Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ente gang GrandMa så blir de angripet pga av faenskapen de driver på med, så de må nesten forvente motstand/terror mot seg.

Forøvrig, du kommenterer ikke volden til Israel, det ser jeg på som at du synses det er ok. Da igjen kan du nesten ikke kritisere Hamas for det gjør, fordi de gjør minimalt med skade og drap i forhold til Israel!!

 

ELLER. Så ble de okkupert fordi de angrep Israel. Da må de regne med å bli angrepet tilbake.

 

Som man sår skal man høste.

 

Feil, sionistene som begynte å ekskludere araberne etter staten ble opprettet.

Lenke til kommentar
ELLER. Så ble de okkupert fordi de angrep Israel. Da må de regne med å bli angrepet tilbake.

 

Som man sår skal man høste.

 

Hvem fremprovoserte den volde og kampen som er relevant og interessang i dag? Hvem driver okkupasjon? Hvem nekter å snakke med motparten? Hvem støttet en ond leder som begynte volden og ble hatet og fordømt av resten av verden?

 

Som man sår skal man høste!

Lenke til kommentar
Hvem fremprovoserte den volde og kampen som er relevant og interessang i dag? Hvem driver okkupasjon? Hvem nekter å snakke med motparten? Hvem støttet en ond leder som begynte volden og ble hatet og fordømt av resten av verden?

 

Som man sår skal man høste!

 

Ah. Så provokasjon legitimerer voldsbruk? Interessant. Hvem startet konflikten? :o

Lenke til kommentar

Palestinere demonstrerte og israelsk politi skjøt mot dem. Plaestinernes voldbruk økte pga. at den israelske voldsbruken var sterkere i utgangspunktet. Etter noen dager med voldsbruk der hovedsakelig palestinere ble rammet var Andre intifada et faktum!

 

Hva tenker du på? Tenker du på kampene like etter opprettelsen av Israel eller kampene i nåtiden som er rellevante?

Lenke til kommentar
ELLER. Så ble de okkupert fordi de angrep Israel. Da må de regne med å bli angrepet tilbake.

 

Som man sår skal man høste.

Nå var vel 1948 noe mer nyansert enn det du fremsetter her. :)

 

Jeg vet at du er nyansert, men polariserer argumentasjonen din noe når andres argumentasjon bærer preg av polarisering, men det er viktig å ikke underslå andre faktorer. :)

Lenke til kommentar
ELLER. Så ble de okkupert fordi de angrep Israel. Da må de regne med å bli angrepet tilbake.

 

Som man sår skal man høste.

Nå var vel 1948 noe mer nyansert enn det du fremsetter her. :)

 

Man kan alltids ta med at den arabiske parten ikke godtok FNs delingsplan. Så å si at Israel var den fullstendig fredelige og uskyldige blir feil ettersom de erklærte Israel som stat uten at de to partene hadde kommet fram til en avtale.

Lenke til kommentar
Som så mange ganger poengtert og bevist før så er Israel en rasistisk stat dere jødene kommer først!

 

Haha. Right. :!:

 

Om Israel på papiret ikke er noen rasistisk stat, så er det iallefall rasistiske krefter i Knesset som er klart rasistiske:

 

Hans mest omstridte tanke er forslaget om å dele Israels befolkning i to stater der den ene er for jøder og den andre for ikke-jøder som i Liebermans forestillingsverden bare omtales som «arabere».

 

Forslaget bruker etnisk bakgrunn som kriterium for å ta rettigheter fra israelske statsborgere som ikke er jøder. Israel har i dag 7 millioner innbyggere. 1 million av disse er ikke-jøder.

 

Liebermans plan går ut på en massiv folkeforflytning og ny grensedragning for å skille mesteparten av denne befolkningen ut av den rene, jødiske staten som er hans visjon. Han vil gi flere byer nord i landet til en palestinsk stat på Vestbredden i bytte for at de store bosetningene på Vestbredden blir innlemmet i Israel. Han bor selv i en av dem, like ved Betlehem, som heter Nokdim.

