Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merker det ja..Jepp, ting kan være lette å si når man ikke har opplevd realiteten.

Israel nekta jo journalister å dokumenter nedslakting av sivile palestinere under Gaza krigen, men forsåvidt så var det like dumt å nekte de adgang fordi da vet jo ALLE hvorfor de blir nekta adgang og hva som egentlig foregår der inne ;)

Men for all del, de tror jo de gjør ting så mye bedre disse dumme jødene når de egentlig bare gjør det verre :!:

 

Har du opplevd realiteten da? Jeg synes også journalistene skulle kommet inn, men jeg forstår at Israel er bekymret for at en av de skal surre seg inn i en eller annen skuddlinje.

 

Hadde forresten vært fint om du kunne avstått fra idioti som 'dumme jøder' og slikt. Takk.

Lenke til kommentar
Merker det ja..Jepp, ting kan være lette å si når man ikke har opplevd realiteten.

Israel nekta jo journalister å dokumenter nedslakting av sivile palestinere under Gaza krigen, men forsåvidt så var det like dumt å nekte de adgang fordi da vet jo ALLE hvorfor de blir nekta adgang og hva som egentlig foregår der inne ;)

Men for all del, de tror jo de gjør ting så mye bedre disse dumme jødene når de egentlig bare gjør det verre :!:

 

Har du opplevd realiteten da? Jeg synes også journalistene skulle kommet inn, men jeg forstår at Israel er bekymret for at en av de skal surre seg inn i en eller annen skuddlinje.

 

Hadde forresten vært fint om du kunne avstått fra idioti som 'dumme jøder' og slikt. Takk.

 

 

Nei, jeg har heller ikke vært der nede. Men jeg leser nyheter i motsettning til deg :)

Lenke til kommentar
Nei, jeg har heller ikke vært der nede. Men jeg leser nyheter i motsettning til deg :)

 

Ja, jeg leser ikke nyheter. Jeg er en neandertaler som bor i min egen lille boble uten å ha kunnskap om noe som helst.

 

Slutt å dum deg ut med disse tåpelig angrepene på meg.

 

Så du leser nyheter? Da lurer jeg fælt på hvilke radikale nyheter du leser :!:

Lenke til kommentar
Jeg forstår godt at du lurer fælt på det. Må jo være uvant for deg at folk tilegner seg informasjon gjennom andre kanaler enn nettsidene til Sosialistisk Ungdom.:)

 

 

Hehe, jeg vet ikke når nrk, tv2, dagbladet, adressa, vg, bbc osv ble tilegnet sosialitisk ungdom :p

Endret av Rune89
Lenke til kommentar

Rune: Prøv å oppføre deg litt serriøst. Jeg blir direkte flau av å lese innleggene dine og når du regelrett slenger dritt til GrandMa og påstår at han ikke leser nyheter tror jeg nok de fleste her inne synes du er ganske ufrivillig morsom. Tror du virkelig at Israelere dreper Palestinere fordi det er de liker det? At du kan påstå noe slikt er jo helt villt.

 

Anngående det med jornalister så var nok det klønete men vi vet nok alle at det ville blitt mye verre når en jornalist ble drept i en skuddveksling.

 

At du bedømmer situasjonen utelukkende på grunnlag av dødstall viser jo kanskje også at du er litt enkel av deg og bør sette deg litt bedre inn i ting. Denne tråden har levd i ett par år nå (?) og å dumpe innom og annklage andre for ikke å følge med blir for dumt.

 

Så jeg ber deg igjen, vil du bli tatt serriøst så oppfør deg serriøst. Sånn som det er nå tviler jeg på at andre enn Glimti, om engang han, tar deg serriøst. Det er trist, for du virker veldig engasjert. Bare så synd du mangler så mye på andre plan.

Lenke til kommentar
Rune: Prøv å oppføre deg litt serriøst. Jeg blir direkte flau av å lese innleggene dine og når du regelrett slenger dritt til GrandMa og påstår at han ikke leser nyheter tror jeg nok de fleste her inne synes du er ganske ufrivillig morsom. Tror du virkelig at Israelere dreper Palestinere fordi det er de liker det? At du kan påstå noe slikt er jo helt villt.

 

Anngående det med jornalister så var nok det klønete men vi vet nok alle at det ville blitt mye verre når en jornalist ble drept i en skuddveksling.

