Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Israel fører den rette politikken mot de fanatiske araberne. Til mutte reaksjoner fra de vestrevridde palestinaelskerne i NRK og A-pressen.

 

Jeg personlig gleder meg over alle bombene. Hver enkelt bombe gir meg en god følelse.

Jeg er glad slike som deg tross alt ikke representerer den samlede norske politiske høyresiden.

 

Jeg tror Robocop troller konstant på dette forumet ved å parodiere høyresiden. Sjeldent annet enn stereotypiske one-linere uten videre begrunnelse eller kildehenvisning. Jeg mener hvilken seriøs person skriver "Jeg personlig gleder meg over alle bombene. Hver enkelt bombe gir meg en god følelse" i en seriøs diskusjon? Ikke mat trollet.

 

Men props til Robocop for et langvarig og gjennomført prosjekt.

 

Irritasjonen over ensidigheten til offentlige aktører får det til å koke over. Trolling? Nei.

Lenke til kommentar
Det kommer ikke fram at cyaniden faktisk var ment til angrep. Men Israel er en paranoid nasjon og bruker gjerne de unnskyldningene de kan til å gripe inn!

 

Nei, hva tror du cyaniden skulle brukes til? Tviler på de driver med så alt for mye gruvedrift og liknende.

 

Har ingen anelse om hva den skulle brukes til. Men du som beskylder meg for å bare trekke frem negative ting om Israel burde ikke være så rask med å bare tro det værste om palestinere. ;)

Lenke til kommentar
Dersom en bruker mennesklige skjold, og de mennesklige skjoldene dør, da må de jo være drept av noen.

Israel skyter ikke på skjoldene. De prøver å treffe militære mål. Men de militære målene bruker egne sivile som skjold.

 

Du mener kanskje at Hamas har drept alle de som døde i Gaza-krigen selv også?

Nå viser det seg jo at Hamas faktisk har løpt rundt og torturert og slaktet ned politiske motstandere i Gaza i forbindelse med krigen, så...

 

Jeg benekter ingenting, men jeg syns det er noe innst inni h*lvete trangsynt å avvise absolutt alle sivile dødsfall fra Israels dannelse i 1948 som et resultat av mennesklige skjold og arabiske ønsker om martyrer, med mere.

Det har jeg heller ikke gjort, i allefall ikke i innlegget du svarte på. Fin stråmann, og fint forsøk på å avspore diskusjonen igjen, dog.

Lenke til kommentar
Det finnes en grunn til at de skulle ha behov for cyanid og vi vet begge hva den grunnen er.

 

Hvordan kan du vite hva enhver palestiner tenker? Har du i det hele tatt fått med deg at det finnes svært mange moderate paklestinere?

 

Det er en grunn til at Israel angrep Gazastripen og vi vet begge hva den grunnen er. ;)

 

Hvordan har du fått for deg at dette er snakk om moderate palestinere?

Lenke til kommentar
Dersom en bruker mennesklige skjold, og de mennesklige skjoldene dør, da må de jo være drept av noen.

Israel skyter ikke på skjoldene. De prøver å treffe militære mål. Men de militære målene bruker egne sivile som skjold.

Som Sponheim sa, "den som skyter på barn tar på seg et stort ansvar", fritt sitert.

 

Når noen holder skjold foran seg har nevnte skjoldbruker et stort ansvar. Men den som likevel skyter mot noen som holder sivile foran seg tar også et stort steg. Dersom barn eller andre sivile dør som sivile skjold, da må de tross alt være drept av noen. Noen må ha sluppet bomben, det er noen som har trykket på en avtrekker, det er noen som har gitt en ordre.

 

Slutt å unnskylde Israel for alt de gjør og har gjort. Det blir bare for dumt. Både du og jeg vet at Israel har gjort fordømt mye faenskap opp gjennom årene, det vet du også.

 

Jeg sitter ikke og blånekter for at Hamas gjør faenskap (jeg er heller ikke like sterkt knyttet til Hamas som du er overfor Israel), ei heller benekter jeg at for eksempel Yassir Arafat har stått bak faenskap.

 

Slutt å hykle, innrøm at det faktisk forekommer faenskap på begge sider. For det gjør det.

 

Nå viser det seg jo at Hamas faktisk har løpt rundt og torturert og slaktet ned politiske motstandere i Gaza i forbindelse med krigen, så...

Så du sier indirekte at de sivile døde i krigen er drept av Hamas?

 

Det har jeg heller ikke gjort, i allefall ikke i innlegget du svarte på. Fin stråmann, og fint forsøk på å avspore diskusjonen igjen, dog.

Nå må du virkelig ta deg sammen litt. Det er ingen stråmann, så slutt å prate tull!

 

Du skrev følgende:

 

Vel, Pricks. Det kan jo ikke benektes at Israel har stått for svært mange døde sivile i løpet av sin 60 år lange historie.

