Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Så du mener at de som holder med Israel er normale og resten ikke? Fordi man hater Israel fordi de igjen okkuperer og undertrykker Palestinerne? Jeg støtter den svake part her, den part som så alt for lenge har blitt terrorisert og blitt begått overgrep mot!

Israel har gjort ting verre for en hardt prøvet befolkning, så ja jeg mener at de ikke burde bombet ned Gaza. Når vi er tilbake på terrorisme fra Palestinernes side så skyldes det effekten av Israels politikk og behandlig av Palestinere + landeområder.

Så konklusjonen er og forblir den at Israel har seg selv å takke for det som evt måtte komme av terror mot dem!

Nei, forøvrig det så jeg ikke. Men det kom heller ikke som et sjokk, da Hamas er en gjeng med radikale galinger som igjen dessverre er skapt av de du støtter...

Hvor har jeg skrevet at de som holder med Israel er normale og resten ikke? Det er dessuten Israel som har vært den svake part helt til dem fant ut at nok er nok. Effekten på det Israel har gjort kan diskuteres. Dem burde godt grundigere til verk når dem først gjør noe for å prøve å knekke Hamas. Israel har dessuten gitt flere landeområder tilbake til palestinerne gjennom årene.

 

Og hvordan kan du skylde hamas på Israel? Dem har absolutt ikke vært med på å skape hamas i hele tatt! Tvert om! Vi kan diskutere her i dagevis. Verken jeg eller du vil komme noen vei..

 

 

Du skrev dette, noe jeg reagerte på : "Det har aldri vært noe bra der! Kun ett fåtall mennesker som er normale, og mange av dem (utrolig nok) holder med Israel."

Så du mener at kun de som holder med Israel er normale? Og resten er unormal lissom?

Det henger heller ikke akkurat på greip.

Israel spiller på at de er den svake part, de er veldig utspekulert på det området.

Israel er vel ikke den svake part, det er de som okkuperer, det er de som er nummer 4/5 største militærmakt. Så at de er den svake part er rene bullshiten :)

Hvordan skylde på Israel for Hamas terror? Jo, det skal jeg prøve å forklare deg, Hamas ble grunnlagt mer eller mindre av Israel for å fjerne PLO. Israel har begynt å fjerne alle sine politiske fiender, akkurat som russerene driver på (IKKE demokrati)..Men så fortsatte jo Israel sin voldsspiral og da ble Hamas ytterlig radikal, sammenhengen av hvordan Hamas er og oppfører seg idag har med effekten av Israels terror politikk å gjøre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som blir angrepet av raketter nå og ble det før krigen i Gaza, var byene tett rundt Gaza. Der settlere holder til.

Hvor har du det fra? Rakettene rammer ikke bare settlers, men selve Israel.

 

Dessuten blir jeg veldig forundret, siden Hamas dreper 5ganger mindre enn hva staten Israel gjør.

Det er fordi israelske myndigheter faktisk prøver å beskytte egne sivile, med bomberom og varslingssystemer. I motsetning til Hamas, som prøver å få så mange som mulig av sine egne sivile slaktet ned.

 

Så det blir nesten feil å kalle Hamas for de "onde"..

Hamas angriper sivile med vilje, og prøver å få drept så mange av sine egne som mulig.

 

Men du mener vel ikke at det skal forsvare at man skyter ALT som rører på seg?? Fordi man ikke har våpen som holder..

Hvem skyter på alt som rører på seg?

 

 

USA trekker seg fra FN-konferanse om rasisme

Ikke så rart:

 

"Kritiske røster mener arabiske land forsøker å misbruke konferansen til å kritisere Israel"

 

Mer om hvordan FN er kuppet av diktaturer som bruker Israel for å fjerne fokus fra egen ondskap:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=747911

 

 

1: Så du syns det er greit? Du er smertelig klar over at det Israel gjør er uvlolig ja og kan ses på som krigsforbrytelser? Forøvrig vil jeg informere deg om at dine venner har begynt å kalle nordmenn for barbarer, så jeg vil påstå at dine venner ikke er noen god venn ;)

 

2: Det spiller ingen rolle hva man vil, Israel dreper 5. ganger mere enn Hamas! Det er ingeting å bortforklare eller fornekte, det beviser bare nok en gang at Israel er en rasitisk terrorstat..

 

3: Israelerne skyter på alt som rører seg!

