Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brukere av Tiscali ADSL


Anbefalte innlegg

Har i de siste dagene merket at min adsl linje har blitt merkbart dårligere, fra 702 til 399 kbps i følge speedometeret på itavisen. Er det noen andre med Tiscali adsl som har det samme problemet? Har ikke kontaktet Tiscali, men det jo heller ingen vits da de gir blanke i kundestøtte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem som deg i cirka to uker nå. Tidligere har alltid farten vært helt super, men nå går det fryktelig tregt. Har også snakket med to venner av meg som også opplever at nettet er tregt. Kontaktet Tiscali på fredag, og de skulle se på saken (men de hadde ikke hørt om at dette var noe problem). Håper de ordner opp snart :)

Lenke til kommentar
Ikke rart noen tar et ddos angrep på tiscali! de overbelaster linjene sine ved og selge til alt for mange brukere + at de har sugen kundeservice.  :lol:

Kunderservicen er så som så; man får svar på det man lurer på, men man må vent litt for lenge på svar i andre enden.

Har du noe som kan dokumentere at de overbelaster linjene sine (tviler sterkt på det)? Det er først nå jeg har fått problemer med hastigheten - tidligere har den vært helt på topp.

Lenke til kommentar

Jeg har også bare de siste dagene merket dårligere hastighet.. har faktisk litt bedre resultat nå i dag, 520 kbps. Håper Tiscali fikser dette problemet snarest, er ikke så veldig fornøyd med å betale for en hastighet jeg ikke får.

Lenke til kommentar

Her er hastighet og ping fortsatt elendig (får 200-400 kbs på ITavisens speedometer)., altså er alt som det har vært de to siste ukene :) Jeg syns det er rart at Tiscali ikke legger ut en driftsmelding på web eller noe som informerer kundene om at noe er galt. Vi er jo tydligvis ikke de eneste som har slitt med dårlig hastighet den siste tiden, så jeg håper virkelig de ordner opp snart.

Lenke til kommentar

En kamerat har slitt siden han fikk linja for en uke siden, og han har på det meste 220kbit.. og med litt flaks så kan han få en ping på 200ms

 

Tiscali suger nesehornpenis.

Glad jeg valgte bluecom isteden.. er helt fornøyd med 17-25 i ping

Lenke til kommentar

En kompis av meg (ja en kompis :D ) har tiscali og han har vært plaget med ping og dårlig nedlastning de siste ukene. Så i dag ringte han supporten. Dem sa at det var mangel på kapasitet for dem ikke fikk tegna kontrakt med telenor på linje leie. Derfor hadde dem ikke kapasitet til alle, og dem regna med hvis telenor var villig til å tegne kontrakt at problemet var løst alt fra 1 til 4uker :( 2bad for dem som har tiscali, dette gjelder iallefall nord-Norge. Men hvis dere vill ha det bra er det bare å skifte døgnrytme, bruke internett på natta for da er det ikke så mange brukere :wink:

Lenke til kommentar
:p Det koster å være Telenorhater..

 

Vel, og være Telenor kunde er hvertfall betraktelig dyrere, og kundeservicen der er hvertfall bob bob.

De svarer riktignok, men stort sett feil svar eller henviser til "teknikeren" som skal ringe og som stort sett aldri gjør det.....

Lenke til kommentar
En kompis av meg (ja en kompis :D ) har tiscali og han har vært plaget med ping og dårlig nedlastning de siste ukene. Så i dag ringte han supporten. Dem sa at det var mangel på kapasitet for dem ikke fikk tegna kontrakt med telenor på linje leie. Derfor hadde dem ikke kapasitet til alle, og dem regna med hvis telenor var villig til å tegne kontrakt at problemet var løst alt fra 1 til 4uker :( 2bad for dem som har tiscali, dette gjelder iallefall nord-Norge. Men hvis dere vill ha det bra er det bare å skifte døgnrytme, bruke internett på natta for da er det ikke så mange brukere :wink:

 

Jeg synes det sier ganske mye (dårlig) om et firma som klager på problemer med et annet firma overfor sine kunder. "Det er ikke vår skyld, det er dems skyld" bryr kundene av Tiscali lite. Det er Tiscali de skal forholde seg til og da må Tiscali ordne opp med sine kunder.

 

O

Lenke til kommentar
Men hvordan kan Tiscali starte en tilbudskampanje og selge masse adsl abbonement når linjene deres ikke har kapasitet? Det er jo som å selge et produkt som ikke eksisterer, og det er vel ikke lov?

 

Ingen ADSL-leverandører gir deg noen garanti om båndbredde, de overselger sikkert kapasiteten 50 ganger eller mer for og kunne tilby linjene til en rimelig pris.

Dette går stort sett helt strålende i og med 85% av kundene neppe bruker mer enn noen få prosent av den kapasiteten de leier av ISP.

Og når kapasiteten fra sentralen blir overbelastet så bestiller ISP mer båndbredde til sin kunder tilknyttet denne sentralen men denne oppgraderingen kan fort ta noen uker og få på plass og i mellomtiden så blir det tregt.

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg nettopp mail fra Tiscali, og de skrev at de skulle oppgradere nettet (nesten firedobling av dagens kapasitet). Oppgraderingen ville ta cirka 2 uker, og de med dårlig hastighet og ping vil gå lysere tider i møte. Høres kjekt ut :)

 

Vet du om dette gjelder alle Tiscali sine kunder, eller kun noen "utvalgte" ?

Hadde vært veldig fint om du kunne posten mailen :-)

Lenke til kommentar

Mailen:

*

Vi har nå iverksatt oppgradering av vårt nett som medfører nesten en 4

dobling av kapasiteten.

For de kunder som har slitt med dårlig hastighet og høy ping beklager vi

dette.

Oppgraderingen skal være fullført innen ca 2 uker.

*

 

Skulle jo tro dette er noe som gjelder alle kundene, ettersom veldig mange har opplevd høy ping og lav hastighet den siste tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...