Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

de sivilie har død pga av bombingen fra israelske fly, hvis du mener at alle hamaskjempere skal gå ut i åpen jorde og stå pent og rolig, da vet jeg ikke hva jeg skal si.

Og hvorfor kryr det av sivile på steder Israel på forhånd har gitt beskjed om at skal bombes? Hvorfor lar foreldre ungene sine leke midt i en krigssone? Hvorfor skjuler Hamas seg blant sivile?

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det som irriterer meg mest, er folk som Pricks, kommer med usannheter med drap på sivile i Gaza, derfor kaller jeg han for misfoster og , ikke at han Kritiserer Hamas/palestinere

Ser her mann:

Før meldingene om kampene inne i Gaza by kom mandag kveld, var det rapportert at minst 50 palestinere var drept i ulike angrep tidligere på dagen.

I alt 555 palestinere er drept og 2.700 såret siden Israel satte i gang aksjonene mot Gazastripen for halvannen uke siden, ifølge Muawiya Hassanein, som er leder for redningstjenesten på Gazastripen.

Fem israelere har mistet livet.

http://www.dagbladet.no/2009/01/05/nyheter...i_gaza/4256926/

Holder med hverken israel eller palestinerene.. la dem drepe hverandre, så blir det kanskje litt ro i verden.

Om det blir ro i verden kan diskuteres, men denne konfliktene har gått over alle hauger, og det er på tide at noen gjør noe. De har hakket på hverandre der nede i århundrer, nå må de søren i meg se å vokse opp!

Ja! og hva? det er noe lignende tall jeg har linket til.

Lenke til kommentar
de sivilie har død pga av bombingen fra israelske fly, hvis du mener at alle hamaskjempere skal gå ut i åpen jorde og stå pent og rolig, da vet jeg ikke hva jeg skal si.

Du vet ikke hva du skal si? Hva med "jeg er klar over at sivile blir drept, når Hamas gjemmer seg blant de, samt minelegger Gaza. Det ville være dumt å stille seg ut på åpen gate, men de prioriterer seg selv foran sivile."

Lenke til kommentar

Og hvorfor kryr det av sivile på steder Israel på forhånd har gitt beskjed om at skal bombes? Hvorfor lar foreldre ungene sine leke midt i en krigssone?

kansje fordi israel ikke lar dem komme ut av Gaza? Vet ikke. Tror ikke at de går ut på Palestinks TV og sier at "HamasVei 23 Blir bombet om 3, 2, 1, "

Lenke til kommentar

Såklart holder hamas-geriljaen seg blant de sivile, hamas er jo de sivile, og akkurat dette er skremmende. Det Israelske militæret angriper Gaza, hvor deres motstandere gjemmer seg blant de sivile, og hva er de nødt til å gjøre da? Når motstanderen deres ikke konfronterer dem anskikt anskikt? Riktig, de må gå inn i sivilbefolkningen. Hamas ødelegger mye for sivilbefolkningen her, og hadde de konfrontert Israel skikkelig, hadde langt færre sivile liv gått tapt.

Uten tvil!

Ja! og hva? det er noe lignende tall jeg har linket til.

Jeg ville bare vise at Pricks ikke snakker tøv.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
kansje fordi israel ikke lar dem komme ut av Gaza? Vet ikke. Tror ikke at de går ut på Palestinks TV og sier at "HamasVei 23 Blir bombet om 3, 2, 1, "

Det finnes en mellomting mellom å "flytte fra Gaza" og å "flytte seg hundre meter til venste". Og jo, israelerne slipper faktisk flyveblader før de bomber. Nå er det du som lyver.

Lenke til kommentar
Holder med hverken israel eller palestinerene.. la dem drepe hverandre, så blir det kanskje litt ro i verden.

Om det blir ro i verden kan diskuteres, men denne konfliktene har gått over alle hauger, og det er på tide at noen gjør noe. De har hakket på hverandre der nede i århundrer, nå må de søren i meg se å vokse opp!

Hadde vært fred hvis ikke tyskland hadde tapt 2 verdenskrig. Da ville det aldri vært noe palestina vs israel.. Hadde bare vært en liten brøkdel av hva soom foregår nå (konflikter)

Lenke til kommentar

Du vet ikke hva du skal si? Hva med "jeg er klar over at sivile blir drept, når Hamas gjemmer seg blant de, samt minelegger Gaza. Det ville være dumt å stille seg ut på åpen gate, men de prioriterer seg selv foran sivile."

Jeg tenkte mer heller at, det er modig av israel å bomde sivile mennesker, uansett om det er kvinner eller barn, for å drepe de terroristene deres.

Lenke til kommentar

Hadde vært fred hvis ikke tyskland hadde tapt 2 verdenskrig. Da ville det aldri vært noe palestina vs israel.. Hadde bare vært en liten brøkdel av hva soom foregår nå (konflikter)

Joda, men det er viktig å huske på at denne konflikten har gamle røtter, langt tilbake. Mye religion innblandet her, men det er nok noe i det du sier.