 

4: Nei, det er ikke så rart. Fordi storebror USA trekker seg fordi lillebror Israel blir utsatt for kritikk, dette gjør meg kvalm!

Lenke til kommentar
Ja, angrep mot en okkupasjonsmakt er en frigjøringskamp!

Du forklarte ikke hvordan man driver "frigjøringskamp" ved å angripe sivile.

 

Hvorfor er det så forferdelig å angripe bosettere som bor på okkupert jord samt alle dem som støtter okkupasjonen?

Angrepene skjer som regel mot områder som ikke er okkupert i følge en oversikt en av Hamas-supporterne limte inn for noen uker/måneder siden.

 

Hamas la ned våpnene for noen år siden, men ingen ting endret seg!

Tull. Den dag i dag fortsetter jo rakettangrepene.

 

Hva hadde du gjort om du var den okkuperte og det ikke hjalp å legge ned våpnene?

Det hjelper hvis man FAKTISK legger ned våpnene, og ikke bare later som.

 

Hamas har sagt seg villig til å annerkjenne Israel!

Når da?

 

Slutt å se på hva de sa da organisasjone ble grunnalgt og se på hva organisassjonen sier i dag!

Det organisasjonen sier i dag er det som står i charteret: Israel skal fjernes, og jøder slaktes ned.

 

1) Gidder ikke å gjenta meg selv en gang til.

 

2) Angrep skjer stadig mot okkuperte områder. Før tilbaketrekkningen fra Gazastripen var det dagligdagas med angrep mot de israelske bosettningene!

 

3) De lot våpnene hvile i et år, men Israel nektet å endre sin egen framferd så kampene blusset opp igjen.

 

4) De la ned våpnene. Det hjelper uansett ikke når motparten ikke vil snakke med deg.

 

5) For flere år siden! Det samme sa det i møte med Jimmy Carter. Sjekk tideligere linker.

 

6) Det organisasjonen sier i dag er at problemet ikke er Israels eksistens, men manglen på en palestinsk stat samt at de er villige til å anerkjenne Israel og at de ønsker dialog med USA!

Lenke til kommentar
Du skrev dette, noe jeg reagerte på : "Det har aldri vært noe bra der! Kun ett fåtall mennesker som er normale, og mange av dem (utrolig nok) holder med Israel."

Så du mener at kun de som holder med Israel er normale? Og resten er unormal lissom?

Det henger heller ikke akkurat på greip.

Av befolkningen der borte ja, ikke i Norge. Det er dem som virkelig ser hva som skjer. Hvorfor Israel må gjøre som dem gjør.

Dette var en nødvendighet for å prøve å avvæpne hamas. At dem i tillegg plasserer Rakettlagrene sine under barnehager og skoler slik at når krig bryter ut så blir Israel nødt til å bombe dette er forkastelig. Derfor mener jeg at alle kvinner og barn som mistet livet må Hamas ta skylden for.

 

Flygeblader ukevis i forveien ble også sendt ut av Israel. Noe fienden ALDRI ville ha gjort og aldri har gjort. Det ble satt i gang flere tiltak for å hindre for mange tap av menneskeliv.

Lenke til kommentar
Du skrev dette, noe jeg reagerte på : "Det har aldri vært noe bra der! Kun ett fåtall mennesker som er normale, og mange av dem (utrolig nok) holder med Israel."

Så du mener at kun de som holder med Israel er normale? Og resten er unormal lissom?

Det henger heller ikke akkurat på greip.

Av befolkningen der borte ja, ikke i Norge. Det er dem som virkelig ser hva som skjer. Hvorfor Israel må gjøre som dem gjør.

Dette var en nødvendighet for å prøve å avvæpne hamas. At dem i tillegg plasserer Rakettlagrene sine under barnehager og skoler slik at når krig bryter ut så blir Israel nødt til å bombe dette er forkastelig. Derfor mener jeg at alle kvinner og barn som mistet livet må Hamas ta skylden for.

 

Flygeblader ukevis i forveien ble også sendt ut av Israel. Noe fienden ALDRI ville ha gjort og aldri har gjort. Det ble satt i gang flere tiltak for å hindre for mange tap av menneskeliv.

 

 

Hehe, du vet at folk er innesperret ja? Det går en mur/gjerde rundt hele jævla Gaza. So what om Israel sendte ut flygeblad, hvor skulle man ta veien når Israel til og med bombet områder der det verken var skutt opp raketter eller befant seg noen militæremål?

Jeg vet ikke hvor du befinner deg på politisk nivå, men du må være ytters høyremann..

Nødt? Ingen tvang dem til å bombe sivile, du kan ikke spille med slike kort. Det har nå vært så mange diverse enkelt episoder der israelske soldater utover vold eller dreper sivile/ bryter menneskerettigheter, da kan du ikke skylde på Hamas. En annen ting forresten, hva gjør du om en dude som er 100ganger større enn deg angriper deg? Du hadde vel brukt skitne triks/metoder som Hamas du også.

Endret av Rune89
Lenke til kommentar
Du skrev dette, noe jeg reagerte på : "Det har aldri vært noe bra der! Kun ett fåtall mennesker som er normale, og mange av dem (utrolig nok) holder med Israel."

Så du mener at kun de som holder med Israel er normale? Og resten er unormal lissom?

Det henger heller ikke akkurat på greip.

Av befolkningen der borte ja, ikke i Norge. Det er dem som virkelig ser hva som skjer. Hvorfor Israel må gjøre som dem gjør.

Dette var en nødvendighet for å prøve å avvæpne hamas. At dem i tillegg plasserer Rakettlagrene sine under barnehager og skoler slik at når krig bryter ut så blir Israel nødt til å bombe dette er forkastelig. Derfor mener jeg at alle kvinner og barn som mistet livet må Hamas ta skylden for.

 

Flygeblader ukevis i forveien ble også sendt ut av Israel. Noe fienden ALDRI ville ha gjort og aldri har gjort. Det ble satt i gang flere tiltak for å hindre for mange tap av menneskeliv.

 

 

Hehe, du vet at folk er innesperret ja? Det går en mur/gjerde rundt hele jævla Gaza. So what om Israel sendte ut flygeblad, hvor skulle man ta veien når Israel til og med bombet områder der det verken var skutt opp raketter eller befant seg noen militæremål?

Jeg vet ikke hvor du befinner deg på politisk nivå, men du må være ytters høyremann..

Nødt? Ingen tvang dem til å bombe sivile, du kan ikke spille med slike kort. Det har nå vært så mange diverse enkelt episoder der israelske soldater utover vold eller dreper sivile/ bryter menneskerettigheter, da kan du ikke skylde på Hamas. En annen ting forresten, hva gjør du om en dude som er 100ganger større enn deg angriper deg? Du hadde vel brukt skitne triks/metoder som Hamas du også.

Så du mener at siden Israel er så mye større så har dem ikke rett til å forsvare seg? Er det det du sier? Israel har så og si kun skutt på militære mål, dessverre er disse målene ved barnehager, skoler, i FN-bygningen osv. Slutt å vri på sannheten og ta en titt på virkeligheten. Israel har gjort det dem må gjøre for å beskytte sine egne kvinner og barn. Hamas må forstå at det ikke er fritt fram i Israel, men at etter åtte år så er dem jævla forbanna.

Lenke til kommentar
Så du mener at siden Israel er så mye større så har dem ikke rett til å forsvare seg? Er det det du sier? Israel har så og si kun skutt på militære mål, dessverre er disse målene ved barnehager, skoler, i FN-bygningen osv. Slutt å vri på sannheten og ta en titt på virkeligheten. Israel har gjort det dem må gjøre for å beskytte sine egne kvinner og barn. Hamas må forstå at det ikke er fritt fram i Israel, men at etter åtte år så er dem jævla forbanna.

 

Israel har rett til å forsvare seg, men det de utsetter den palestinske befolkningen for er ikke selvforsvar! Det blir feil å bare skylde på Yassir Arafat for at Camp Davidforhandlingene ikke førte fram slik Bill Clinton vil ha det til og etter at forhandlingene var over uten resultat var det stor usikkerhet i både Israel og de palestinske områdene så vel som i resten av verden om hva som nå ville skje. Det eneste man viste var at det ble arbeidet for å få i stand nye forhandlinger og det var Ariel SHaron, ikke Yassir Arafat som spilte tøff og provoserte motparten ved Tempelhøyden. Det er også feil å si at palestinerne automatisk startet krigen etter Sharons spasertur! Det begynte med masseprotester og opptøyer som ble besvart av israels maktmissbruk og vold! Og etter de voldelige sammenstøtene erklærte de militante palestinerne at uenigheten nå var flyttet fra forhandlingsbordet og ut på gaten. Volden fortsatte og Andre intifada var et faktum!

