Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

YouTube er en jungel. Siden dette er ditt felt, lurer jeg på om det kanskje er du som er best kvalifisert for å finne denne dokumentasjonen.

Siden du har kommet med utsagn som står i skarp konflikt med etablerte sannheter er det opp til deg å underbygge dine påstander.

Med mindre du kan gjøre dette, er det vanskelig for oss å akseptere det som noe annet enn påstander.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når dro de for å dokumentere det?

Dersom fly en treffer tårn en, er det naturlig at Mossad ville ønske å dokumentere det som så fulgte ganske nøye.

Det er fullstendig logisk. Men det ville være ganske merkelig dersom de kjente til hendelsen før den hendte.

Det kan være at Mossad anså det for usannsynlig. Det kan ha vært politiske krefter i Israel som ikke ønsket at det skulle avdekkes, av ganske innlysende grunner. Det kan også være at CIAs kilde faktisk var Mossad. Og da kan det være at dette var en ganske vanlig prosedyre i slike fall.

Til syvende og sist kan det også være at de lyver.

Rent teoretisk, og jeg vil understreke at dette er høyst teoretisk og ikke minst hypotetisk, kan Israel stå bak angrepet. Israel har de tekniske ressursene som behøves, og de har mannskapene som behøves. Israel har ved enkelte anledninger klart å bruke arabiske terrorister vha. infiltrering av organisasjoner. Sist men ikke minst ville det være en ganske stor versjon av 'Guds Hevn' som ble brukt av Israel etter OL-massakren i München, der Mossad likviderte arabiske politikere og diplomater i Europa, og la skylden på utbryterorganisasjoner fra PLO og andre bokstavforkortelser.

Det siste anser jeg som helt usannsynlig. Operasjoner kan gå skeis. Mossad vet dette like godt som alle andre, de feilet fullstendig i Lillehammer. Dette er en risiko som kan være verdt å ta for å kverke en PLO eller PFLP-topp. Det er en skandale, men den går over.

Men å drepe 4000 amerikanske statsborgere er en provokasjon så stor, at dersom det avdekkes, vil det føre til økonomisk krig mot Israel fra USA, noe Israel aldri vil kunne overleve. Det er et alt for stort strategisk sjansespill til at det kan forsvares av noen strateg. Det er som om Churchill skulle malt hele den britiske Stillehavsflåten i Japanske farger, satt røde sirkler på de britiske flyene, for så å bombe Pearl Harbor. Det er utenktelig. Det er farlig. Og du finner rett og slett ikke så sprøyt gale politikere.

:)

Lenke til kommentar

Kubin: Du trenger ikke prøve overbevise meg. Kan godt være du har rett. Jeg bare synes det høres ut som et paradoks når de har religionsfrihet og så mange forskjellige religioner innad i landet.

Sier du at ikke-jødiske ikke kan komme til Israel under noen omstendigheter hvis de ikke konverterer til jødedommen? :hmm:

Lenke til kommentar
Pga. muren, ikke det siste angrepet på Gazastripen som er det GrandMa og jeg snakket om nå.

Nei, vi snakket om

å blokkere Gazastripen samt stadige utføre angrep skader Hamas.

Muren er en del av denne pakken i mine øyne, dermed stanser den terrorisme. ;)

Lenke til kommentar

Den stanser også muligheten for å leve et normalt liv for alle som ikke støtter terrorisme og er en del av den kollektive avstraffningsmetoden Israel bruker ovenfor alle Palestinerne.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Overrasket over at du finner rasister og ekstremister i IDF? Linken din viser enkeltpersoners handlinger.

Dettte har vist seg gjenntatte ganger gjennom årene. Det er ikke snakk om enkeltpersoner, men om en hel, solid masse! Så kan vi jo ta med benektelsene om hvitt fossfor, blokkaden som ikke engang tillater renseannlegg for vann, høreapperater og makaroni samt de nye planene deres på Vestbredden osv.

Det er innlysende at Israel er verdens sanne helvette.

Lenke til kommentar
Overrasket over at du finner rasister og ekstremister i IDF? Linken din viser enkeltpersoners handlinger.

Og dermed så har IDF / Israel null ansvar?

Tror nok at det soldatene gjør viser holdningene til sjefene rent generelt, det blir kun en forandring (forhåpentligvis) når media presser igjennom sannheten.

Forsvarer du fortsatt Israels krigstokt? Eller kan vi kanskje begynne å kalle den for terrorisme?

Lenke til kommentar

Ja, nå skulle jeg likt å hørt Pricks som så bastant påsto at man ikke drepte med vilje!

GrandMa for den del også, som ikke gjør annet enn å forsvare hva Israel faktisk gjør.

Dette underbygger deres påstånder bare så til de grader, rart man hater Israel kanskje?

- Drepte kvinner og barn med vilje

Israelske soldater forteller om medsoldater som med overlegg skjøt og drepte sivile palestinere under krigen på Gazastripen.

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1295685.ece

Lenke til kommentar
Ja, nå skulle jeg likt å hørt Pricks som så bastant påsto at man ikke drepte med vilje!

GrandMa for den del også, som ikke gjør annet enn å forsvare hva Israel faktisk gjør.

Dette underbygger deres påstånder bare så til de grader, rart man hater Israel kanskje?

- Drepte kvinner og barn med vilje

Israelske soldater forteller om medsoldater som med overlegg skjøt og drepte sivile palestinere under krigen på Gazastripen.

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1295685.ece

En link til om saken. Sikkert mye av det samme innholdet, men bare godt at disse grove krigsforbrytelsene får oppmerksomhet!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=541731

Pga. muren, ikke det siste angrepet på Gazastripen som er det GrandMa og jeg snakket om nå.

Nei, vi snakket om

Muren er bygd delvis rundt og delvis på Vestbredden, ikke Gazastripen. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...