Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Hvor er logikken i å boikotte palestinske varer fordi mange palestinere bor i Israel, er fredelige, jobber, betaler skatt osv? Mener du at produsentene av dette palestinske ølet er militante?

 

Hvor er logikken i å boikotte israelske varer? Mener du produsentene av de israelske varene er militante?

 

Som så mange ganger poengtert og bevist før så er Israel en rasistisk stat dere jødene kommer først!

 

Haha. Right. :!:

 

Men for å slippe de samme for og motargumentene kan vi diskutere et nytt spørsmål denne gangen: Hva er årsaken til at Israel ikke vil la de palestinske flyktningene vende tilbake til sine hjem?

 

Vet ikke. Link?

 

Haha ja... :roll:

 

Ved mindre du slutter med disse latterlige og nedlatende komentarene dine som bastante uttalelser og diskusjoner med lillesøsterern din, haha, lille venn ol. blir dette siste gangen jeg gidder å besvare et innlegg fra deg!

 

Prøv å holde deg sakelig nå. Hvor mange militante israelere har du lagt merke til gjennom Andre intifada? Har du merket forskell mellom Hamas som er militante/ paramilitære og IDF som er soldater? (Ja, IDF er soldater selvom de er en terrororganisasjon!)

 

Igjen: Israel nekter de palestinske flyktningene å vende tilbake til sine hjem av frykt for at det skal bety slutten for Israel som jødisk stat!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som var nedlatende? Dette:

 

Haha. Right. :!:

 

Siden innlegg heller kommenteres enn slettes nå (forstår meg ikke på den praksisen) så har søppelet blitt stående. Glad for at det i det minste ble kommentert. Og som sagt: Flere slike usakeligheter og jeg gidder ikke å besvare innleggene dine!

 

Nei, produsentene av israelske varer er ikke militante. Det er vel heller ikke soldater som driver med dette. Men du burde vite hvorfor så mange boikotter og maner til boikott av Israel! Især var det grønt lys for å boikotte Israel gjennom årene 2000 - 2004 da konflikten var på sitt sterkeste.

 

Men du nevnte tideligere noe om at du ikke fulgte med på konflikten i begynnelsen. Når begynte du å engasjere deg?

 

Boikotten av det palestinske ølet fordi det er palestinsk var bare nok et eksempel på israelsk rasisme mot palestinerne. Volden mot palestinere på Vestbredden er et annet. Selvom mange israelere ike benytter seg av vold slik bosetterne på Vestbredden gjlør så er de like fullt rasistiske selvom de viser det på fredelig vis!

 

Boikott Israel - Fritt Palestina

Lenke til kommentar

Det der var vel ikke noe å bli opprørt over. Du kan ikke gå rundt å snakke om hvordan dine teorier 'er bevist' og så bli furten når andre blir smått lattermilde av den praksisen. Du er i tillegg like ille som alle andre i denne tråden så synes du skal la det ligge.

 

Hvis du skal følge din egen logikk er jo boikott av israelske varer rasistisk. Dere boikotter varene kun fordi de er israelske. Produsentene av Jaffa-appelsiner har ingen politisk agenda og burde i så henseende ikke bli rammet av politiske stridigheter. Innlegget ditt florerer jo av selvmotsigelser og hykleri.

 

Er ikke så alt for mange år siden jeg begynte å engasjere meg, men det er ikke relevant for tråden.

Lenke til kommentar

Innleggene dine florerer av hykleri! Hvis du bare har bastante uttalelser å komme med er det mer matnyttig for deg å diskutere med lillesøsteren din!

 

Ser du nå hvor dumme, usakelige og barnslige en rekke av uttalelsene dine har vært?

 

Nei, jeg vet ikke hva de som står bak produksjon av Jaffaappelsiner og andre israelske varer tenker. Det jeg vet er at på tiden da konflikten var på sitt sterkste så støttet 70% av israelerne Ariel Sharons harde linke mot palestinerne og jeg vet at det var stor støtte til det siste angrepet på Gazastripen og at Israel nå har beveget seg kraftig til høyre politisk sett. Jeg har fulgft med på diverse uttalelser av forskjellige israelere og gjort meg opp en mening!

 

En av verdns sterkeste militærmakter mot en nesten forsvarsløs befolkning. Ja, jeg støtter Palestina! Ikke det at jeg i enhver situasjon støtter den svakeste part, men her i denne situasjonen er det palestinerne som får min sympati! Fra og med begynnelsen av intifadaen har Israel ødelagt palestinske hjem, drept palestinere, oversett hve verdenssamfunnet mener, gjennokkupert palestinske byer, konstruert muren osv!