 

Israel gjennokkuperte nesten alle de palestinske byene, sperret Yassir Arafat inne i hovedkvarteret sitt og ødela hovedkvarteret. De ødela palestinske politistasjoner og angrep palestinerne med voldsom styrke med en av verdens sterkeste militærmakter! Sharon beskldte Arafat og de andre palestinske lederne for ikke å gjøre nok for å forhindre selvmordsbombing mot israelske borgere men realiteten var at Israel hindret de palestinske myndighetene fra å kunne handle i det hele tatt!

 

Israel har flere ganger ved både gjennokkupering av de palestinske byene, opprettelse av nye bosettninger, massive angrep og forskjellige uttalelser gått for langt for hele resten av verden, inkl. USA! Og den eneste grunnen til at Israel har fått holde på som de har gjort helt siden intifadaens start i år 2000 er støtten deres fra USA! Som det ble uttalt da hele verden utenom USA reakerte med hat og avsky mot Israel og Ariel Sharon: "USA har nakketak på hele verden".

 

Nå har forøvrig Hamas og Den arabiske liga sagt seg villig til å annerkjenne og leve i fred med Israel mens Iran har sagt at de ikke har problemer med jøder i seg selv, men med dem som har stjålet palestinernes land! Og sist det var fredsforhandlinger mellom Syria og Israel var det Israels feil at forhandlingene ikke førte fram! Og de nekter å annse Hamas som en forhandlingspartner!

 

Boikott Israel - Fritt Palestina

Lenke til kommentar
Du skrev dette, noe jeg reagerte på : "Det har aldri vært noe bra der! Kun ett fåtall mennesker som er normale, og mange av dem (utrolig nok) holder med Israel."

Så du mener at kun de som holder med Israel er normale? Og resten er unormal lissom?

Det henger heller ikke akkurat på greip.

Av befolkningen der borte ja, ikke i Norge. Det er dem som virkelig ser hva som skjer. Hvorfor Israel må gjøre som dem gjør.

Dette var en nødvendighet for å prøve å avvæpne hamas. At dem i tillegg plasserer Rakettlagrene sine under barnehager og skoler slik at når krig bryter ut så blir Israel nødt til å bombe dette er forkastelig. Derfor mener jeg at alle kvinner og barn som mistet livet må Hamas ta skylden for.

 

Flygeblader ukevis i forveien ble også sendt ut av Israel. Noe fienden ALDRI ville ha gjort og aldri har gjort. Det ble satt i gang flere tiltak for å hindre for mange tap av menneskeliv.

 

 

Hehe, du vet at folk er innesperret ja? Det går en mur/gjerde rundt hele jævla Gaza. So what om Israel sendte ut flygeblad, hvor skulle man ta veien når Israel til og med bombet områder der det verken var skutt opp raketter eller befant seg noen militæremål?

Jeg vet ikke hvor du befinner deg på politisk nivå, men du må være ytters høyremann..

Nødt? Ingen tvang dem til å bombe sivile, du kan ikke spille med slike kort. Det har nå vært så mange diverse enkelt episoder der israelske soldater utover vold eller dreper sivile/ bryter menneskerettigheter, da kan du ikke skylde på Hamas. En annen ting forresten, hva gjør du om en dude som er 100ganger større enn deg angriper deg? Du hadde vel brukt skitne triks/metoder som Hamas du også.

Så du mener at siden Israel er så mye større så har dem ikke rett til å forsvare seg? Er det det du sier? Israel har så og si kun skutt på militære mål, dessverre er disse målene ved barnehager, skoler, i FN-bygningen osv. Slutt å vri på sannheten og ta en titt på virkeligheten. Israel har gjort det dem må gjøre for å beskytte sine egne kvinner og barn. Hamas må forstå at det ikke er fritt fram i Israel, men at etter åtte år så er dem jævla forbanna.

 

 

Hvorfor skal Israel forsvare seg som noe de er selvforskyld i? Har du i det hele tatt sett hva jeg har skrivd?

Etter 8år? Israel må skjønne at det ikke er fritt fram i 40år å herse med en annen belfolkning uten at de skal betale en slags pris for det!

