Tilbehør System tilbehør Sustem gjenoppreting eller hva dette heter på norsk jeg har selv engelsk. eller kopier det under og lim in i RUN "Windowsknappen + r" lim dette in i det som kommer opp C:\WINDOWS\system32\Restore Lenke til kommentar
Hellwardk Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 HAdde jeg vert deg hadde jeg testa med og slette alle ting såm har med det du instalerte før dette kjedde.Windows har oxo en (System Restore) på engelsk da kan du sette pc'n tilbake til det tidponktet før alt FU*KA seg, du mister all data som er etter dette tidsponktet men da sliper du og finne alle programm, og stresse med nye CDkey og div andre ting. START Alle programmer Tilbehør System tilbehør Sustem gjenoppreting eller hva dette heter på norsk jeg har selv engelsk. eller kopier det under og lim in i RUN "Windowsknappen + r" lim dette in i det som kommer opp C:\WINDOWS\system32\Restore Ja, har jo tenkt på å slette det, men jeg finner det ikke. Driveren jeg installerte eksisterer ikke på pcen.... Lenke til kommentar
willy_seff Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Gjør det jeg sa da skriv in komandoen set pc'n tilbake 15 dager så slipper du problemet eller hvor langtid du må stille tilbake. men ofte blir du kvitt flere problemer som du ikke harmerket. Jeg reformaterer 2 ganger i året men nå er jeg GANSKE gira på pc så jeg trenger det. opp til deg "Windowsknappen + r" lim dette in i det som kommer opp C:\WINDOWS\system32\Restore Endret 31. oktober 2008 av willy_seff Lenke til kommentar
Hellwardk Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Gjør det jeg sa da skriv in komandoen set pc'n tilbake 15 dager så slipper du problemet eller hvor langtid du må stille tilbake. men ofte blir du kvitt flere problemer som du ikke harmerket. Jeg reformaterer 2 ganger i året men nå er jeg GANSKE gira på pc så jeg trenger det. opp til deg "Windowsknappen + r" lim dette in i det som kommer opp C:\WINDOWS\system32\Restore Jaok, da prøver jeg dette. Men når jeg kjører systemgjenopprettingen, så kan jeg ikke gjennopprette fra langt tilbake. Lengst tilbake er 27/10. Dette skjedde nok rundt 30/09. Hvordan får jeg valgt en annen dato? Lenke til kommentar
willy_seff Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det vet jeg ikke eller pc'n tar en gang i blant en system gjeopretnings kopi som er der får slike hendelser men den prøver og så ny gjeopretning såm mulig og har bare 1 eller 2 av gangen om du ikke har senere en nevnt dato må jeg kondolere med pc'n og du må nok reformatere. det jeg har gjort et og ha 4 hardisker 1 med oprativsystem, 1 med spill, 1 med filmer musikk, og 1 til reserve, så når jeg reformaterer så har jeg alt jeg trenger når jeg kommer i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå