Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

de bomber jo sivilie, hater jøder, skulle ønske at mr Adolf fullførte sitt final mission, bare på grunn av at de har begynt å bombe sivile folk i det siste. verste av alt ingen protesterer mot jøder, ut fra de store maktene har jeg ikke sett noen som har stått opp mot Jøder, ikke rart siden de også blir sikkert styrt av jøder selv, som USA.

I mangel av bedre ord: Ti stille.

eneste jeg husker er Russland, da en hel nasjon ble flyttet fra sitt eget land, fordi de stemplet hele landet som om de kjempet for nazister, dette var etter 2. verdenskrig. de ble flyttet i dyretransport tog.

Hva i alle dager det du babler om?!

Rampage, du har helt rett i det du skriver. Men jeg tror ærlig talt ikke de klarer å eliminere Hamas. Den eneste måten å utrydde en organisasjon på er ved å gjøre som Mussolini.

Han klarte å utrydde mafiaen som politisk og kriminell faktor i Italia under sin regjeringstid, og han gjorde det svært enkelt. Ser man ut som en mafioso, arresteres man. I praksis betydde dette hele familier (altså familier, ikke mafia-familier), hele landsbyer og tusenvis ble fengslet uten å ha noe som helst med mafiaen å gjøre. En del ble også drept, naturlig nok.

Det er altså mulig. Men for å gjøre dette i Gaza måtte man arrestere eller drepe hvert eneste menneske. Og det ville nok ikke vært så heldig.

... hater jøder, skulle ønske at mr Adolf fullførte sitt final mission ...

Er du representativ for Norges muslimer? Det håper jeg virkelig ikke.

Hyggelig å høre at du hater meg. Jeg har en del jødiske slektninger, men har aldri vært i Israel, og er ikke enig i alt staten gjør.

Å bruke "jødene" og "Israel" om hverandre tyder på mangel på kunnskap.

Dreid, jeg beklager at du måtte oppleve slike ord. Jeg er ikke jøde, men jeg har heller ingenting i mot jøder. Saklig sett har jeg mye i mot israelsk politikk, men det er noe annet, som du innser.

hproslan er neppe muslim, det er nok mer sannsynlig at det handler om en eller annen tulling fra ytterst ytre venstre. :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... hater jøder, skulle ønske at mr Adolf fullførte sitt final mission ...

Er du representativ for Norges muslimer? Det håper jeg virkelig ikke.

Norges muslimer og jødehat? Du mener alle muslimer i Norge har imot jøder? Du skjærer alle over en og samme kam? Og DU snakker om mangel på kunnskap? Hvis ikke skjønte jeg faen ikke hvorfor du spurte om det meningsløse spørsmålet.

Anyway jeg er fullt enig med hproslan.

Ontopic:

Det dør alltid sivile i en krig, men det virker som i Israels krigføring at det bare er om å gjøre å få drept Hamas medlemmer og ledere uansett hvor mange sivile liv som går tapt. Hvis det er OK, på tide å nuke hele Pakistan, Afganistan, Iran, Irak? Fordi det finnes terrorister der?

USA blir styrt av jøder, dvs verden styres av jøder. Hitler forutså dette for mange mange år siden. Se hvor mange kriger som er "retta mot muslimer" siden 2. verdenskrig.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar

Men igjen, hva med Hamas som retter sine angrep direkte mot sivile? Stråmenn om å nuke land kan du spare deg for. Nei, verden styres ikke av jøder. Så tåpelige påstander kan avfeies uten argumentasjon, og slike kommentarer kan du også spare deg for.

Nå ser det ut til å komme:

Israel har invadert Gaza

(Dagbladet.no): Israel har i kveld invadert Gaza med militære kjøretøy. Sky News viser bilder av soldater som tar seg inn i Gaza.

Vi har gått inn i gaza med bakkestyrker, og vil fortsette så lenge det trengs, sier Major Anital Leibowich talsmann for den israelske hæren til Sky News.

Israel steps up offensive on Gaza

Later, a column of military vehicles crossed into northern Gaza, Palestinian witnesses said.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Herregud for en historieløs gjeng dere er. Hvis dere leser en bok eller to om dette temaet lærer dere fort at store deler av jødehatet vi har i verden idag er noe som har blitt akkumulert over hundrevis av år, og har sine røtter i helt ubegrunnete påstander, mye religiøst fjas, etc.

hrproslan og RePaC, gi meg en god grunn til hvorfor dere personlig skulle ha noen grunn til å hate jøder... Tenkte meg det ja. Og bare så det er sagt, jeg sidestiller ikke jøder med israelerne. Tar overhodet ikke Israel sin side i denne konflikten.

Lenke til kommentar
Norges muslimer og jødehat? Du mener alle muslimer i Norge har imot jøder? Du skjærer alle over en og samme kam? Og DU snakker om mangel på kunnskap? Hvis ikke skjønte jeg faen ikke hvorfor du spurte om det meningsløse spørsmålet.

For et patetisk forsøk på et stråmannsargument. Det var på ingen måte det han skrev.

