Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

Hehe. Ubekreftede rykter om en handling som avviker fra Israels vanlige fremgangsmåte, fremsatt av noen med åpenbar interesse av å sverte Israel? Det må jo være sant! :roll:

Istedefor å le og himle med øynene kan du komme med kilder som motbeviser dette. Jeg har langt mer tilltro til folk som er på Gazastripen enn deg. Forøvrig er det langt ifra første gang man hører om israelske soldater som går rett mot sivile palestinere uten å nøle så dette er ikke akkurat overaskende!

Glimti :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De trakk seg ut, men det betyr ikke at palestinerne dermed fikk sin frihet, og det var i utgangspunktet der skoen trykket.

Hva definere du som frihet? Rett til å bombe Israelerene?

Frihet til å ikke være avhengig av den israelske regjeringens forgodtbefinnende.

Israels eksistens er terror nok for Hamas.

Hvor sier jeg dette?

:lol: Javel, det er derfor vi alltid leser "tragedier" ?

Mot kritikk eksistere IKKE her i Norge, bare en saueflokk med PRO-palestinerer.

Tragedier selger. Derfor leser vi mest om slikt.

Du kan jo kansje komme med kilder du også, helst fra mer troverdige kilder enn hamas og leger som støtter terror og er medlem i rødt.

Gilbert støtter ikke terror. Han kom med et utsagn som nermest må regnes for retorisk.

Lenke til kommentar
In 2005, Professor Richard Landes of Boston University produced an 18-minute online documentary video called Pallywood: According to Palestinian Sources.[4] Landes and other pro-Israel advocates argue that the Israeli government is insufficiently robust in countering Palestinian accounts of events in the Israeli–Palestinian conflict.
Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke noe der om at han er av jødisk avstamning.

Heller ikke av det han presentere som falskt. Nøytral tone hadde han og, ikke som drama-queen Gilbert.

Du mener at han "døde" som krøp tilbake til båren er Israelsk propaganda? :wee:

Lenke til kommentar
Det høres ut som en rimelig forklaring, ja.

I Vaios verden er alle som har et annet standpunkt enn ham selv propagandister som vrir på fakta og til og med lyver. Han har prestert å omtale Robert Fisk som "kunnskapsløs" og "løgner" over en faktafeil. Det burde fortelle oss nok.

Simon, ro deg ned. Det leses ut som du er litt forvirret.

Jeg har ikke skrevet noe om Robert Fisk el. Fish. QUOTE

Lenke til kommentar

Jeg vet så godt som ingenting om denne saken utenom det som andre har sagt, derfor kan jeg ikke si så mye om begge sider av saken (jeg har ikke sett på nyhetene eller lest denne tråden feks): I "grunnloven" til Hamas står det at alle israelitter skal bli tilintetgjort. De gjemmer seg blandt folk og skyter raketter på Israel, som ikke treffer inærheten av militære mål. Alle sier at Israel må forhamdle med dem, men hvordan ville du forhandlet med noen hvis eneste mål er å drepe deg og ditt folk? Det går ikke, det eneste du kan gjøre er den litt mer brutale måten. Siden hamas gjemmer seg blandt sivile palestinere så er det ikke lett å få tak i dem uten sivile tap. Men hva er det Hamas har gjort siden ?starten? Jo, skutt raketter nesten utelukkede på sivile israelitter. Så hva skal israel gjøre da? Bare bli i Israel å bli skutt på? Tenk om du nettop hadde flyttet inn i et nytt nabolag, dagen etter har noen knust vinduene dine. Du vet hvem det er og forteller det til moren. Neste dag er bilen din ripet opp. Du forteller faren. Neste dag er stua di ramponert. Du ringer politiet, men de har det for travelt. Når du finner hunden din drept neste dag hva gjør du? Jo, du går til roten av problemet: Drittungen. Du forteller ham strengt at han skal slutte. Neste dag er huset ditt forsøkt påtent. Hva gjør du da kjære forumbruker?

Lenke til kommentar
Han mente vel at Vaio er en av de som nekter å tro legen Gilbert fordi han visstnok skal være full av propaganda. For så å poste denne filmen.

http://www1.nrk.no/nett-tv/nyheter/spill/verdi/86268

Ta en titt på hvordan han "teller" sårende: "01:02". One, Two, three, four, five, six.. :roll:

Hva har nrk-klippet med at du poster youtube-klipp som selv du må se er israelsk propaganda?

Endret av Eircag
Lenke til kommentar
Ah, jeg beklager. Jeg må tenke på en annen ekstremist.

Huff da..

Jeg tror du har blitt en "Bandwagon jumper."

Du er så forvirret, at du begynner å anklage folk for ting de ikke har skrevet. :rofl: Nei.

Ta deg en Nordlandsdram, og ro deg ned.. :wee:

Hva har nrk-klippet med at du poster youtube-klipp som selv du må se er israelsk propaganda?

Hva er du prøver å fortelle?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Ah, jeg beklager. Jeg må tenke på en annen ekstremist.

Huff da..

Jeg tror du har blitt en "Bandwagon jumper."

Du er så forvirret, at du begynner å anklage folk for ting de ikke har skrevet. :rofl: Nei.

Ta deg en Nordlandsdram, og ro deg ned.. :wee:

Neeei, det kan jeg ikke si. Mer en misforståelse, men det er jo i alle fall bra at jeg tør å innrømme det når jeg tar feil.

Roflmao, lollilops, lolzords og så videre. Blir du ikke hes i halsen av å le så mye? Er det fordi du er redd for å bli ledd av? Det er jo høyst forståelig, men jeg ser ikke helt hvordan det skal hjelpe deg.

:)

Edit: Og nordlandsdram kjenner jeg ikke til. Snakker du om hjemmebrent? Jo takk, men bare på fest. Foretrekker Glenmorangie og Caol Ila. Du foretrekker kanskje israelsk rødvin, selv sur og dårlig israelsk rødvin faller nok i smak for ekstremister.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...