 

Pga. dette så boikotter jeg israelske varer! Og kansje for hundrede eller tusene gang: Jeg er imot israelsk okkupasjon og terror! Ikke imot Israel i seg selv! Dersom Israel trakk seg tilbale fra de okkuperte områdene og anerkjennte Palestina som en suveren stat ville jeg ikke hatt noe mer imot Israel!

Lenke til kommentar
Innleggene dine florerer av hykleri! Hvis du bare har bastante uttalelser å komme med er det mer matnyttig for deg å diskutere med lillesøsteren din!

 

Tror du roter litt her.

 

Ser du nå hvor dumme, usakelige og barnslige en rekke av uttalelsene dine har vært?

 

Nei. :)

 

Nei, jeg vet ikke hva de som står bak produksjon av Jaffaappelsiner og andre israelske varer tenker. Det jeg vet er at på tiden da konflikten var på sitt sterkste så støttet 70% av israelerne Ariel Sharons harde linke mot palestinerne og jeg vet at det var stor støtte til det siste angrepet på Gazastripen og at Israel nå har beveget seg kraftig til høyre politisk sett. Jeg har fulgft med på diverse uttalelser av forskjellige israelere og gjort meg opp en mening!

 

Så hvis palestinerne støttet Hamas (som for eksempel ved at valg) så ville det vært legitimt å boikotte palestinerne uten å bli kalt rasist av deg? :p

 

Jeg har sagt mange ganger at du skal få lov å ha din mening, men det er frustrerende for oss andre når du legger frem en påstand som blir diskutert hvorpå du bare erklærer påstanden som bevist uten noe som helst grunnlag. Da må du nesten forvente reaksjoner. Dine meninger skal ingen ta i fra deg.

 

Pga. dette så boikotter jeg israelske varer! Og kansje for hundrede eller tusene gang: Jeg er imot israelsk okkupasjon og terror! Ikke imot Israel i seg selv! Dersom Israel trakk seg tilbale fra de okkuperte områdene og anerkjennte Palestina som en suveren stat ville jeg ikke hatt noe mer imot Israel!

 

For hundrede eller tusende gang: Israelerne er i mot palestinsk terror. Ikke i mot palestinerne i seg selv. Dersom palestinerne sluttet med terrorisme ville jeg ikke hatt noe mer i mot palestinerne.

Lenke til kommentar

Spør deg selv: Hvorfor støtter palestinerne Hamas?

 

Og før du kommer med motsvar som ""Spør deg selv: Hvorfor støttet israelerne Ariel Sharon" eller "Spør deg selv: hvorfor støttet israelrne krigen på Gazastripen" så tenk over hva du ville gjort og hvem du ville støttet dersom landet ditt var under okkupasjon, folket ditt ble undertrykket og diskriminert og okkupasjonsmakten aldri ville oppgi okkupasjonen eller gi deg ditt eget land tilbake!

Lenke til kommentar
At rakettangrepene har stanset er ikke riktig.

 

Har palestinerne tatt så mye mer initiativ til fred? Israels hensikt var å knuse Hamas og på den måten komme seg nærmere fred ettersom Hamas er såpass ekstreme.

 

 

Hvordan vet du at det fortsatt forekommer? Jeg har ikke sett eller lest om noen rakettangrep i det siste.

 

Palestinerne er de undertrykkte, så litt vanskelig for de når Israel sitter med makten?

Jaha, hva med vest-bredden da? Hamas styrer ikke der, fortsatt er det okkupert. Å om Israel knuser Hamas så vil neppe det føre nå videre enn at Israel får det som de vil og vi er tilbake i den samme gamle okkupant prossessen.

 

http://twitter.com/QassamCount

 

Israel sitter ikke med noe mer makt enn palestinerne når det gjelder streben for fred. De har større militær makt, men det er på ingen måte det samme. Jeg er ikke så veldig kjent med Vestbreddens status for øyeblikket, ettersom det er så enorm fokus på Gaza. Vestbredden ble okkupert i 1967, og det er nok mye av samme grunnlaget for okkupasjonen av Gaza. Slipper Israel grepet rundt Vestbredden vil sannsynligvis det samme skje som ville skjedd på Gaza. Økt terrorisme, dog i en mindre utstrekning.