Det er stort sett fordi palestinske terrorister aktivt prøver å få sine egne slaktet ned.

 

Altså får du enten stå for det du selv har skrevet, eller slutte å bortforklare det. Takk.

Lenke til kommentar
Israel skyter ikke på skjoldene. De prøver å treffe militære mål. Men de militære målene bruker egne sivile som skjold.

 

Da har Israel verdens mest inkompetente soldater som greier å bomme flere km på terroristene og sprenger kvinner, barn og andre uskyldige i filler. Og det er jo snodig at mange barn som har vandret på gater har fått kuler midt mellom øynene gjentatte ganger, noe som er grundig dokumentert av både FN og uavhengige observatører. Israels svar? : Vi etterforsker saken.

 

Men Pricks , du får bare tviholde på de unnskyldningene Israel har gitt deg, regner med at om Israel Nuket palestinerne så hadde du kommet med en unnskyldning der og for massemordet.

Lenke til kommentar
Israel skyter ikke på skjoldene. De prøver å treffe militære mål. Men de militære målene bruker egne sivile som skjold.

Da har Israel verdens mest inkompetente soldater som greier å bomme flere km på terroristene og sprenger kvinner, barn og andre uskyldige i filler.

Hva i all verden babler du om? Når terroristene bruker egne sivile som skjold så er jo de sivile ikke "flere km" unna.

 

Og det er jo snodig at mange barn som har vandret på gater har fått kuler midt mellom øynene gjentatte ganger, noe som er grundig dokumentert av både FN og uavhengige observatører. Israels svar? : Vi etterforsker saken.

Har du et eksempel her? Og mener du at Israel skal la være å etterforske slikt?

 

Men Pricks , du får bare tviholde på de unnskyldningene Israel har gitt deg, regner med at om Israel Nuket palestinerne så hadde du kommet med en unnskyldning der og for massemordet.

Det er bare du (og terroristvennene dine i Palestina) som fantaserer om massemord. Hadde Israel ønsket å drive massemord hadde palestinerne vært utryddet for lengst. Men folketallet har bare økt.

Lenke til kommentar
Som Sponheim sa, "den som skyter på barn tar på seg et stort ansvar", fritt sitert.

De skyter ikke på barn. Terroristene bruker barn som skjold.

 

Nå viser det seg jo at Hamas faktisk har løpt rundt og torturert og slaktet ned politiske motstandere i Gaza i forbindelse med krigen, så...

Så du sier indirekte at de sivile døde i krigen er drept av Hamas?

Nei. Les hva jeg skriver og kutt ut trollingen og stråmennene. Her også:

 

Det har jeg heller ikke gjort, i allefall ikke i innlegget du svarte på. Fin stråmann, og fint forsøk på å avspore diskusjonen igjen, dog.

Nå må du virkelig ta deg sammen litt. Det er ingen stråmann, så slutt å prate tull!

 

Du skrev følgende:

 

Vel, Pricks. Det kan jo ikke benektes at Israel har stått for svært mange døde sivile i løpet av sin 60 år lange historie.

Det er stort sett fordi palestinske terrorister aktivt prøver å få sine egne slaktet ned.

 

Altså får du enten stå for det du selv har skrevet, eller slutte å bortforklare det. Takk.

Hva i all verden er det du vrøvler om? Her står det ingen verdens ting om at "absolutt alle sivile dødsfall fra Israels dannelse i 1948 som et resultat av mennesklige skjold og arabiske ønsker om martyrer, med mere", som er løgnen du prøvde å spre om det jeg hadde sagt.

Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig med flere eksempler? Det er bare å lese en del sider tilbake så ser du nok eksempler av både barn, kvinner og andre sivile som har blitt skutt av Israelske soldater. Saken blir så etterforsket og vi får enten høre at Israelske myndigheter har konkludert med at det ikke fantes Israelske Soldater i området eller andre unnskyldninger.

 

Og I slike tilfeller, hvem skal du tro på? Israelske myndigheter? Hamas? Fn?

Du vet like godt som meg at om myndighetene ønsker å skjule slike overgrep så får man det til, det trenger ikke å være en "policy" men snarer en gruppementalitet blandt soldater / offiserer der man ikke angir sine egne.

 

Og du er en forbanna drittsekk når du mener at Israel har lov til å drepe sivile fordi de blir brukt av "terroristene" som skjold, da mener du jo konsekvent at disse personene ikke er verdt en dritt og at de skal slaktes i kampen mot terroristene.

 

Men kan jo selvsagt forfriske hukommelsen din litt :

 

Doktor som får huset sitt bombet mens han rapporterer live , døttrene lekte på taket : http://www.videosift.com/video/Palestinian...d-During-Report

 

Familie slaktet nødeløst av Israelske soldater.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/...one-family.html

 

 

Uansett så ser det ut som du ikke forandrer deg Pricks, du har et enormt hat inne i deg mot Palestinerne og jeg renger med du kommer til å fortsette å forsvare enhver handling Israel gjør uansett om det er riktig eller ei. Sånn sett kommer vi nok ikke videre i en fornuftig diskusjon.

