Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Israel har atomvåpen - en situasjon der en atommakts eksistens er i fare, ønsker nok ikke Defern og hans like å oppleve, selv om de irriteres av midtøsten-innslag på Dagsrevyen.

Defern have plans...

du sier at jeg er på israels side? leste du innlegene mine?

Lenke til kommentar
gleder meg til den dagen staten israel er slettet fra kartet. det at israel får sympati og støtte fra den vestlige verden rettferdigjør ikke det de holder på med.

Og hvor tenker du deg at israelerne skal bo da?

Geir :)

De har jo en viss trening på å bosette okkupert mark

Lenke til kommentar
gleder meg til den dagen staten israel er slettet fra kartet. det at israel får sympati og støtte fra den vestlige verden rettferdigjør ikke det de holder på med.

Og hvor tenker du deg at israelerne skal bo da?

De har jo en viss trening på å bosette okkupert mark

word

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Israeli Settlers Beating Old Palestinian Woman

Jøss, så det finnes israelere som er "slemme"? Hvem skulle trodd det, 7,8 millioner av dem som det finnes. Dette setter jo hele konflikten i nytt lys.

Lenke til kommentar
når jeg tenker meg om så antar jeg usa stepper inn når israel mister taket. usa må jo beskytte interessene sine, slik blir det et nytt vietnam.

men hvem vet

Og nøyaktig hva er det som tyder på at Israel mister taket? Hva er det de mister taket på, forresten?

Jeg ser ikke helt hva som er endret i Israels situasjon i de siste årene, bortsett fra at det begynner å bli lenge siden palestinerne kunne regne med at araberlandene skulle angripe militært...

Lenke til kommentar

Palestinerne er fanatiske som muslimer flest. Hvorfor gir Norge 30 millioner? Vi gir allerede enorme summer dit. De lever meget bra i Gaza og Vestbredden takket være disse midlene og støtten fra oss og EU.

Fem unger er normen der også, selv om de lever på et allerede overbefolket område - vannvittig.

Heldigvis vil Obama fortsette USA's politikk på feltet uten avvik. En fast og klar støtte til Israel, vår allierte i midtøsten.

Lenke til kommentar
Fem unger er normen der også, selv om de lever på et allerede overbefolket område - vannvittig.

Et meget godt poeng der..

De bruker ungene sine som "Canon fodder"; Kynisk, motbydelig og barnemishandling..

Send heller 30 millioner esker med p-piller.

Forresten, Arafat døde av AIDS. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Det virker som ganske mange her som sympatiserer med Israel mener at alle palestinere er en del av Hamas eller ikke er noe bedre enn dem. Høres i hvert fall sånn ut på hvordan dere skriver.

Det er jo et interessant spørsmål angående "skyld".

Hvis Hamas var et legalt folkevalg, må befolkningen i Gaza ta ansvaret.

Hvis Hamas var et kupp, må befolkningen viser avstand.

Uansett.. Tough shit..

Men da er da situasjonen ganske sikkert for flere av palestinerne at de enten må velge å støtte Hamas eller bli drept eller jaget av dem også.

Lenke til kommentar
Forresten, Arafat døde av AIDS. :wee:

1. Det er et ubekreftet rykte. Eller har du troverdige kilder?

Se filmen hos Youtube

Fra doktoren hans, som senere benektet alt...

2. Hva om så var?

Denne "freedom fighter" var en "fuck around", det sier mye om karakteren hans.

Hvis en katolsk prest dø av AIDS, så vet vi alle at han har spred litt-mer-enn Guds ord..

Mye tyder på at han var en simpel diktator/terrorist..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
..."la oss bare a-bombe araberne til helvete"...

Ja, hvorfor ikke? Så blir det kanskje fred i verden også? ;)

Fordi vi ikke skal være fascistiske tullebukker som roper "AKSJON AKSJON". Derfor, primært.

Defern have plans...

Vennligst.. Slikt kan vi frastå fra.

Jøss, så det finnes israelere som er "slemme"? Hvem skulle trodd det, 7,8 millioner av dem som det finnes. Dette setter jo hele konflikten i nytt lys.

Nå er ikke bosettervold et marginalt problem..

Palestinerne er fanatiske som muslimer flest.

Palestinerne er et folkeferd med relativt store innslag av kristne og ateister. I tillegg til at en stor del av de palestinerne som ER muslimer er forholdsvis sekulære og det er ikke direkte uvanlig at de nyter alkohol. PLO var vel i sin tid kjent for å gjennomføre sine møter om natten med lammekjøtt og skotsk whisky.

Hvorfor gir Norge 30 millioner? Vi gir allerede enorme summer dit. De lever meget bra i Gaza og Vestbredden takket være disse midlene og støtten fra oss og EU.

Jeg har ikke vært der nede, dog skal jeg dit i vår. Har du vært der, for det må være ekstremt endret siden noen venner av meg var der i april 2008.

Heldigvis vil Obama fortsette USA's politikk på feltet uten avvik. En fast og klar støtte til Israel, vår allierte i midtøsten.

Og en av to stater som har begått en terrorhandling på norsk jord.

Lenke til kommentar
Og en av to stater som har begått en terrorhandling på norsk jord.

Å ta hevn for en massaker er ikke Terror. Man kan ikke drive terror mot terrorister.

For meg, leses det ut som du Simon, skriver påstander som kun er i samsvar med ditt syn. Something far away from reality and facts. Litt sånn Creationist-mentalitet :p

imotsetning.....

Norge klarer ikke engang å fakke en simpel morder som gjemmer seg i sitt fars hus i Jemen.

Jeg har ikke vært der nede, dog skal jeg dit i vår. Har du vært der, for det må være ekstremt endret siden noen venner av meg var der i april 2008.

Kanskje et par søvnløse netter med Qassam-raketter vil endre på holdningen din..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Den smalt fra rett kjeft.

Er det en person i denne tråden som prøver å ha et nyansert blikk på konflikten så er det herr Aldra. Dette er en fanboy-diskusjon av værste sort.

Men jeg ser ikke at noen Palestina-sympatisører retter et kritisk blikk mot Hamas, det er kun Israel. Hva skjer med det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...