Jeg tenkte mer heller at, det er modig av israel å bomde sivile mennesker, uansett om det er kvinner eller barn, for å drepe de terroristene deres.

Jeg tror heller vi sier at hamas er modige som gjemmer seg blant sivilbefolkningen, og setter seg selv fremfor dem.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Og hvor modig er det av Hamas å gå kledd sivilt, minelegge sine egne sivile områder og bruke prominente sivile bygninger som våpenlagre og baser? Israel må gå dør til dør, og er det sivile der kan de ikke vite om de er soldater eller ikke.

Lenke til kommentar

Det finnes en mellomting mellom å "flytte fra Gaza" og å "flytte seg hundre meter til venste". Og jo, israelerne slipper faktisk flyveblader før de bomber. Nå er det du som lyver.

ok, takk, nå ble jeg lettet. Så bra at de informerer at nabolaget blir bombet i stykket og at de bør flytte til neste hus.

Lenke til kommentar

Tråden stenges for opprydding!

Åpnes igjen.

Enhver personangrep belønnes med minimium 3 dagers utestengelse. Andre brudd på retningslinjene likeså. Vi kan ikke tillate at trådens eksistens ødelegges av noen få som ikke klarer å forholde seg til våre krav for ytringsfrihet og forumreglene.

Vennligst ta ballen, ikke mannen.

Mvh

Jarmo

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Det er forsforbombe.

Kilde?

Aftenposten: "Det israelske forsvaret avviser overfor The Times at det bruker fosfor og sier «Israel bruker materiell som er tillatt under folkeretten»."

Lenke til kommentar
ekstremist? haha. På hvilken måter?

Tja..

Håper Israel brenner opp i helvete, en dag vil de gjøre det og. som de har alltid gjort gjennom historien.

Jeg synes nå det er ganske ekstremt.Det er iallefall ikke slike holdninger som kan bidra til at forholdene blir bedre.

Selv om jeg deler hans syn om at "israel er den slemme ulven" nå om dagen, så kan jeg ikke fordra måten han legger fram synspunktene sine på.

De bomber ikke sivile mål. De bomber militære mål.

Ifølge istraelske myndigheter, ja

Nei, i følge fakta. Hadde det vært annerledes hadde palestinerne vært utryddet for lengst. Nå er 300 av 350 drepte militante palestinere.

Nå har jeg ikke kilder å referere til, men Israel har jo bombet moskeer og ambulanser. Hva faen er militært i disse målene? Israel skyter jo ikke inn i Gaza bare på måfå, hadde det ennå vært så vel. De har topp moderne utstyr spesialsendt fra USA. Som de selv har sagt; "Vi treffer det vi planlegger å treffe" (eller noe i den duren). Det er nettopp det som er skummelt. Israel bomber alle moskeer fordi de vil bombe moskeene, og de bomber en ambulanse fordi de vil bombe en ambulanse. Dette er sykt!

Jeg sier ikke at Hamas er noe snillere, og når jeg ser hvordan de sender raketter inn i Israel, klarer jeg ikke å se på dem som noe annet enn en gjeng terrorister - en gjeng som virkelig ikke er kompetente nok til å bestemme over et helt folk. Men se på resultatene av bombingen dems da. Det blir små hull i taket på bygninger, og noen knuste ruter. Hvor mange Israelere har mistet livet? 2-3? Og nå kjører Israelske stridsvogner inn i Gaza for å sloss mot smågutter som kaster steiner. Det er jo et helt rått parti. (jada, jeg vet at hamas kjemper med våpen, og ikke bare steiner)

Ventet virkelig Israel at palestinerne skulle sitte lydige og snille i husene sine, og nyte synet av en grå mur som stenger dem ute og begrenser området de kan bevege seg på? Hva med de som har slektninger som ikke bor på Gaza, som de ikke kan besøke fordi de er omringet av en mur. Det er utrolig naivt å tro at palestinerne ledet av Hamas ikke ville gjøre opprør. Og det var kanskje også baktankene til Israel? Tvinge palestinerne til å gjøre opprør, slik at de kunne få en unnskyldning til å innvadere dem.. Og at innvasjonen kommer like før et radikalt presidentbytte i USA, er jo et ganske forutsigbart og taktisk trekk fra Israelsk side.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til dette i noen detalj, men dette systemet kan vel neppe være så enkelt som at det bare er motvilje eller dumskap som gør at folk ikke flytter seg? Så mange folk lar seg jo ikke drepe med viten og vilje. Det ville overrakse meg kraftig om ikke en stor prosentandel av de drepte ikke viste at der de var kom til å bli bombet. (der de var på et litt mindre nivå, de vet vel at feks "midtøstenområdet" blir bombet)

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...