Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pricks, at du ikke eier argumenter sier lite om min argumentasjon, og jeg har, i motsetning til deg ikke løyet en eneste gang. Jeg innrømmer at jeg har tatt feil, og tas jeg i feil er det bare å beklage.

 

Men lyve, det gjør jeg ikke. Det lar jeg deg stå for.

 

Var det ikke du som snakket om å sette merkelapper på folk, forresten?

 

Stakkars, det må være trist å ikke tørre å svare folk. Skikkelig trist, lille venn. :)

Lenke til kommentar

doedskvad: Hva med å komme med en kornsirkel du mener ikke kan være laget av mennesker? Åja, jeg glemte det. Du klarer ikke :D Mener du det er et for vanskelig krav til deg at du underbygger påstanden din ved å komme med bare ETT eksempel?

 

Stakkars, det må være trist å ikke tørre å svare folk.

Jeg har vel svart deg så lenge du har vært med i tråden, så den må du nok lenger ut på landet med (som vanlig).

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Pricks, du har fortsatt ikke svart på spørsmålet.

 

- Hva er det som får deg til å tro at jeg hater jøder?

 

Dersom du ikke kan fundamentere det, er det vel egentlig du som er løgneren?

 

Misforstå meg rett, å omtale meg som rasist, er uansett løgn, men jeg er interessert i å vite hvordan du tenker på det.

 

Du kan faktisk ikke løpe fra dette spørsmålet.

 

Ikke om du vil at noen skal ta deg seriøst, i det minste. Om du bare er et troll kan jeg forstå at du ikke tør å stå opp mot spørsmålet, men dersom du er en seriøs forumbruker, som du påstår å være, kan du vel svare på spørsmålet mitt? :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke å svare på meg om ting som er irrelevante. Det er ikke jeg som er diskusjonstema her. Men når du, doedskvad, bestemmer deg for å stadig nekte å svare på enkle spørsmål i kornsirkeldiskusjonen som faktisk er relevante for tema, så er det jo ganske tydelig hvem som har vanskeligheter med å svare for seg.

Lenke til kommentar
Hvis palestinerne tenker som Glimti og israelerne tenker som Pricks kommer det aldri til å bli fred der nede!

Jeg kjenner en del israelere gjennom utenlandsstudier og har møtt enda flere israelere fra tid til annen (det er blant annet spesielt vanlig blant unge israelere å reise et års tid etter fullført miitærtjeneste). Jeg har til gode å møte noen som har vist noe tegn til ekstreme posisjoner lik de som frontes på forumet her. Når det gjelder palestinere er ikke de like mobile av forståelige grunner. De man møter lever i diaspora. Men jeg tror ingen av dem sier som Glimti, at alle israelere kan drukne i sitt eget oppkast og blod.

Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke å svare på meg om ting som er irrelevante. Det er ikke jeg som er diskusjonstema her. Men når du, doedskvad, bestemmer deg for å stadig nekte å svare på enkle spørsmål i kornsirkeldiskusjonen som faktisk er relevante for tema, så er det jo ganske tydelig hvem som har vanskeligheter med å svare for seg.

så svar på mitt spørsmål. Du kom med en påstand, en svært støtende og prinsippielt injurierende påstand, og jeg ønsker et svar.

 

- Hva får deg til å tro at jeg hater jøder?

Lenke til kommentar

Da kan dere slutte å diskutere personer/brukere. Beveg dere over på saken, nemlig "Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme"

 

Reaksjoner på moderering gjøres på PM, ikke i tråden.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Pricks, gidder ikke å besvare de siste innleggene dine før du har besvart dette:

Jeg skjønner ikke relevansen. Det er ikke opptil meg når han ønsker å besøke et av jødenes helligste steder. Det er en fri verden. Han kan gjøre det når han vil.

 

Israel er jo virkelig demokratisk :roll:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=747911

 

Merk dere at han sier "kamp mot okkupasjonen"! Han sier ikke "kamp mot Israel", "kamp mot jødene" eller "kamp mot sionistene"!

Da burde det jo være en smal sak å offisielt anerkjenne Israel.

 

Men selv et brutalt, blodtørstig, bestialsk og ondt beist som Ariel Sharon kunne jo prøve å unngå å provosere motparten og skape misstemning i en tid der det var stor usikkhet rundt de misslykkede forhandlingene og en mulig oppfølging!

Iallefall ville dette vært smart dersom Sharon ønsket fred og sikkerhet, hvilket ha har vist hauevis av ganger at han ikke gjore!

 

Selvsagt er det en smal sak av dem å anerkjenne Israel, men hvorfor gjøre det når Israel ikke vil anerkjenne Palestina?

 

Glimti :xmas:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...