 

Lieberman vil også kreve at alle israelske statsborgere avlegger en lojalitetsed til staten der de anerkjenner landet som en jødisk stat. De som nekter, vil bli fratatt stemmeretten, men kan fortsatt bli boende i landet med en slags oppholdstillatelse.

 

«Den beste løsningen er et skille mellom nasjonene og opprettelsen av to homogene stater», sier han i et intervju med The New York Times i 2006.

 

Det er et sørgelig paradoks at en rasistisk politiker som Lieberman er blitt stemt fram til å bli en av landets sentrale politikere. Hans ideer om homogene, eller raserene, stater basert på folkeforflytning og grensedragning etter etniske kriterier er klart rasistiske.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2009/03/01/567344.html

 

Høyrebølgen som blåser over Israel for tiden skaper bare enda mer grobunn for slike tullinger som Lieberman, og rom for enda flere.

Lenke til kommentar
ELLER. Så ble de okkupert fordi de angrep Israel. Da må de regne med å bli angrepet tilbake.

 

Som man sår skal man høste.

Nå var vel 1948 noe mer nyansert enn det du fremsetter her. :)

 

Jeg vet at du er nyansert, men polariserer argumentasjonen din noe når andres argumentasjon bærer preg av polarisering, men det er viktig å ikke underslå andre faktorer. :)

 

Såklart, men nyanser har vært ikke-eksisterende de siste 40-50 sidene. Omtrent siden du sluttet å være aktiv faktisk ;)

 

 

Jeg skjønner ikke den idiotiske moral din GrandMa! Israel kan utøve vold men ikke Hamas. Enten er du selv en jøde, evt har et forhold til staten der nede eller så er du rett og slett rasist..

 

Du lille gutt. Hva om du begynner å lære deg å holde kjeften? Jeg orker ikke høre på sutringen din lenger. Har ikke sagt noe som skulle tilsi at jeg fortjener slike gjentatte personangrep. Greier du ikke oppføre deg kan du dra råkt åt helvete.

 

Takk.

Lenke til kommentar
ELLER. Så ble de okkupert fordi de angrep Israel. Da må de regne med å bli angrepet tilbake.

 

Som man sår skal man høste.

Nå var vel 1948 noe mer nyansert enn det du fremsetter her. :)

 

Jeg vet at du er nyansert, men polariserer argumentasjonen din noe når andres argumentasjon bærer preg av polarisering, men det er viktig å ikke underslå andre faktorer. :)

 

Såklart, men nyanser har vært ikke-eksisterende de siste 40-50 sidene. Omtrent siden du sluttet å være aktiv faktisk ;)

Hyggelig å høre. Nå skal jeg innom Israel i nærmeste fremtid, så jeg er litt tilbakeholden.

 

Og det er utrolig hvor detatched du blir når du er et par døgn vekk fra tråden, fordi du reiser et halvt døgn med tog.

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om National Unity, og de kahanistiske elementene som ser på "arabere" som undermålere og jøder som overlegne, og som støtter terror mot palestinere. Regner med de har fanbasen sin i settlerområdene...

 

Nettopp, disse "en god araber er en død araber"holdningene. Har bla. sett nok av vold blant de jødiske bosetterne på Vestbredden i det siste. Vanskelig å si om det noensinne kan bli en fredsløsning så lenge slike holdninger hersker...

Lenke til kommentar
Du lille gutt. Hva om du begynner å lære deg å holde kjeften? Jeg orker ikke høre på sutringen din lenger. Har ikke sagt noe som skulle tilsi at jeg fortjener slike gjentatte personangrep. Greier du ikke oppføre deg kan du dra råkt åt helvete.

 

Takk.

 

 

 

Ingen personangrep og ingen sutring, men sånn som du unngår å svare på enkelte spørsmål fra bruker så oppfatter jeg deg sånn som noe av det over. Jeg skjønner langt i fra retorikken din. Den er totalt idotisk, men samme det :)

Hat avvler vel hat

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...