 

 

Jo, det er jo naivt å IKKE tro at det er Israel som har makt til å stoppe når det er de som okkuperer. Noe annet er jo idiotisk å si :)

Nei, hvordan kan du vite at det samme skjer? Når det i realiteten IKKE har skjedd. Blir litt dumt å si at : Vi fortsetter okkupasjonen vi siden dere sendte terrorister hit for 20år siden. Skal ALLE tenke sånn så stopper jo verden opp, da kan ikke engang de som har sittet i fengsel komme ut. Skjønner du? Rett og slett tåpelig.

Endret av Rune89
Lenke til kommentar
Jo, det er jo naivt å IKKE tro at det er Israel som har makt til å stoppe når det er de som okkuperer. Noe annet er jo idiotisk å si :)

Nei, hvordan kan du vite at det samme skjer? Når det i realiteten IKKE har skjedd. Blir litt dumt å si at : Vi fortsetter okkupasjonen vi siden dere sendte terrorister hit for 20år siden. Skal ALLE tenke sånn så stopper jo verden opp, da kan ikke engang de som har sittet i fengsel komme ut. Skjønner du? Rett og slett tåpelig.

 

De kan nok oppheve okkupasjonen, men det bringer dem på ingen måte nærmere fred.

 

Fordi det var slik forholdene var når sikkerhetstiltakene ikke var der. De driver fortsatt med angrep, de har bare en sterkt svekket evne til å angripe på grunn av tiltakene.

 

De ville jo fått sin frihet hvis de ikke hadde drevet med slik aggresjon mot israelerne. Hvis du blir satt i fengsel, men du fortsetter med det du ble satt i fengsel for må du ikke tro du kommer ut.

Lenke til kommentar
Dette er jo noe som Israel selv har skapt. Visste du at Israel blandt annet, skapte Hamas for å fjerne PLO?

 

Igjen, dette går begge veier. Palestinerne har skapt sin egen situasjon ved aggresjon mot israelerne.

 

Feil! Det var vennene dine som startet å okkupere, disse sionistene grafser til seg masse land. Til og med Sinai var okkupert i mange år.

Dessuten er jeg toalt uenig at araberne er den aggressive part. Hvem i hulleste gjør mest ødeleggelser og dreper flest mennesker?

Endret av Rune89
Lenke til kommentar
Jo, det er jo naivt å IKKE tro at det er Israel som har makt til å stoppe når det er de som okkuperer. Noe annet er jo idiotisk å si :)

Nei, hvordan kan du vite at det samme skjer? Når det i realiteten IKKE har skjedd. Blir litt dumt å si at : Vi fortsetter okkupasjonen vi siden dere sendte terrorister hit for 20år siden. Skal ALLE tenke sånn så stopper jo verden opp, da kan ikke engang de som har sittet i fengsel komme ut. Skjønner du? Rett og slett tåpelig.

 

De kan nok oppheve okkupasjonen, men det bringer dem på ingen måte nærmere fred.

 

Fordi det var slik forholdene var når sikkerhetstiltakene ikke var der. De driver fortsatt med angrep, de har bare en sterkt svekket evne til å angripe på grunn av tiltakene.

 

De ville jo fått sin frihet hvis de ikke hadde drevet med slik aggresjon mot israelerne. Hvis du blir satt i fengsel, men du fortsetter med det du ble satt i fengsel for må du ikke tro du kommer ut.

 

 

Jo. Vet du i det hele tatt kjernen i dette problemet? Det er land, ikke religion, olje, penger, MEN landeområder.

Nei, ALLE fortjener en ny sjanse noe palestinerne IKKE får fra sionistene. Dessuten er det litt vanskelig å gjøre noe mye kriminellt når man sitter fengslet, samme poenget her. De burde gjøre det slutt på okkupasjonen å se ann situasjonen.

Lenke til kommentar
Dette er jo noe som Israel selv har skapt. Visste du at Israel blandt annet, skapte Hamas for å fjerne PLO?

 

Igjen, dette går begge veier. Palestinerne har skapt sin egen situasjon ved aggresjon mot israelerne.

 

Feil! Det var vennene dine som startet å okkupere, disse sionistene grafser til seg masse land. Til og med Sinai var okkupert i mange år.

Dessuten er jeg toalt uenig at araberne er den aggressive part. Hvem i hulleste gjør mest ødeleggelser og dreper flest mennesker?

Lenke til kommentar
Feil! Det var vennene dine som startet å okkupere, disse sionistene grafser til seg masse land. Til og med Sinai var okkupert i mange år.

Dessuten er jeg toalt uenig at araberne er den aggressive part. Hvem i hulleste gjør mest ødeleggelser og dreper flest mennesker?

