mellhammer Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Har i de siste dagene merket at min adsl linje har blitt merkbart dårligere, fra 702 til 399 kbps i følge speedometeret på itavisen. Er det noen andre med Tiscali adsl som har det samme problemet? Har ikke kontaktet Tiscali, men det jo heller ingen vits da de gir blanke i kundestøtte. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Har hatt samme problem som deg i cirka to uker nå. Tidligere har alltid farten vært helt super, men nå går det fryktelig tregt. Har også snakket med to venner av meg som også opplever at nettet er tregt. Kontaktet Tiscali på fredag, og de skulle se på saken (men de hadde ikke hørt om at dette var noe problem). Håper de ordner opp snart Lenke til kommentar
Navidi Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Mente jeg så at de var utsatt for et kraftig DDOS angrep for tiden Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg leste også det et sted, Navidi. Jeg sa til han jeg snakket med på support at linjen min har vært ustabil helt siden det påståtte angrepet. Han avviste at dette hadde noe med saken å gjøre. Ikke vet jeg... Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Ikke rart noen tar et ddos angrep på tiscali! de overbelaster linjene sine ved og selge til alt for mange brukere + at de har sugen kundeservice. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Ikke rart noen tar et ddos angrep på tiscali! de overbelaster linjene sine ved og selge til alt for mange brukere + at de har sugen kundeservice. Kunderservicen er så som så; man får svar på det man lurer på, men man må vent litt for lenge på svar i andre enden. Har du noe som kan dokumentere at de overbelaster linjene sine (tviler sterkt på det)? Det er først nå jeg har fått problemer med hastigheten - tidligere har den vært helt på topp. Lenke til kommentar
mellhammer Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Jeg har også bare de siste dagene merket dårligere hastighet.. har faktisk litt bedre resultat nå i dag, 520 kbps. Håper Tiscali fikser dette problemet snarest, er ikke så veldig fornøyd med å betale for en hastighet jeg ikke får. Lenke til kommentar
mellhammer Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Nå i kveld har min hastighet blitt enda dårligere, begynner og bli veldig irritert nå. Prøvde noen online spill, fikk ping på 250 i samtlige. Alt som begynte så bra med Tiscali.... Får bare håpe de får fikset opp i dette rotet. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Her er hastighet og ping fortsatt elendig (får 200-400 kbs på ITavisens speedometer)., altså er alt som det har vært de to siste ukene Jeg syns det er rart at Tiscali ikke legger ut en driftsmelding på web eller noe som informerer kundene om at noe er galt. Vi er jo tydligvis ikke de eneste som har slitt med dårlig hastighet den siste tiden, så jeg håper virkelig de ordner opp snart. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Det koster å være Telenorhater.. D- Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 En kamerat har slitt siden han fikk linja for en uke siden, og han har på det meste 220kbit.. og med litt flaks så kan han få en ping på 200ms Tiscali suger nesehornpenis. Glad jeg valgte bluecom isteden.. er helt fornøyd med 17-25 i ping Lenke til kommentar
Frustrert Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 En kompis av meg (ja en kompis ) har tiscali og han har vært plaget med ping og dårlig nedlastning de siste ukene. Så i dag ringte han supporten. Dem sa at det var mangel på kapasitet for dem ikke fikk tegna kontrakt med telenor på linje leie. Derfor hadde dem ikke kapasitet til alle, og dem regna med hvis telenor var villig til å tegne kontrakt at problemet var løst alt fra 1 til 4uker 2bad for dem som har tiscali, dette gjelder iallefall nord-Norge. Men hvis dere vill ha det bra er det bare å skifte døgnrytme, bruke internett på natta for da er det ikke så mange brukere :wink: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Det koster å være Telenorhater.. Vel, og være Telenor kunde er hvertfall betraktelig dyrere, og kundeservicen der er hvertfall bob bob. De svarer riktignok, men stort sett feil svar eller henviser til "teknikeren" som skal ringe og som stort sett aldri gjør det..... Lenke til kommentar
oddne Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 En kompis av meg (ja en kompis ) har tiscali og han har vært plaget med ping og dårlig nedlastning de siste ukene. Så i dag ringte han supporten. Dem sa at det var mangel på kapasitet for dem ikke fikk tegna kontrakt med telenor på linje leie. Derfor hadde dem ikke kapasitet til alle, og dem regna med hvis telenor var villig til å tegne kontrakt at problemet var løst alt fra 1 til 4uker 2bad for dem som har tiscali, dette gjelder iallefall nord-Norge. Men hvis dere vill ha det bra er det bare å skifte døgnrytme, bruke internett på natta for da er det ikke så mange brukere :wink: Jeg synes det sier ganske mye (dårlig) om et firma som klager på problemer med et annet firma overfor sine kunder. "Det er ikke vår skyld, det er dems skyld" bryr kundene av Tiscali lite. Det er Tiscali de skal forholde seg til og da må Tiscali ordne opp med sine kunder. O Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Vel nå har det seg jo sånn at telenor eier alle linjene i norge og har i praksis fortsatt "monopol" på linjene her til lands. Lenke til kommentar
mellhammer Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Men hvordan kan Tiscali starte en tilbudskampanje og selge masse adsl abbonement når linjene deres ikke har kapasitet? Det er jo som å selge et produkt som ikke eksisterer, og det er vel ikke lov? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Men hvordan kan Tiscali starte en tilbudskampanje og selge masse adsl abbonement når linjene deres ikke har kapasitet? Det er jo som å selge et produkt som ikke eksisterer, og det er vel ikke lov? Ingen ADSL-leverandører gir deg noen garanti om båndbredde, de overselger sikkert kapasiteten 50 ganger eller mer for og kunne tilby linjene til en rimelig pris. Dette går stort sett helt strålende i og med 85% av kundene neppe bruker mer enn noen få prosent av den kapasiteten de leier av ISP. Og når kapasiteten fra sentralen blir overbelastet så bestiller ISP mer båndbredde til sin kunder tilknyttet denne sentralen men denne oppgraderingen kan fort ta noen uker og få på plass og i mellomtiden så blir det tregt. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Nå fikk jeg nettopp mail fra Tiscali, og de skrev at de skulle oppgradere nettet (nesten firedobling av dagens kapasitet). Oppgraderingen ville ta cirka 2 uker, og de med dårlig hastighet og ping vil gå lysere tider i møte. Høres kjekt ut Lenke til kommentar
t_man Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Nå fikk jeg nettopp mail fra Tiscali, og de skrev at de skulle oppgradere nettet (nesten firedobling av dagens kapasitet). Oppgraderingen ville ta cirka 2 uker, og de med dårlig hastighet og ping vil gå lysere tider i møte. Høres kjekt ut Vet du om dette gjelder alle Tiscali sine kunder, eller kun noen "utvalgte" ? Hadde vært veldig fint om du kunne posten mailen :-) Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Mailen: * Vi har nå iverksatt oppgradering av vårt nett som medfører nesten en 4 dobling av kapasiteten. For de kunder som har slitt med dårlig hastighet og høy ping beklager vi dette. Oppgraderingen skal være fullført innen ca 2 uker. * Skulle jo tro dette er noe som gjelder alle kundene, ettersom veldig mange har opplevd høy ping og lav hastighet den siste tiden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå