Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nøyaktig 7 minutter siden mottok jeg en SMS som nå sendes fra legen Mads Gilbert i Gaza, som jeg regner med skal videresendes så mange som mulig.

Jeg siterer meldingen her:

"De bombet det sentrale grønnsaksmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drept, alt kom hit til Shifa. Hades! Vi vasser i død. blod og amputanter. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så frykteig. Nå hører vi tanks. Fortell viere. Alt. GJØR NOE! GJØR MER! Vi lever i historieboka nå, alle! Mads G[ilbert, anm.], 3.1.09 13:50, Gaza, Palestina"

Ordrett gjengitt.

Jeg gjengir kun det som er skrevet, og tar ikke noe forhold til det som gjengis. Vennligst ikke hudflett meg som radikaler eller terroristvenn, det rapporterer jeg.

Takk.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Mine innlegg kan virke som forenklinger, men det er sånn jeg, og mange andre også, ser på det. Palestina var jo aldri en trussel før Israel begynte med å inneta flere landområder som ikke tilhørte dem.

Kan du Dokumentere det?

Det at terroristgruppene har vokst seg større og mektigere med tiden, er jo Israelernes egen feil.

Hva har Israel gjort?

Faktisk les det jeg skrev, så forstår du. Var det Palestina som innvaderte Isarel først kanskje?

Nei.

Er det Palestina som har drept store deler av Israels befolkning, og sørget for at landet er bombet tilbake til steinalderen?

Nei.

Jeg skjønner ikke hvordan folk prøver å få Palestinerne til å se ut som de slemme terroristene.

Lenke til kommentar
Glimti, leste du det jeg skrev i det hele tatt? Hamas lot ikke våpnene hvile, de bare offisiellt gjorde det. Uoffisiellt fortsatte de proxykrigføring via andre grupper.

Det var bare noe du anntok, ikke noe som er bevist! Men som jeg også nevnte så har Hamas sagt at de kan anerkjenne Israel så hvorfor ikke prøve diplomat?

Glimti :xmas:

Nei, det var noe som har blitt rapportert av nyhetsmedier. Ja, men at du gjentar den ENE saken som nesten støtter din oppfatning fjerner ikke de tonnevis av elementene som peker mot anerkjennelsen av Israel.

Når det gjelder tekstmeldinga, må jeg som i den andre tråden. Påpeke hva 100 sivile gjør ute i det åpne når de vet det kommer til å bryte ut krig ettersom Israel invaderer.

Jente12. Prøver du å si at Israel har drept store deler av den palestinske befolkningen?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Nøyaktig 7 minutter siden mottok jeg en SMS som nå sendes fra legen Mads Gilbert i Gaza, som jeg regner med skal videresendes så mange som mulig.

"De bombet det sentrale grønnsaksmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drept, alt kom hit til Shifa. Hades! Vi vasser i død. blod og amputanter. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så frykteig. Nå hører vi tanks. Fortell viere. Alt. GJØR NOE! GJØR MER! Vi lever i historieboka nå, alle! Mads G[ilbert, anm.], 3.1.09 13:50, Gaza, Palestina"

Ordrett gjengitt.

Jeg gjengir kun det som er skrevet, og tar ikke noe forhold til det som gjengis. Vennligst ikke hudflett meg som radikaler eller terroristvenn, det rapporterer jeg.

Takk.

En traumatolog som har tid å "taste" en SMS. :hrm:

Lenke til kommentar

Ordrett gjengitt.

Takk.

Jeg håper alle leser dette. Spesielt de som er overbevist om at alt Israel gjør er å beskytte sitt eget land(som er så sinnsykt bull shit)

Lenke til kommentar
Glimti, leste du det jeg skrev i det hele tatt? Hamas lot ikke våpnene hvile, de bare offisiellt gjorde det. Uoffisiellt fortsatte de proxykrigføring via andre grupper.

Det var bare noe du anntok, ikke noe som er bevist! Men som jeg også nevnte så har Hamas sagt at de kan anerkjenne Israel så hvorfor ikke prøve diplomat?

