Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

Nei, det representerer selvfølgelig ikke alle.

Så hvorfor skriver du det du skriver da?

Men tilogmed et lite jødisk barn som ble intervjuet av TV2 var særs arrogant.

Like "arrogant" som Palestina-barnene som læres opp til å drepe jøder?

De bomber ikke sivile mål. De bomber militære mål.

Ifølge istraelske myndigheter, ja

Nei, i følge fakta. Hadde det vært annerledes hadde palestinerne vært utryddet for lengst. Nå er 300 av 350 drepte militante palestinere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, han visste antakelig at det var provoserende for rasistiske arabere at jødene besøkte sine hellige steder. Derfor bør han bøye seg for rasistene!

Glimrende, du vrir "krigsforbryter og ekstremist provoserer frem et opprør ved å opptre på et svært hellig sted for arabere" til "hyggelig fyr er en helt fordi han ikke lar seg bøye av rasistiske arabere". Ypperlig, og dermed blir araberne skurker.

Så du mener at det er han som tar seg en spasertur på sin religions hellige sted som er skurken, og ikke de som begynner å drepe fordi noen går seg en tur?

Smart og uventet vinkel ..

Du ser hva som skjer, fordømmer det som skjer, foreslår løsninger som er forsøkt før og beviselig ikke virker og legger all skyld på en part.

Vent, hvilke løsninger har du foreslått, bortsett fra at Israel må la seg utrydde?

Det var vold begge veier, det er greit nok, men før sionismen virkelig gjorde sitt inntog i Palestina levde faktisk arabere og jøder side ved side, og religiøse problemstillinger var så godt som ikke-eksisterende.

Og så kom det et par jøder til, og araberne tenkte at her kan vi ikke ha flere svin, og satte i gang?

Så, alle som noen gang har tatt feil er skyld i at millioner kunnskapsløse fjols blir feilinformert?

Denne fyren, ja, siden slike som deg siterer ham helt ukritisk.

I denne sammenhengen er det lett å trekke den slutningen at alle som er involvert med Hamas er terrorister, og det blir noe korttenkt.

De var i allefall ikke sivile, som Fisk løy om.

PLO var en sterk maktfaktor i Libanon, og hva de ellers gjorde så beskyttet de i alle fall flyktningeleirene.

:lol:

Det PLO gjorde var å føre Libanon inn i ulykken med tullet sitt, etter at de hadde blitt kastet ut fra andre arabiske land etter å ha prøvd å ta over. Det er vel derfor palestinere er upopulære selv blant andre arabere.

Kan du si meg en ting, hva tror du resultatet av aksjonene i Gaza blir?

Israels mål er å stoppe rakettangrepene mot sine egne sivile.

Når det kommer til FN-soldatene våre i Libanon er det jo verdt å nevne at det var svært mange av dem som dro nedover med sympati til Israel, og kom hjem som palestina-sympatisører. Det er jo i og for seg en indikasjon på noe, uten å si for mye.

Ja, at du dikter opp fortellinger som vanlig.

Lenke til kommentar
Sånn, da kan du lese og kose deg:

Hva så? Det er da ikke min feil at araberne er rasister.

De her inne som håper/tror på en to-stats løsning kan bare glemme det. Når man ser hvor mange tusen ulovlige bosettinger som jødene bygger på okkupert mark, er det åpenbart at de har tenkt å beholde det.

Du har fortsatt ikke kommet med bevis for påstanden din om at Israel ikke vil ha en palestinsk stat, samt svart på hvorfor de ikke skulle ønske det.

Jeg kan garantere dere at disse bakkestyrkene ikke vil forsøke å eliminere Hamas!

Som vi ser av din uvilje til å svare på spørsmålet over, så kan man ikke akkurat feste lit til dine "analyser", som mest av alt er basert på rasisme og uvitenhet.

Lenke til kommentar
Nå hevder Hamas at Israel har latt seg lure til å angripe.

De innrømmer altså at de hele tiden har jobbet for å bygge seg opp for å utrydde israelerne?

de bomber jo sivilie

Nei, de bomber militære mål. Bare 50 av 350 drepte var sivile, noe som er utrolig når man tenker på det faktum at Hamas prøver å ofre så mange av sine egne sivile som mulig.