USA blir styrt av jøder, dvs verden styres av jøder. Hitler forutså dette for mange mange år siden.

Du er en nazist samtidig som du klager på israelernes mangel på empati? :!:

Lenke til kommentar

For et patetisk forsøk på et stråmannsargument. Det var på ingen måte det han skrev.

USA blir styrt av jøder, dvs verden styres av jøder. Hitler forutså dette for mange mange år siden.

Du er en nazist samtidig som du klager på israelernes mangel på empati? :!:

22 år og (ny?)nazist? Neppe, men jeg liker ikke jøder nei. Ser du ikke har mange poster, hold deg ontopic og objektivt.

Ontopic: du har vel ikke mange synspunkter siden du bare går til angrep her inne?

Lenke til kommentar
Men igjen, hva med Hamas som retter sine angrep direkte mot sivile?

Hva med jødene som bruker kluster-bomber? 1000-vis av døde og lemlestede, hovedsaklig barn. Bare mot Libanon for etpar år siden ble det sloppet hundretusenvis av kluster-bomber over bebygde områder, så ikke kom å snakk om angrep på sivile gitt

Lenke til kommentar
Nå ser det ut til å komme:

Israel har invadert Gaza

(Dagbladet.no): Israel har i kveld invadert Gaza med militære kjøretøy. Sky News viser bilder av soldater som tar seg inn i Gaza.

Vi har gått inn i gaza med bakkestyrker, og vil fortsette så lenge det trengs, sier Major Anital Leibowich talsmann for den israelske hæren til Sky News.

Israel steps up offensive on Gaza

Later, a column of military vehicles crossed into northern Gaza, Palestinian witnesses said.

Og denne innvasjonen vil vel bli like håpløs som de siste innvasjonene Israel har gjort de siste tiårene. Noen som tørr gjette på hvem som tjener på dette? :)

Lenke til kommentar
22 år og (ny?)nazist? Neppe, men jeg liker ikke jøder nei. Ser du ikke har mange poster, hold deg ontopic og objektivt.

Ontopic: du har vel ikke mange synspunkter siden du bare går til angrep her inne?

Vel, rasist er ikke noe å være stolt av å være heller.

Objektiv? Du har påstått av Israel bedriver en systematisk utslettelse av det palesinske folk og "verden styres av jøder", du har brukt stråmannsargumentasjon og har ikke hatt et eneste argument eller så mye som en liten kilde for å støtte opp under noe av det. "Du ser splinten i din brors øye, men ikke bjelken i ditt eget".

Lenke til kommentar

Hva med jødene som bruker kluster-bomber? 1000-vis av døde og lemlestede, hovedsaklig barn. Bare mot Libanon for etpar år siden ble det sloppet hundretusenvis av kluster-bomber over bebygde områder, så ikke kom å snakk om angrep på sivile gitt

Jeg skjønner meg virkelig ikke på irrasjonaliteten blant fanatikerene her. Det trekkes fram israelske angrep på sivile, ergo er "jødene" slemme. Så trekkes det fram at palestinerne også angriper sivile -> "JA, MEN SE PÅ JØDENE DA!"

At den ene parten ikke kan oppføre seg gjør ikke den andre partens oppførsel legitim. Derfor er det tåpelig å forsvare en part med nebb og klør og kalle folkeslaget som staten har opphav i for all slags mulige ting. Fremfor å anerkjenne at begge partene bryter krigsnormer og prinsipper om legitim krigføring og begge partene burde ta seg i nakkeskinnet hvis det skal komme noen løsninger.

Og slutt å referer til israelere som jøder og palestinere som arabere.

edit: Sterke propagandabilder hjelper heller ikke denne diskursen. Jeg lurer på hvor bildene av de sivile som militante palestinere traff sine egne er.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

De rykker inn nå. De har sikkert nattbriller og utnytter mørket for å skaffe seg et brohode. Men hva de skal gjøre der skjønner jeg ikke, for de må vel vite hvem de skal ha tak i? De kunne jo ha fjernet hele området og jaget de over til Egypt, så hadde vi sluppet de kjedelig Palestina-reportasjene på NRK som aldri tar slutt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg virkelig ikke på irrasjonaliteten blant fanatikerene her. Det trekkes fram israelske angrep på sivile, ergo er "jødene" slemme. Så trekkes det fram at palestinerne også angriper sivile -> "JA, MEN SE PÅ JØDENE DA!"

Les ditt første og siste quote om igjen er du snill. :)

Lenke til kommentar

Les ditt første og siste quote om igjen er du snill. :)

Du må gjerne utdype, det jeg ser er deg som anklager israel for å angripe uten hensyn til sivile og tillegger Adolf Hitler av alle mennesker positive konnotasjoner i forhold til syn på jødene. Jeg spør da, med all hensyn til at du kritiserer "jødene" for å ikke ta hensyn til sivile: "Hva med palestinerne som direkte angriper sivile?". Hvorpå svaret ignorerer totalt elementet med palestinske angrep mot sivile, men heller trekker fram "jødenes" angrep igjen.