Nei, det var noe som har blitt rapportert av nyhetsmedier. Ja, men at du gjentar den ENE saken som nesten støtter din oppfatning fjerner ikke de tonnevis av elementene som peker mot anerkjennelsen av Israel.

Når det gjelder tekstmeldinga, må jeg som i den andre tråden. Påpeke hva 100 sivile gjør ute i det åpne når de vet det kommer til å bryte ut krig ettersom Israel invaderer.

Jente12. Prøver du å si at Israel har drept store deler av den palestinske befolkningen?

Eh, ja?

Sivile har jo ukentlig, nesten daglig, blitt drept så lenge denne konflikten har pågått(og det er lenge)

Lenke til kommentar
En traumatolog som har tid å \"taste\" en SMS. :hrm:

Jeg tror ingen gjør klokt i å betvile hans medisinske innsats i Gaza.

Maybe he is not doing anything?

Så, fordi noen tullinger kaster stein og egg mot norsk politi håper du alt vondt for alle palestinere?

Det henger ikke på greip.

Sier litt om de folkene...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/01/04/nyheter.../blitz/4244467/ - Greit at de demonsterer, men når de begynner å kaste egg og steiner, ja da håper palastinerene alt vondt. Tviler på at israelittene hadde gjort det mot demmes ambassade, fordi det ville lagd bråk.

Palastinerene tåler jo LIITE. -_-

Israel pleier bare å la sine ambassadører anklage meningsmotstandere for antisemittisme. Det er uansett mer effektfult.

Så, fordi noen tullinger kaster stein og egg mot norsk politi håper du alt vondt for alle palestinere?

Det henger ikke på greip.

Vaio: Hva man enn mener om Gilbert er han faktisk der nede for å redde liv, og man kan ikke si han kan føle seg trygg selv.

Som sagt kan vi si hva vi vil om Gilberts politiske standpunkter, men det er svært lavt, selv for enkelte i denne tråden, å antyde at Gilbert ikke gjør noe.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Eh, ja?

Sivile har jo ukentlig, nesten daglig, blitt drept så lenge denne konflikten har pågått(og det er lenge)

Av en befolkning på ca. 2,4 millioner mennesker har noen tusen blitt drept de senere årene. Mange i en politisk kamp mellom Fatah og Hamas. Slutt med disse retoriske løgnene.

Lenke til kommentar
Av en befolkning på ca. 2,4 millioner mennesker har noen tusen blitt drept de senere årene. Mange i en politisk kamp mellom Fatah og Hamas. Slutt med disse retoriske løgnene.

Gjennom Andre intifada har vel over 5 milioner palestinere blitt drept totalt. Iallefall ifølge tall jeg har lest.

Lenke til kommentar
Faktisk les det jeg skrev, så forstår du.

suprised.jpg

Var det Palestina som innvaderte Isarel først kanskje?

Nei.

Riktig og Israel har ikke innvadert Palestina (History of Palestine på Wiki) :wee:

Er det Palestina som har drept store deler av Israels befolkning, og sørget for at landet er bombet tilbake til steinalderen?

Nei.

Riktig, og en stor del av den Israelske befolkningen er Palestinere

Jeg skjønner ikke hvordan folk prøver å få Palestinerne til å se ut som de slemme terroristene.

Det gjør de ikke. Vi snakker om Hamas og deres supporter "på" Gaza.

Lenke til kommentar
Vaio: Hva man enn mener om Gilbert er han faktisk der nede for å redde liv, og man kan ikke si han kan føle seg trygg selv.

Som sagt kan vi si hva vi vil om Gilberts politiske standpunkter, men det er svært lavt, selv for enkelte i denne tråden, å antyde at Gilbert ikke gjør noe.

Helt ærlig Simon.

virker ikke det litt snålt: "Hjelp 200sårende, masse blod bla bla bla..."

Hva gjør han?

Lenke til kommentar

Gjennom Andre intifada har vel over 5 milioner palestinere blitt drept totalt. Iallefall ifølge tall jeg har lest.

Så det dobbelte av antallet palestinere som eksisterer har blitt drept totalt? Imponerende logikk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-Pales...lict#Casualties

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...