Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det virker unødig paranoid å gå utifra at DB lyver.

Man trenger ikke å lyve selv for å fortelle usannheter. Man kan like gjerne ukritisk gjengi andres løgner.

:roll: :!: Hevder du at alle palestinere Israel dreper er tungt bevæpnede? :lol::rofl:

Nei. Men jeg forventer jo ikke at du skal klare å forholde deg til det jeg faktisk skriver.

Lenke til kommentar
Nei. Men jeg forventer jo ikke at du skal klare å forholde deg til det jeg faktisk skriver.

:roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Og det sier du...

Har du i det hele tatt kommentert at Hamas har sagt seg villig til å anerkjenne Israel? Har du i det hele tatt kommentert at Jimmy Carter etter møte med ledere fra Hamas sa at Hamas er rede til å anerkjenne Israel? Har du i det hele tatt kommentert at Den arabiske liga har tillbudt Israel full anerkjennelse i bytte mot tilbaketrekkning fra områdene Israel okkuperte under seksdagerskrigen? Har du i det hele tatt kommentert at Iran har sagt at de ikke har problemer med jøder, men med dem som har omkupert palestinernes land? Har du i det hele tatt kommentert at sist Syria og Israel drev fredsforhandlinger var det Israels feil at det ikke gikk fordi de ikke ville gi slipp på alt av okkupert område?

NEI, du har ikke kommentert noe av det! Og du har heller ikke nevnt et eneste, kløyva ord om hvordan du ville reagert dersom du var i palestinernes situasjon, hvilket vil si at landet ditt var okkupert og at folket ditt ble diskriminert, utsatt for umenesklig behandling og utsatt for et tidvis blodtørstig og systematisk folkemord!

Fikk du med deg den nyhetssendignen jeg fortalte om fra noen år tilbake? Først ser du israelske kamply som bomber i vei og står i. Deretter ser du en palestinsk kvinne sonm sitter på knærne i sanden og kaster sand vilt om seg i desperat reaksjon etter at hele familien hennes er drept og hjemmet er knust. Deretter ser man det onde beistet Ariel Sharon sitte i en god skinnstol i Knesset i en by mer eller mindre hele verden regner som okkupert!

Israel er ondt! Palestina er okkupert!

Israel :thumbdown: - Palestina :thumbup:

Endret av Glimti
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Kan du dokumentere at dagbladet farer med løgn?

Det er DU som skal dokumentere at dagbladet ikkje lyger, ved å stadfeste med truverdig bevis.

Minnar meg litt om då WTO tvang EU til å dokumentere at genmodifisert mat er farlig, i tilleg ga dei EU ein tidsfrist for at dei ikkje skulle dokumentere langvarige skader.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Unnskyld meg? Jeg har da vitterlig gitt en relativt pålitelig kilde. Det er klart dagbladet kan ta feil, men inntil noe tilsier det så må annerkjente nyhetskanaler kunne telles som kilder! Etter din logikk må jo alle dokumentere at det wikipedia sier ikke er løgn, det encyclopedia britannica sier ikke er løgn, etc.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Unnskyld meg? Jeg har da vitterlig gitt en relativt pålitelig kilde. Det er klart dagbladet kan ta feil, men inntil noe tilsier det så må annerkjente nyhetskanaler kunne telles som kilder! Etter din logikk må jo alle dokumentere at det wikipedia sier ikke er løgn, det encyclopedia britannica sier ikke er løgn, etc.

Ok, eg seie at vannmelonar er blåe inni, men når du skjere i dei blir dei røde.

Bevis at eg lyge!

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Hvis det er slik debattmessig standard du skal holde, hva er da poenget?

Poenget mitt er at folk må bevise påstandane sine.

Dei kan ikkje komme med idiotiske påstandar som ingen kan motbevise.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Jeg har oppgitt en kilde. Dersom du mener den er feil kan du jo klage DB inn til PFU. Vi har faktisk organer som overvåker pressen her i landet.

DB er ikkje ein kilde, men ein avis.

Dei tar ofte stoff fra andre avisar elelr TV kanalar, akkurat fordi dei ikkje kan bli tatt viss det er mange nokk som seie det.

Det kjem ofte feilinformasjon i DB, men når vi skal kunne klage dei inn til PFU må dei konstant finne opp sakar.

Som dei ikkje gjør. Men det eg meinar er at vi ikkje må ta alt dei seie alvorleg, veldig mykkje er meiningsbasert. Dei skriver det slik at meiningane deira kjem fram som det gode og alle andre som onde. Akkurat som i okupasjonen av Gaza, Isreil prøver å få slutt på rakettar som blir skutt inn i landet, men dei kjem ut av det som dei onde.

Lenke til kommentar

Angående Dagbladet-artikkelen. En må jo lese artikkelen, og se hvilke kilder de viser til. De viser til forskjellige kilder, slik som her :

"Organisasjonen Physicians for Human Rights (PHR) har kartlagt at Israel har angrepet totalt 34 medisinske institusjoner under Gaza-offensiven."

The Guardian om bruken av droner :

"Cut to pieces: the Palestinian family drinking tea in their courtyard

Israeli unmanned aerial vehicles – the dreaded drones caused at least 48 deaths in Gaza during the 23-day offensive.

(...)

A Guardian investigation into the high number of civilian deaths has found Israel used a variety of weapons in illegal ways. Indiscriminate munitions, including shells packed with white phosphorus, were fired into densely populated areas, while precision missiles and tanks shells were fired into civilian homes.

But it is the use of drones in the killing of at least 48 civilians that appears most reprehensible.

The drones are operated from a remote position, usually outside the combat zone. They use optics that are able to see the details of a man's clothing and are fitted with pinpoint accurate missiles.

Yet they killed Mounir's family sitting in their courtyard, a group of girls and women in an empty street, two small children in a field, and many others."

http://www.guardian.co.uk/world/2009/mar/2...r-crimes-drones

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Hvis Israel vil ha slutt på rakettene som blir skutt mot dem så kan de jo begynne med å gå i seg selv og spørre seg om HVORFOR det blir skutt raketter mot dem... ;)

Kanskje grunnen er at flere ekstreme palestinere ønsker Israel utslettet. :whistle:

Bare en tanke. ;)

Hvorfor ble Israel angrepet i 1948, og 1973 uprovosert?

Jeg kjøper det ikke at de ønsker fred nå. Det er sikkert bare et påskudd for å bygge seg opp igjen. Ekstreme militante grupper bryr seg ikke om fredsavtaler, verden burde skjønne det nå.

Lenke til kommentar

Grunnen er okkupasjonen og undertykkelsen av palestinerne!

Som tideligere henvist til i tråden så har Hamas sagt at problemet ikke er Israels eksistens, men manglen på en palestinsk stat. De har ikke uteluket å anerkjenne Israel. Den arabiske liga har tilbudt Israel full anerkjennelse dersom Israel trekker seg tilbake fra områdene de okkuperte under skeksdagerskrigen. Iran har sagt at de ikke har problemer med jøder, men med dem som har okkupert palestinsk jord. Altså det samme som Saddam Hussein mente!

Hvem som gjorde hva for x anntall år siden er totalt uinteressangt! Se på hva som skjer i nåtide og på hva folk sier i disse dager. Fortiden er en ting mens nåtiden er en annen ting og det vi må konsentrere oss om.

Boikott Israel - Fritt Palestina

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...