Lenke til kommentar

Ariel SHaron har ønsket fred, men Yassir Arafat har avslått forhandlingene hver gang. Israel har alltid ønsket fred, men motparten vil bare krige!

 

Mer gidder jeg ikke å skrive da det ikke nytter å være Israel tilhenger i Norge, når alt for mange støtter terror istedenfor fred.

 

Lenge leve Israel og deres Innbyggere - Guds Folk

Lenke til kommentar

Audiguy, det er litt for enkelt å si at kun Israel-venner støtter fred, mens palestina-venner støtter terror, eller visa versa. Forøvrig et ganske merkelig utsagn.

 

Det er ingen markant støtte for terrorisme i Norge. Men når det er sagt var det da også en periode da alt, også reell motstandskamp, ble omtalt som terrorisme av Israel, og en god del europeiske politikere.

 

Å sprenge en buss med tenåringen i luften i Tel Aviv er terrorisme. Å sprenge en halftrack med israelske soldater på Vestbredden er ikke terrorisme, det er motstandskamp. Både PLO og Hamas har bedrevet begge deler.

 

Det var ikke en krigsforbrytelse av Israel å invadere Libanon i 1982. Det var en krigsforbrytelse å banke opp fanger av prinsipp og å skyte sivile under husundersøkelser i Sør-Libanon.

 

Og slik kan vi fortsette i det uendelige. Enden på visa blir i alle tilfeller at det ikke er noen uskyldig part i konflikten. Det er i alle fall ikke en fredselskende og en krigersk, terrorfiksert part.

 

Når det kommer til Sharon og hans fredsduestatus antar jeg at det var en vits.

Lenke til kommentar
Ariel SHaron har ønsket fred, men Yassir Arafat har avslått forhandlingene hver gang. Israel har alltid ønsket fred, men motparten vil bare krige!

 

Mer gidder jeg ikke å skrive da det ikke nytter å være Israel tilhenger i Norge, når alt for mange støtter terror istedenfor fred.

 

Lenge leve Israel og deres Innbyggere - Guds Folk

 

Arriel Sharon er bare ond! USA kalte Saddam Hussein roten til det onde og Ariel Sharon fredens mann. I virkeligheten er det Ariel Sharon som er roten til det onde og Yassir Arafat som var fredens mann!

 

Arafat avslo tillbudet under Camp Davidforhandlingene. Men at forhandlingene ikke førte fram var ikke bare hans feil! Siden ønsket han å gjennoppta forhandlingene, men Sharon boikottet Arafat og sperret ham inne i hovedkvarteret hans.

 

Israel har flere ganger ødelagt for våpenhviler!

 

Og det å drive motstandskamp mot okkupasjon er ikke det samme som å bedrive terrorisme!

 

At israelerne annser seg selv som guds utvalgte folk har ingen ting å si da det ikke finnes noen gud!

 

Boikott Israel - Fritt Palestina

Lenke til kommentar
Glimti, et par spørsmål. Mener du at PLO ikke har begått terrorhandlinger? Mener du at Yassir Arafat ikke har sanksjonert terrorhandlinger? Mener du at Israel ene og alene må bære all skyld i konflikten? Mener du at palestinere er uten skyld i konflikten?

 

:)

 

Jeg mener at hva Arafat og støttespillerne hans gjorde i begynnelsen er totalt uinteressangt og irrelevant! De modererte seg, annerkjente Israel og aksepterte Israel som forhandlingspartner. Det var en grunn til at Arafat fikk fredsprisen og det var at han hadde begynt å gå fredelige veier.

 

Nå for tiden er det hovedsakelig Israel som sier nei til forhandlinger, ikke motpartene! Så hva som skjedde for x anntall år siden er uinteressangt med tanke på hva som skjer nå!

 

Man må kunne bli ferdig med en konflikt og leve fredelig side om side. Hva hadde det vært godt for om Norge fremdeles var i kirg med Sverige?

Lenke til kommentar

Nå må jeg innrømme at jeg ikke helt ser den sikkerhetspolitiske gevinsten i å nekte innførsel av deler til vannrensingsaperatur.

 

Det er nettopp denne typen ting som fører til vold og problemer. Det kan ikke stikkes under en stol at en part har litt større inflytelse og har en litt større makt enn den andre parten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...