 

At du bedømmer situasjonen utelukkende på grunnlag av dødstall viser jo kanskje også at du er litt enkel av deg og bør sette deg litt bedre inn i ting. Denne tråden har levd i ett par år nå (?) og å dumpe innom og annklage andre for ikke å følge med blir for dumt.

 

Så jeg ber deg igjen, vil du bli tatt serriøst så oppfør deg serriøst. Sånn som det er nå tviler jeg på at andre enn Glimti, om engang han, tar deg serriøst. Det er trist, for du virker veldig engasjert. Bare så synd du mangler så mye på andre plan.

 

 

1: Greit nok at du er kritisk, det er ikke noe nytt siden du ikke står på palestinernes side. Ser du noen som støtter palestinerne komme med kritiske røster mot mine innlegg? Nei, er bare de som sympatiserer med Israel..

 

2: Det er IKKE noe "men" når det gjelder pressen, Israel er et "demokrati" og da skal vel fri presse gjelde!

 

3: Ser det ut som bryr meg om hva du tenker? Du er anonym, du hakke engang bilde eller ei jeg vet ikke hvem du er. Så hvorfor skal jeg ta deg seriøs?

 

4: Folk svarer fortsatt, se på deg foreksempel.

Lenke til kommentar
Nei, som jeg har skrevet mange ganger før synes jeg det er noe dritt at sivile blir drept og jeg tror ikke at det er noe lurt av Israel å gå inn i byer eller bombe dem fordi de sivile tapene blir for store. Men at Israel har en helt standard bra rifle og at ett fåtall av disse har kikkertsikter synes jeg er ett latterlig argument for at sivile blir drept med vilje.

 

Nå tror jeg du har misforstått hva et optisk sikte er.

Red dot reflex point er et optisk sikte, men du kan ikke tenke kikkertsikte her.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du finner mange her som står på ente Israelernes eller Palestinernes side, lik deg selv. De fleste innser at dette er en mer komplisert enn som så og prøver å se begge sider, noe sliter med det og velger det enkleste, å fullt ut støtte den ene part og legge den andre for hat. Synd du velger siste. Så nei, det er ikke bare de som sympatiserer med Israel som humrer litt når de leser din barnlig naive resonementer ;)

 

Det er faktisk ett men. Man har hensynet til folks sikkerhet som bla. fører til at sivile ikke kan bevege seg inn i militære øvningsfelt i Norge mens det foregår skarpe øvelser.

 

Nei, du bryr deg åpenbart ikke om hva andre mener, og det er vell typisk for folk som kommer til kort sosialt. Nei jeg har ikke bilde, men jeg ser ikke hvordan noe av dette anngår diskusjonen. Du kan velge å ta meg serriøst fordi jeg argumenterer for meg og holder diskusjonen på ett relativt sakelig nivå, eller du kan avgjøre hvem som er serriøs etter hvor fint bilde du synes de har. Det siste passer deg kanskje best?

 

Folk svarer fortsatt ja, men de fleste synes nok mer synd på deg enn de annser deg som en god mot/meddebatant.

 

Nei, som jeg har skrevet mange ganger før synes jeg det er noe dritt at sivile blir drept og jeg tror ikke at det er noe lurt av Israel å gå inn i byer eller bombe dem fordi de sivile tapene blir for store. Men at Israel har en helt standard bra rifle og at ett fåtall av disse har kikkertsikter synes jeg er ett latterlig argument for at sivile blir drept med vilje.

 

Nå tror jeg du har misforstått hva et optisk sikte er.

Red dot reflex point er et optisk sikte, men du kan ikke tenke kikkertsikte her.

 

Kikkertsikter var litt på spissen men poenget står fortsatt. Det er ikke et godt argument for at sivile nermest blir drept med overlegg.

Lenke til kommentar

Hehe, det er stor forskjell på å være anoym og ikke anonym. Akkurat som Hamas og Israel.

Hvem har sakt noe om hvor fint bildet er? Det er ikke det som er saken, jeg forteller mine meninger og mine erfaring via nyheter og jeg svarer som regel uavheing om man er anoym eller ikke, kjønn, hva de måtte tro osv.

Israel nekta pressen inn for at IKKE verden skulle se hva som foregikk inne i Gaza, det hadde ingen verdens ting med sikkerhet, så jeg kan neppe være den eneste som er "naiv" ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...