Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3: Da regner det fortsatt ikke raketter over folk, om de hadde gjort det så hadde flere vært dø akkurat nå, så slutt med det svada pratet ditt.

Feil. Grunnen til at det er så få israelske tapstall er på grunn av varslingssystemer og bomberom, ikke på grunn av mangel på raketter.

Lenke til kommentar
3: Da regner det fortsatt ikke raketter over folk, om de hadde gjort det så hadde flere vært dø akkurat nå, så slutt med det svada pratet ditt.

Feil. Grunnen til at det er så få israelske tapstall er på grunn av varslingssystemer og bomberom, ikke på grunn av mangel på raketter.

Nettopp, da kan man ikke si at rakettene regner over mennesker om de sitter 5 meter under jorda!

Lenke til kommentar

Prøver å prøver, jeg vet ikke helt jeg. De rakettene er ikke akkurat innstilt på å treffe et mål, de skytes bare ut og treffer det de måtte treffe. Det fungerer mere som et skremme middel enn som raketter i grunnen.

Men jeg ser ikke helt problemet da de du allierer deg med ødelegger mye mere og dreper mange flere.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke greit, men de teppebomber heller ikke Gaza. Det er selvfølgelig ikke uvant at dere overdriver sterkt i annen hver linje, men slik er det vel når argumentene skranter.

Nei, det kommer ikke an på hvordan du ser på det. Du sa selv at angrepene var et 'skremmemiddel'. Det er definisjonen på terrorisme. Trusler mot Iran er ord, ikke handling.

Lenke til kommentar

Det er heller ikke uvant at DU bagataliserer dette.

Argumentene skranter vel ikke, bare en unnskyldning fra din side dessverre.

Jeg skriver også at å skremme ikke nødvendigvis er terror, kommer som sakt ann på hvordan du vil se det ;)

Så vennligst slutt med svada pratet ditt om at Hamas er så ille :)

Lenke til kommentar
Terror og terror, kommer ann på hvordan du ser det. Å skremme er ikke nødvendigvis terror, da Israel skremmer og truer med veldig mye. Eks : True/skremmer Iran med militæraksjon.

det der var da så mye mere enn trusler, det var et konkret angrep på tur som ble stoppet av usa.

tror ting blir mye bedre når forholdet med usa blir litt dårligere, isralel er litt sånn at de har en storebror i bakhand og kan derfor gjøre stort sett som de vill og ingen, ikke engang FN tør og si noe.

Lenke til kommentar

I know, hadde det ikke vært for USA hadde heller ikke Israel holdt på sånn. Israel mottar 3/4 av all pengestøtte som gies til diverse land fra USA. Det sier også ganske mye. Grunnen er vel fordi det er alt for mange jødiske lobbister i USA.

Endret av Nipps
Lenke til kommentar
Men selvom den bomba på 1/5 tonn gjør større skade og helt sikkert dreper masse sivile så har det fortsatt ingenting å si? :ph34r:

En vanlig bombe er i disse tider ikke spektakulær nok, med mindre den rammer et spektakulært mål.

Og hva synes du er beskrivende for de målene Israel rammer med krigsmaskinen sin?

Varslingssytemet deres begrenser seg til alarmer som uler ca. 15 sekunder før rakettene slår ned. Ikke mye å skryte av. ;)

Nei, det er ikke greit, men de teppebomber heller ikke Gaza. Det er selvfølgelig ikke uvant at dere overdriver sterkt i annen hver linje, men slik er det vel når argumentene skranter.

Nei, det kommer ikke an på hvordan du ser på det. Du sa selv at angrepene var et 'skremmemiddel'. Det er definisjonen på terrorisme. Trusler mot Iran er ord, ikke handling.

Skrantende argumenter? :!:

Hadde det ikke vært for at USA sa nei hadde Israel bombet Iran for lengst!

Lenke til kommentar

Jeg skriver også at å skremme ikke nødvendigvis er terror, kommer som sakt ann på hvordan du vil se det ;)

Nei, jeg pleier ikke det.

Hvorfor kommer det da så mange overdrivelser fra den siden? Finnes omtrent ikke en post som ikke skal overdrives uhorvelig.

Mitt svadaprat? :D Haha.

Varslingssytemet deres begrenser seg til alarmer som uler ca. 15 sekunder før rakettene slår ned. Ikke mye å skryte av. ;)

Det er sant at de varslingsystemene ikke er perfekte, men de hjelper veldig mye. 15-20 sekunder er vanligvis nok ettersom det er bomberom veldig mange steder.

Lenke til kommentar

Kan du dokumentere påstanden om at det er bomberom mange steder i den byen? Ifølge Simon Aldra som tydeligvis nylig har vært i Israel så klarer fisst folk å få slengt seg nedi en grøft.

Sånn utenom det så er jeg helt enig med Rune89/ Nipps! De raketten Hamas og andre militante palestinere sender mot Israel er en stor bagatell i forhold til de enorme militærangrepene og opperasjonene som Israel utfører mot palestinerne på Gazastripen! Og ikke bare nok med militæropperasjonene, men så har du blokkaden der folk ikke engang får levere renseannlegg for vann eller mat som ikke er en livsnødvendighet ifølge Israel!

Og som et tredjepunkt så har Hamas flere ganger vist innitsiativ til samtaler med både USA og Israel!

Lenke til kommentar
Og som et tredjepunkt så har Hamas flere ganger vist innitsiativ til samtaler med både USA og Israel!

Mye av problemet med Hamas er at det er bare Norge og Hamas som mener at Hamas er de rettmessige lederne av Palestina. Jeg mener det var to andre politiske partier som også ville være sjef. Om Hamas ble valgt på rettmessig vis vet jeg ikke, men det er vel ikke uvant med valgfusk i fattige land i krig.

Lenke til kommentar

Nei, jeg pleier ikke det.

Hvorfor kommer det da så mange overdrivelser fra den siden? Finnes omtrent ikke en post som ikke skal overdrives uhorvelig.

Mitt svadaprat? :D Haha.

Faktisk så syns jeg du kommer med mange rare innspill, da du klager så fælt på Hamas, men Hamas kan ikke måle seg med IDF.

Hvilke overdrivelser var det i denne posten? Ser ingen jeg.

Ditt svadaprat ja, hva gjør Hamas så mye verre enn IDF? Nei, nettopp.

Endret av Nipps
Lenke til kommentar
I know, hadde det ikke vært for USA hadde heller ikke Israel holdt på sånn. Israel mottar 3/4 av all pengestøtte som gies til diverse land fra USA. Det sier også ganske mye. Grunnen er vel fordi det er alt for mange jødiske lobbister i USA.

Israel mottar defintivit IKKE 3/4. Det er direkte feilaktig. Israel mottar mest, men 3/4 er et fantasifoster.

http://shelby.senate.gov/legislation/ForeignAid.pdf

2005:

1. Israel 2.58 Billion

2. Egypt 1.84 Billion

3. Afganistan 0.98 Billion

4. Pakistan 0.70 Billion

5. Colombia 0.57 Billion

6. Sudan 0.50 Billion

7. Jordan 0.48 Billion

8. Uganda 0.25 Billion

9. Kenya 0.24 Billion

10. Ethiopia 0.19 Billion

Det totale beløpet er 16.25bn.

Kjapp matematikk tilsier at Israel mottar 15.8%. Det er ikke akkurat de 75% du påsto. I tillegg så kan du jo ta en kjapp titt på hvor mye mer muslimske nasjoner mottar fra USA sammenliknet med den eneste jødiske staten.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...