Det er ikke diskurs, det er ignorant skyttergravsdiskusjon, noe som ikke er ønskelig.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
jaget de over til Egypt, så hadde vi sluppet de kjedelig Palestina-reportasjene på NRK som aldri tar slutt.

Der blir du nok skuffet, de kommer ikke til å kvitte seg med Hamas eller andre militante grupper, for da har ikke Israel lenger noe påskudd for å beholde alle de okkuperte områdene

Lenke til kommentar
Israel forsvarer seg endelig mot Hamas' terrorvirksomhet, som har pågått de siste 7-8 årene. Dessverre går liv tapt, men det er ikke til å unngå.

Jeg kan ikke forstå meg på mennesker som påstår at Israel ikke har rett til å forsvare seg, som det eneste demokratiet i Midtøsten. Jeg er i tillegg særdeles overrasket over mange kristnes kunnskapsløshet på dette området.

Rakettregnet på 8000 raketter fra Gaza de siste 7-8 årene mot blant annet Sderot har stort sett stått ubesvart fra Israels side. I snitt har 2-3 raketter slått ned på sivile mål i Israel hver dag de siste 7-8 årene (kilde: Uri Resnick, talsmann for Israels utenriksdept.). I tillegg har det blitt avfyrt mer enn 200 raketter fra Gaza mot Israel mens våpenhvilen pågikk. Igjen mot sivile mål. Israel har tidligere forsøkt forhandlinger og våpenhviler. Som takk har de fått rakettangrep og selvmordsbomber.

Det er først nå at Israel ser seg nødt til å besvare angrepene fra Gaza med samme mynt, men Israel ønsker kun å ramme strategiske Hamas-mål på Gazastripen. Sivile mål er ikke agenda fra israelsk side. Sivile tap er likevel umulig å unngå, fordi Gazastripen er verdens tettest befolkede område. Når man skal ramme strategiske mål som flyplasser, våpenlagre og Hamas-hovedkvarterer, skal det godt gjøres å ikke ramme noen sivile i et slikt tett befolket område. Husk at Israel er på størrelse med Hedmark fylke. Den bittelille Gazastripen ved kysten er kanskje på størrelse med ytre Vestfold?

Det er på tide at Israel svarer for å beskytte seg selv, og at Israel strekker seg så langt som mulig for å utrydde terrororganisasjonen Hamas. Den norske regjering støtter ufattelig nok Hamas med mange millioner av våre skattekroner hvert eneste år. Som det eneste vestlige land anerkjenner Norge Hamas-styret og støtter dem med penger. Ingen andre vestlige land gjør det.

Det er skremmende at nordmenn, også kristne, har latt seg indoktrinere av en temmelig venstrevridd holdning som man får servert fra media i Norge. Venstrevridd media og politikere utnytter kunnskapsløshet som råder blant nordmenn. Jeg anbefaler deg å heller følge litt mer med på CNN og andre utenlandske medier, som i mye større grad forteller sannheten og forsøker å skape et mer balansert bilde av konflikten.

Du som leser dette vet sikkert like godt som meg at fundamentalistiske islamisters hovedmål er å legge hele verden under islamsk styre ved hjelp av terror, vold, krig og martyrvirksomhet. Vet du det ikke, så får du sette deg litt inn i hva "profeten" Muhammed faktisk gjorde, i tillegg til å være en massemorder, terrorist, polygamisk og pedofil mann. Noen sier: "Fundamentalisme er like ille uansett hvilken religion man tilhører!" Vel... det er helt feil, og er kunnskapsmessig helt på jordet. Fundamentalisme i dagens Islam er å etterfølge en profet som var en massemorder, terrorist og pedofil mann, som forkynte at den eneste sikre måte å komme til paradis på for en muslim var å dø en martyrdød. Det står i Hadith. Fundamentalisme i dagens kristendom er derimot å forkynne Jesu kjærlighet og frelse for alle mennesker. Ja, korsfarerne gjorde veldig mye galt, men Bibelens ord har aldri forsvart korsfarernes måte å opptre på. Islamsk lære forsvarer imidlertid fundamentalistiske muslimers måte å drive terror på, både Koranen og Hadith. Det er forskjellen.

Hvis noen skal ha rett til å uttale seg om situasjonen i Midtøsten, må man kunne forlange at man har satt seg inn i problematikkens sannheter, uten å ha blitt hjernevasket av venstrevridd propaganda fra både media og politikere. Ikke glem at vi har en sosialistisk regjering i Norge, og at det tabloide media i Norge i lange tider har vært både venstrevridd, anti-amerikansk og i enkelte tilfeller antisemittisk. Det finnes ingen norsk medieinstitusjon av betydning lenger som skaper et balansert og korrekt bilde av Midtøsten-konflikten.

Hva hadde du ment hvis Sverige i snitt hadde sendt 2-3 raketter mot sivile mål i Norge hver eneste dag i 7-8 år? Hadde ikke Norge hatt rett til å forsvare seg?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...