Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

Hvorfor ser man aldri palestina-sympatisører gå i tog mot Hamas? Er Hamas en helt uskyldig part i dette?

Når man blir medlem av den politiske venstresiden er det visst en paragraf hvor det står at brune mennesker er uvitende og vet ikke hva de gjør og kan derfor ikke stå til ansvar - mens USA og deres allierte må man hate uansett hva de foretar seg - og jo nærere allierte de er, jo mer må man hate dem.

Nå er jeg personlig teknokommunist og pragmatiker av natur, men jeg skrev heldigvis aldri over hjernen min til dem.

Hvorfor ser man aldri israelvenner gå i tog mot Israels nedslakting av uskyldige barn?

Kanskje fordi Israel ikke slakter uskyldige barn? Og er ikke begrepet barn sådant at det utelukker "skyldige barn", eller det bare jødebarn som er skyldige ved default?

Faen ikke rart det blir krig i verden når man i fredelige og far-away lille Norge faen ikke finnes nok kritisk ettertanke i én tråd på ett diskusjonsforum at det er forskjell på å være Israel-elsker, og det å velge side i en enkeltsak eller ett enkelt aspekt, av det man føler er rasjonelle og saklige grunner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ser man aldri palestina-sympatisører gå i tog mot Hamas? Er Hamas en helt uskyldig part i dette?

Hvorfor ser man aldri israelvenner gå i tog mot Israels nedslakting av uskyldige barn?

Fordi Israel slakter ikke uskyldige barn. Du er nok et offer for "pallywood"

Lenke til kommentar

Nærmere 40 barn skal være drept, og over 1700 personer er såret.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2843934.ece

Så jo, barn blir slaktet.

Lenke til kommentar

Nærmere 40 barn skal være drept, og over 1700 personer er såret.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2843934.ece

Så jo, barn blir slaktet.

Dette "tallet" er nok ifra Hamas... Pallywood, Igjen... :closedeyes:

Således, vi vet godt at Hamas bruker barn som skjold.

Jeg har videobevis, du har et oppdiktet tall fra HAMAS.. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
[...]

Jeg har videobevis, du har et oppdiktet tall fra HAMAS.. :wee:

Du har videobevis på at en eller annen bevepnet mann grabber tak i og sleper rundt på en eller annen unge. Videoen gir ingen forklaring på hvorfor han gjør det.

Det er bare forståelig for de som kan lese.. :wee:

Lenke til kommentar

Vaio: Det er utrolig skremmende at du fornekter disse tallene. All kritikk av Israel er bare Hamas-oppspinn, i følge deg. Som Rampage også sier så viser videoen din at barn blir brukt som skjold, ok. MEN å bruke dette som en unnskylding for alle livene som går tapt er absurd. Dette er ekstremt ensporet og du fornekter all kritikk av Israel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvorfor er man så oppsatt på å kritisere Israel? Virker nesten som det har gått i sport i det! For å si litt billedlig: Hvis naboen din har kastet hunde bæsj inn i hagen din daglig eller flere tusen ganger pr år, regner jeg med at du har tatt igjen til slutt? Eller..?

Jeg kan forstå Israel jeg, etter daglig bombing av sivilbefolkningen, har man et behov for å slå tilbake etterhvert! Og jeg har ingen sympati med de dere kaller for "palestinere". De er faktisk arabere. Og de hverken gidder eller vil rydde opp i egne rekker når det kommer til Hamas.

Og som ikke det er nok kommer de hit til landet for få "beskyttelse", også kaster de stein på Politiet!! Nei, send pakket hjem, og samtidig kan de godt bombes sønder og sammen, til de skjønner at de må ta et oppgjør med sine egne terror organisasjoner!!

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Vaio: Det er utrolig skremmende at du fornekter disse tallene. [...]

En ting er tallene, en annenting er hva som er bak tallene.

"40 barn drept" er utgangspunktet.

Det kan være at IDF sender ut dødsskvadroner som "slakter" 40 spebarn med bajonet...

Det kan være 40 tungt bevepnede 17 åringer i uniform som er drept i skuddveksling med IDF...

Det kan være 40 tilfeldige barn "slaktet" av Hamas for så å skylde på IDF...

Eller det er kanskje noe helt annet.

Hva jeg tror det er er, nok et, eksempel på at Israel prøver å minimere/unngå sivile skader. Men at de ikke prøver fullt så hardt som vi gjerne skulle sett at de gjorde. Så lenge både IDF OG Hamas ser på palestinske 12-åringer som sørgelige, men nødvendige, tap på veien kommer det nok til å bli mer av den slags også i fremtiden.

Lenke til kommentar
Vaio: Det er utrolig skremmende at du fornekter disse tallene. All kritikk av Israel er bare Hamas-oppspinn, i følge deg. Som Rampage også sier så viser videoen din at barn blir brukt som skjold, ok. MEN å bruke dette som en unnskylding for alle livene som går tapt er absurd. Dette er ekstremt ensporet og du fornekter all kritikk av Israel.

I beg your pardon? Videoen viste ingenting annet enn bevæpnede menn som løp med unger ved siden av seg. At subtitlen sier de brukes som skjold betyr strengt tatt svært lite når man ikke vet hva slags kontekst videoen er i.

Jeg vil atter en gang anbefale de som prøver å undergrave den palestinske selvstyreretten til å unngå å kalle de arabere, hvis dere ikke er konsekvente og begynner å generalisere israelerne til jødene og referer til samtlige i Europa som europeere evt. germanere. Alt ettersom man ønsker å plukke bakover i tid.

Gaza er tettbebodd, så det er uungåelig å angripe uten at sivile stryker med. Spørsmålet er om Israel hadde bedre løsninger enn nettopp denne bombinga. Kanskje, men de har ihvertfall truffet ett betydelig antall autoriteter fremfo sivile.

Man sier man kan forstå Israel, joda, man kan også forstå palestinerne. Spørsmålet er om virkemidlene de tar i bruk er de rette for å oppnå fred.

Lenke til kommentar

Israel kommer ikke til å gi seg før de har annektert hele området som sitt eget. Det er hele ideen bak sionismen.

Hvorfor har ikke Israel en grunnlov? Det var et krav i 1948, men de har lurt seg unna det.

Årsaken er at en grunnlov ville tegnet opp Israel til å omfatte det de fikk av FN i 1948! Så de venter heller til de har lagt alt under seg (å bosette egne innbyggere på okkupert mark er første skritt), og når de etterhvert får sultet ut de resterende palestinerne, så annekterer de alt og lager tilslutt en grunnlov.

Lett å se hvem vei vinden blåser..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...