Eneste de har klart å drepe av "terrorister" er en Hamas Leder og alle hans barn, mener bokstavelig, Hele familien hans, alt bomba vekk.

Tull. I følge FN var 300 av 350 drepte militante/Hamas-folk.

Lenke til kommentar
På tabloid nå nettopp var det en som sa at Arafat hadde takket nei til en avtale der partene gikk tilbake til 67-grensene i år 2000. I stedet dro han hjem og startet et helvete. Kan noen av dere som vet alt om konflikten der nede gi meg en kort briefing? :)

Start gjerne her: Camp David

Hvem som faktisk hadde skylden for misæren, og om dette var starten på den andre intifadaen, eller om det skyldes Sharons spasertur på tempelhøyden, strides de lærde om. Og dermed selvsagt herværende forumbrukere. ;)

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Nei, det representerer selvfølgelig ikke alle.

Så hvorfor skriver du det du skriver da?

Men tilogmed et lite jødisk barn som ble intervjuet av TV2 var særs arrogant.

Like "arrogant" som Palestina-barnene som læres opp til å drepe jøder?

De bomber ikke sivile mål. De bomber militære mål.

Ifølge istraelske myndigheter, ja

Nei, i følge fakta. Hadde det vært annerledes hadde palestinerne vært utryddet for lengst. Nå er 300 av 350 drepte militante palestinere.

og hvor har du dette fra? Ser den gutten her som en terrorist i dine øyene? Ifølge palestinske kilder har antallet døde i Gaza, en by med ca. 500.000 innbyggere, nå oversteget 500 personer. Om lag 2700 er såretdin naivitet og den uskyldheten overfor jøder/israel gjør meg kvalm, fyfaen

post-71640-1231183599_thumb.jpg

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Drøye to år etter krigen mot Hizbollah, melder Israels forsvarsminister at Hizbollah nå er tre ganger sterkere militært enn de var før krigen.

Kan noen si meg hvorfor det skulle gå noe annerledes med Hamas, etter at offensiven tar slutt, og israelerne trekker seg ut igjen?

-----

"Nov 24, 2008

JERUSALEM (AFP) — Israeli Defence Minister Ehud Barak told parliament on Monday that the Shiite militant group Hezbollah is three times stronger now than it was during the 2006 Lebanon war.

"The firepower of Hezbollah has grown threefold since the Second Lebanon War," he told MPs."

http://www.google.com/hostednews/afp/artic...mkWKyvxMnbUPAJg

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Folk mener det de vil, og det er viktig å respektere dette uten å gå til personangrep og andre ulumskheter. Prøv heller å diskuter konkret og presist, så drar dere inn kilder og måler de opp mot hverandre, så bygger det på seg.

Personlig synes jeg det er bra Israel har gått inn i Gaza. Ja, det er et helvete for de som bor der, og det er såklart fryktelig synd på dem. Men det er svarte i meg et helvete for Hamas også, håper de får gjennomgå skikkelig.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Folk mener det de vil, og det er viktig å respektere dette uten å gå til personangrep og andre ulumskheter. Prøv heller å diskuter konkret og presist, så drar dere inn kilder og måler de opp mot hverandre, så bygger det på seg.

Personlig synes jeg det er bra Israel har gått inn i Gaza. Ja, det er et helvete for de som bor der, og det er såklart fryktelig synd på dem. Men det er svarte i meg et helvete for Hamas også, håper de får gjennomgå skikkelig.

lite vits å respektere ord fra en som er mener 2 + 2 = 22. EDIT: Jeg håper at Israel får gjennomgå, så grådig, at de aldri vil sette sitt bein i Gaza, i første omgang de skulle aldri fått Israel, bare fordi de er venn med USA.

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Du skal uansett holde deg for god til å kalle han "ditt misfoster", det er ikke noe hyggelig, uansett hva den andre personen mener. Hadde du dratt inn kilder som var troverdige, som sa det stikk motsatte som det Pricks sine sa, hadde det ikke vært noe problem. Prick hadde ingen kilder på det han sa, det hadde du.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Personangrep.. -.- Selv om Pricks støtter israel eller andre så blir det bare feil å gå til angrep ;o

Ut ifra bilde så kan man hverken si om han er en terrorist eller ikke.. alt vi vet er at han ble eid av israel? Kanskje han var ute og "LEKET" med sine "leke"våpen..

skal dette være ironi? eller er du like bolle som de fleste her?

Er vel du som er mer bolle, som går til angrep på folk som kritiserer palestinrene. Bare man sier noe om dem så er man misfoster ifølge deg?

Lenke til kommentar

Noe som har endret seg nå, i flg.:

I alt 555 palestinere er drept og 2.700 såret siden Israel satte i gang aksjonene mot Gazastripen for halvannen uke siden, ifølge Muawiya Hassanein, som er leder for redningstjenesten på Gazastripen.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=535594

Før meldingene om kampene inne i Gaza by kom mandag kveld, var det rapportert at minst 50 palestinere var drept i ulike angrep tidligere på dagen.

I alt 555 palestinere er drept og 2.700 såret siden Israel satte i gang aksjonene mot Gazastripen for halvannen uke siden, ifølge Muawiya Hassanein, som er leder for redningstjenesten på Gazastripen.

Fem israelere har mistet livet.

http://www.dagbladet.no/2009/01/05/nyheter...i_gaza/4256926/

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
og hvor har du dette fra? Din misfoster. Ser den gutten her som en terrorist i dine øyene?

Hvor sa han at alle drepte var terrorister? Stråmenn, personangrep og jødehat i hytt og pine her, gitt.

han sa at 300 av 350, som var drept,var militante palestinere, dvs av de er bare 50 sivile døde, og som du ser, er det ikke riktig. Ja, jeg er ikke fan av jøder/israel.

Personangrep.. -.- Selv om Pricks støtter israel eller andre så blir det bare feil å gå til angrep ;o

Ut ifra bilde så kan man hverken si om han er en terrorist eller ikke.. alt vi vet er at han ble eid av israel? Kanskje han var ute og "LEKET" med sine "leke"våpen..

skal dette være ironi? eller er du like bolle som de fleste her?

Er vel du som er mer bolle, som går til angrep på folk som kritiserer palestinrene. Bare man sier noe om dem så er man misfoster ifølge deg?

har var et misfoster fordi han skrev at "300 av 350 av de drepte er militante palestinere" NOE SOm er grådig feil, hvis han i det hele tatt følgt med.

Hamas gjemmer seg blant sivile, de har minelagt Gaza. Hvordan tror du det går utover sivile?

Han sa forøvrig "ifølge FN", du refererte til noen som hadde brukte palestinske halvmåne som kilde. Det han sier er ikke nødvendigvis galt.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
@ hproslan : Men du er jo ekstremist. Det er slike som deg som bidrar til å holde konflikten i live.

ekstremist? haha. På hvilken måter?

Holder med hverken israel eller palestinerene.. la dem drepe hverandre, så blir det kanskje litt ro i verden.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
det som irriterer meg mest, er folk som Pricks, kommer med usannheter med drap på sivile i Gaza, derfor kaller jeg han for misfoster og , ikke at han Kritiserer Hamas/palestinere

Om han er et misfoster på grunn av at han opererer med litt gamle tall, hva er da Hamas-medlemmene du holder så kjært, som bruker de samme sivile som skjold, og sender dem i døden for å få sympati fra sånne som deg?

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
det som irriterer meg mest, er folk som Pricks, kommer med usannheter med drap på sivile i Gaza, derfor kaller jeg han for misfoster og , ikke at han Kritiserer Hamas/palestinere

Ser her mann:

Før meldingene om kampene inne i Gaza by kom mandag kveld, var det rapportert at minst 50 palestinere var drept i ulike angrep tidligere på dagen.

Fem israelere har mistet livet.

http://www.dagbladet.no/2009/01/05/nyheter...i_gaza/4256926/

Holder med hverken israel eller palestinerene.. la dem drepe hverandre, så blir det kanskje litt ro i verden.

Om det blir ro i verden kan diskuteres, men denne konfliktene har gått over alle hauger, og det er på tide at noen gjør noe. De har hakket på hverandre der nede i århundrer, nå må de søren i meg se å vokse opp!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...