 

Først: Vennene mine? :ermm: Sinai-halvøyen ble okkupert fordi Egypt angrep Israel (preemptive strike, I know). Når man angriper en annen stat må man forvente å få deg et smekk når det ikke lykkes.

 

Om du er uenig eller ikke er strengt tatt ikke relevant. 'Araberne' er den aggressive part. Hvem som gjør mest ødeleggelser har ingenting med den diskusjonen å gjøre.

Lenke til kommentar
Jo. Vet du i det hele tatt kjernen i dette problemet? Det er land, ikke religion, olje, penger, MEN landeområder.

Nei, ALLE fortjener en ny sjanse noe palestinerne IKKE får fra sionistene. Dessuten er det litt vanskelig å gjøre noe mye kriminellt når man sitter fengslet, samme poenget her. De burde gjøre det slutt på okkupasjonen å se ann situasjonen.

 

Landområder er vel bare en del av konflikten.

 

Palestinerne vil få en ny sjanse så fort de slutter med terrorismen. Hvis du blir satt i fengsel for drap, også fortsetter du å drepe folk inne i fengselet (andre innsatte for analogiens skyld). Tror du du kommer ut? Eller blir du satt i forvaring inntil man er sikker på at du har sluttet med det?

 

Hvis de avslutter okkupasjonen og de israelske tapstallene stiger er det da greit at de okkuperer områdene på nytt?

 

Så forresten ikke nyhetene på TV2.

Lenke til kommentar
Feil! Det var vennene dine som startet å okkupere, disse sionistene grafser til seg masse land. Til og med Sinai var okkupert i mange år.

Dessuten er jeg toalt uenig at araberne er den aggressive part. Hvem i hulleste gjør mest ødeleggelser og dreper flest mennesker?

 

Først: Vennene mine? :ermm: Sinai-halvøyen ble okkupert fordi Egypt angrep Israel (preemptive strike, I know). Når man angriper en annen stat må man forvente å få deg et smekk når det ikke lykkes.

 

Om du er uenig eller ikke er strengt tatt ikke relevant. 'Araberne' er den aggressive part. Hvem som gjør mest ødeleggelser har ingenting med den diskusjonen å gjøre.

 

Vennene dine = Israel/sionistene som du støtter i uansett vær(med vær mener jeg at du bortforklarer alle overgrep den israelske hæren har gjort osv)

 

De er fortsatt okkupasjons syk..

 

 

Åja, så min mening er ikke relevant? Men bare det du mener? Haha, det er jo ikke palestinerne som står i veien for fred. Merk deg dette --->

 

The film also details life under Israeli military rule, the role of the United States in the conflict, and the major obstacles that stand in the way of a lasting and viable peace.

 

 

 

Jo. Vet du i det hele tatt kjernen i dette problemet? Det er land, ikke religion, olje, penger, MEN landeområder.

Nei, ALLE fortjener en ny sjanse noe palestinerne IKKE får fra sionistene. Dessuten er det litt vanskelig å gjøre noe mye kriminellt når man sitter fengslet, samme poenget her. De burde gjøre det slutt på okkupasjonen å se ann situasjonen.

 

Landområder er vel bare en del av konflikten.

 

Palestinerne vil få en ny sjanse så fort de slutter med terrorismen. Hvis du blir satt i fengsel for drap, også fortsetter du å drepe folk inne i fengselet (andre innsatte for analogiens skyld). Tror du du kommer ut? Eller blir du satt i forvaring inntil man er sikker på at du har sluttet med det?

 

Hvis de avslutter okkupasjonen og de israelske tapstallene stiger er det da greit at de okkuperer områdene på nytt?

 

Så forresten ikke nyhetene på TV2.

 

 

 

Visst du fortsetter med drap, noe Israel gjør så er det vel strengt tatt de som skulle vært i fengsel ;)

Nei, fordi det er i utgangspunktet Israels politikk som gjør at de får terror mot seg.

Veldig synd, fikk høre en far sa at hanns 2 barn ble skutt og drept, og hanns tredje barn lam fra brystet og ned! + han fikk ikke dratt til sykehus før 2timer etter skytingen, så det er rene bullshiten at Israel ikke skyter barn og sivile med vilje.

Endret av Rune89
Lenke til kommentar

Jeg støtter virkelig ikke Israel i hvilket som helst vær, men du må for min del bare fortsette med ditt unnvikende blikk.

 

Jeg sa ikke din mening var irrelevant. Jeg sa at hvem som ødelegger mest ikke er relevant i forhold til hvem som er den aggressive part. La oss si at du slår meg. Jeg slår deg tilbake, bare mye hardere. Da er det du som er den aggressive part.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...