SG3001 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har irritert meg en stund at Telenor ADSL Pluss ikke har automatisk blitt endret til 4500 kbps, men fortsatt står på 4000 kbps. Kundeservice sier at sentralen bare kan defineres til 3000kbps og 4000 kbps. Altså mindre enn det man betaler for. Finnes det faktisk sånne begrensninger i sentralene? Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ja, om man ikke kan levere mer til deg, så må jo begrensingen legges inn noen plass, altså i sentralen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 4 mbps? Heldiggris. Jeg får max 1 mbps. Og bare full kapasitet når ingen andre bruker nettverket i nabolaget. Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Kan jo bestille 6000 Kbps eller Turbo som er 12000 Kbps. Derfor jeg synes det var litt rart at de ikke kunne sette den til 4500 Kbps Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har du en kabeltv-kontakt kan du jo migrere over til internett via Canal Digital som er et utrolig bra valg. Du får i tillegg ingen problemer med å åpne porter og annet ettersom boksen ikke gjør annet enn å overføre data. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei. Dette problemet skyldes utstyret i sentralen, gjerne gammelt utstyr. Man har valgte hastigheter å velge mellom, f.eks 1500, 3000 eller 4000. Slik er Telenor. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har du en kabeltv-kontakt kan du jo migrere over til internett via Canal Digital som er et utrolig bra valg. Du får i tillegg ingen problemer med å åpne porter og annet ettersom boksen ikke gjør annet enn å overføre data. Internet fra Canal Digital er ikke bra, det er alt annet en bra faktisk. Det fungerer sikkert bra for mange men ta deg en titt i kontraktsvilkårene. Tenker det står et punkt om at internet fra Canal Digital er en begrenset rettighet og bla bla bla. De begrenser filshare porter i bestemte tider i døgnet og da snakker vi ikke mild begrensning men ned mot 0 i hastigheter på de portene. Når de i tillegg forskjelsbehandler boretslag og privatkunder så burde de boikottes som nettleverandør. Lenke til kommentar
Terje92 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har du en kabeltv-kontakt kan du jo migrere over til internett via Canal Digital som er et utrolig bra valg. Du får i tillegg ingen problemer med å åpne porter og annet ettersom boksen ikke gjør annet enn å overføre data. De holder konstant på med oppdateringer av linja si, så da har du kanskjer bare 1mbit noen dager. Min erfaring med de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå