Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

For å tenke realistisk så snakker vi om en av verdens sterkeste mot en okkupert, undertrykket og terrorisert befolkning, hvilket jeg har skrevet flere ganger før!

 

Og som nevnt var det Ariel Sharon som utløste intifadaen og da mener jeg faktisk at utbruddet av konflikten hviler på Israel. Når Israel i tillegg bruker så enorm, overdreven makt mot palestinerne så klarer jeg faktisk ikke å se saken fra noen andres side enn den palestinske!

 

Glimti :xmas:

Det er helt greit, men det løser ingenting, og din kontante og provoserende skrivestil gjør intet annet enn å undergrave dine synspunkter, uansett hva du tror. Merk også at jeg selv har nevnt Sharons ansvar ved flere anledninger, du trenger ikke overbevise meg.

 

førsteprioriteringen er å redde liv.

Da har han ikke tid som oss, sofadvaler, å skrive SMS.

Hva i helvete vet du om det? Er du der?

 

Rampage: Gilbert er ikke legestudent, han er lege med vel tyve års erfaring.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva i helvete vet du om det? Er du der?

Tja..

Jeg har ikke engang tid å pisse under hospitering i Norge, og han har tid til SMS?

Rampage: Gilbert er ikke legestudent, han er lege med vel tyve års erfaring.

Hinter ikke du litt hardt der :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
førsteprioriteringen er å redde liv.

Da har han ikke tid som oss, sofadvaler, å skrive SMS.

 

Hva er det du sier? Er du der nede?

Mannen vet vel like godt som oss her hjemme hvor lite mediedekning det er der nede - det er viktig at slike ting kommer ut.

 

For alt vi vet satt han på do og hadde 2 minutter til overs til å skrive.

Lenke til kommentar
For å tenke realistisk så snakker vi om en av verdens sterkeste mot en okkupert, undertrykket og terrorisert befolkning, hvilket jeg har skrevet flere ganger før!

 

Og som nevnt var det Ariel Sharon som utløste intifadaen og da mener jeg faktisk at utbruddet av konflikten hviler på Israel. Når Israel i tillegg bruker så enorm, overdreven makt mot palestinerne så klarer jeg faktisk ikke å se saken fra noen andres side enn den palestinske!

 

Glimti :xmas:

Det er helt greit, men det løser ingenting, og din kontante og provoserende skrivestil gjør intet annet enn å undergrave dine synspunkter, uansett hva du tror. Merk også at jeg selv har nevnt Sharons ansvar ved flere anledninger, du trenger ikke overbevise meg.

 

Hva er det du mener er provoserende med mine innlegg?

 

Jeg vet at du selv har kritisert Sharon og som sagt ser jeg ikke saken fra Israels side ettersom det er Israel som bærer annsvaret for utbruddet av intifadaen samt overdrevenmaktbruk/ missbruk!

 

I tillegg kan det også nevnes at det ikke bare var Arafats feil at Camp Davidforhandlingene ikke ga resultat selvom Bill Clinton mener det.

 

Glimti :xmas:

Lenke til kommentar

For å gi ett syn på retorikken som taes i bruk:

 

ISRAELI PRESIDENT SHIMON PERES

We don't intend neither to occupy Gaza nor to crush Hamas, but to crush terror. And Hamas needs a real and serious lesson. They are now getting it. We shall not accept the idea that Hamas will continue to fire and we shall declare a cease-fire. It does not make any sense.

ISRAELI DEFENCE MINISTER EHUD BARAK

We have carefully weighed all our options. We are not war hungry, but we should not allow a situation where our towns, villages and civilians are constantly targeted.

 

It will not be easy or short, but we are determined.

 

We are peace-seekers. We have restrained ourselves for a long time, but now is the time to do what needs to be done.

HAMAS OFFICIAL ISMAIL RADWAN

Gaza will not be a picnic. Gaza will be a graveyard for you.

 

HAMAS MILITARY WING IZZEDINE AL-QASSAM

Be prepared for a unique surprise, you will be either killed or kidnapped and will suffer mental illness from the horrors we will show you.

 

ARAB LEAGUE SECRETARY GENERAL AMR MOUSSA

The aggression must stop, the siege must also stop, and peace has to be addressed in a determined and clear way and not just to resume the same old tactics of talking for the sake of talking.

 

The time is very crucial: end of aggression, one Arab position, reconciliation among Palestinians and the end of siege.

 

And therefore entering into a peace effort once and for all.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7810123.stm

 

 

Vaio: Så er det også det å påpekte at Hitler fabrikkerte propaganda. Det Gilbert forteller er nok ikke fabrikkert, selv om det er emosjonellt.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Hvor mange skudd- og granatskader behandler du i løpet av en vakt? Jeg tror nok man trenger en pause i ny og ne.

Pause for å være drama-queen?

Har du lest noe "dramatiske skildringer" fra de Israelske hospitalene? Selv etter et selvmords-angrep?

 

Vaio: Så er det også det å påpekte at Hitler fabrikkerte propaganda. Det Gilbert forteller er nok ikke fabrikkert, selv om det er emosjonellt.

Ok.. Stalin da.. Han brukte brev fra soldatmødrene som propaganda.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Hvor mange skudd- og granatskader behandler du i løpet av en vakt? Jeg tror nok man trenger en pause i ny og ne.

Pause for å være drama-queen?

Har du lest noe "dramatiske skildringer" fra de Israelske hospitalene? Selv etter et selvmords-angrep?

 

Sammenligner du raketter/selvmordsbombing mot Israel som skader en gang iblant med en fullskala invasjon og artilleriangrep fra begge sider i tettbygde områder? Er israelske hospitaler stengt for journalister?

 

En pause som brukes til å formidle informasjon muligens, da journalister er utestengt fra området.

 

Vaio: Så er det også det å påpekte at Hitler fabrikkerte propaganda. Det Gilbert forteller er nok ikke fabrikkert, selv om det er emosjonellt.

Ok.. Stalin da.. Han brukte brev fra soldatmødrer som propaganda.

 

Stalin likefullt lagde ikoner og fabrikkerte propaganda. Hvorfor det store behovet for å trekke så mange negative konnotasjoner til denne mannen og informasjonen?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Pause for å være drama-queen?

Har du lest noe "dramatiske skildringer" fra de Israelske hospitalene? Selv etter et selvmords-angrep?

Palestinerne trenger desperat flere leger og medisinsk utstyr, mens Israel har mange godt utstyrte sykehus med personell i verdensklasse. Det blir ikke helt det samme. I tillegg er det her snakk om kanskje hundrevis av skadde i løpet av få timer. Slike tilstander har det ikke vært i Israel.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Hvor mange skudd- og granatskader behandler du i løpet av en vakt? Jeg tror nok man trenger en pause i ny og ne.

Pause for å være drama-queen?

Har du lest noe "dramatiske skildringer" fra de Israelske hospitalene? Selv etter et selvmords-angrep?

Israelske hospitaler er lite relevant her og nå, det som er relevant er at det er en humanitær katastrofe i Gaza.

 

Vaio: Så er det også det å påpekte at Hitler fabrikkerte propaganda. Det Gilbert forteller er nok ikke fabrikkert, selv om det er emosjonellt.

Ok.. Stalin da.. Han brukte brev fra soldatmødrene som propaganda.

Hva har det med Gilbert å gjøre?

Lenke til kommentar
Sammenligner du raketter/selvmordsbombing mot Israel som skader en gang iblant med en fullskala invasjon og artilleriangrep fra begge sider i tettbygde områder? Er israelske hospitaler stengt for journalister?

Israelske soldater blir også såret under invasjonen, og ingen nekter noe "leger" i Israel til å noe. (inkl. SMS) ;)

Stalin likefullt lagde ikoner og fabrikkerte propaganda. Hvorfor det store behovet for å trekke så mange negative konnotasjoner til denne mannen og informasjonen?

Fordi det er kynisk, og fordi han er politisk aktivt. Han er en politiker med legeutdannelse.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Sammenligner du raketter/selvmordsbombing mot Israel som skader en gang iblant med en fullskala invasjon og artilleriangrep fra begge sider i tettbygde områder? Er israelske hospitaler stengt for journalister?

Israelske soldater blir også såret under invasjonen, og ingen nekter noe "leger" i Israel til å noe. (inkl. SMS) ;)

Stalin likefullt lagde ikoner og fabrikkerte propaganda. Hvorfor det store behovet for å trekke så mange negative konnotasjoner til denne mannen og informasjonen?

Fordi det er kynisk, og fordi han er politisk aktivt. Han er en politikker med legeutdannelse.

Du er da ikke mindre politisk enn Gilberg.

 

Det hører også med til situasjonen at Israel har nok leger (om en kan få for mange leger, that is, du tar poenget), det har ikke Gaza.

Lenke til kommentar

Begynner du virkelig å trekke i tvil Gilbert som lege nå? Poenget var at journalister blir holdt utenfor Gaza, dette vet nok Gilbert. Han bruker en pause til å informere, noe irrasjonelt og overveldende som han er plassert midt oppi.

 

Dette blir bare tåpelig Vaio. Det har seg slik at informasjon som er grusom ikke nødvendigvis må ansees som kynisk og politisk selv om det kommer fra en politisk aktivist. Han er også en lege og ett menneske og handler derfra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...