 

Synd du ikke har fått med deg at jeg fordømmer drap på sivile uavhengig av hvor de kommer fra.

Lenke til kommentar
Er det virkelig nødvendig med flere eksempler?

De fleste eksemplene viser seg jo å være bløff, eller bare flere tilfeller av sivile skjold. For eksempel de påståtte skuddene mot en FN-skole.

 

Og du er en forbanna drittsekk når du mener at Israel har lov til å drepe sivile fordi de blir brukt av "terroristene" som skjold, da mener du jo konsekvent at disse personene ikke er verdt en dritt og at de skal slaktes i kampen mot terroristeneb

Det er du som er en drittsekk fordi du mener at Israel ikke skal få forsvare seg bare landet i hovedsak består av jøder.

 

Men kan jo selvsagt forfriske hukommelsen din litt :

Selvsagt ingenting som er verifisert, eller bakgrunnen er skjult/ukjent. Typisk.

 

Uansett så ser det ut som du ikke forandrer deg Pricks, du har et enormt hat inne i deg mot Palestinerne og jeg renger med du kommer til å fortsette å forsvare enhver handling Israel gjør uansett om det er riktig eller ei.

Jeg hater ikke palestinere, men du hater tydeligvis jøder siden du mener at de ikke skal fo forsvare seg.

Lenke til kommentar
Er det virkelig nødvendig med flere eksempler? Det er bare å lese en del sider tilbake så ser du nok eksempler av både barn, kvinner og andre sivile som har blitt skutt av Israelske soldater. Saken blir så etterforsket og vi får enten høre at Israelske myndigheter har konkludert med at det ikke fantes Israelske Soldater i området eller andre unnskyldninger.

 

Og I slike tilfeller, hvem skal du tro på? Israelske myndigheter? Hamas? Fn?

Du vet like godt som meg at om myndighetene ønsker å skjule slike overgrep så får man det til, det trenger ikke å være en "policy" men snarer en gruppementalitet blandt soldater / offiserer der man ikke angir sine egne.

 

Og du er en forbanna drittsekk når du mener at Israel har lov til å drepe sivile fordi de blir brukt av "terroristene" som skjold, da mener du jo konsekvent at disse personene ikke er verdt en dritt og at de skal slaktes i kampen mot terroristene.

 

Men kan jo selvsagt forfriske hukommelsen din litt :

 

Doktor som får huset sitt bombet mens han rapporterer live , døttrene lekte på taket : http://www.videosift.com/video/Palestinian...d-During-Report

 

Familie slaktet nødeløst av Israelske soldater.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/...one-family.html

 

 

Uansett så ser det ut som du ikke forandrer deg Pricks, du har et enormt hat inne i deg mot Palestinerne og jeg renger med du kommer til å fortsette å forsvare enhver handling Israel gjør uansett om det er riktig eller ei. Sånn sett kommer vi nok ikke videre i en fornuftig diskusjon.

 

Synd du ikke har fått med deg at jeg fordømmer drap på sivile uavhengig av hvor de kommer fra.

 

det som er morsomt er at mange innflytelserike advokater ønsker å komme inn i Israel for å dokumentere om dette kan kalles folkemord eller om det er bløff, men de får ikke lov å komme inn engang, så dette er bullshit, de inrømmte at de brukte hvit fosfor, alle snakker, og dette blir glemt om noen få månender til av verdenssamfunnet!

Maken til udemokratisk drittorganisjon FN, med sin Veto rett.

SKAM!

Lenke til kommentar
De fleste eksemplene viser seg jo å være bløff, eller bare flere tilfeller av sivile skjold. For eksempel de påståtte skuddene mot en FN-skole.

Ja, det er utvilsomt en bløff som er Verified by IDF. Det morsomme er at dere som forsvarer mord av sivile (for det er jo ikke noe annet du egentlig holder på med) trekker fram argumenter som at "de bombet jo ikke skolen likevell" men overseer fullstendig type amunisjon og folkemengdene som søkte tilflukt på skolen eller var på vei til skolen.

Nei, dette er kun enda en av de blodige forsøkene du gjør på å forsvare en fullstendig feilslått bruk av makt ovenfor de palestinske sivile som tross alt er de som har kommet verst ut av denne situasjonen. Patetisk.

 

 

Det er du som er en drittsekk fordi du mener at Israel ikke skal få forsvare seg bare landet i hovedsak består av jøder.

 

Greier du ikke å være litt mer kreativ når du først skal kaste skitt tilbake? Men som sagt, du overser fullstendig at jeg argumenterer for at man skal ungå tap av sivile liv og overdreven maktbruk av Israelerne. Jeg har ALDRI sagt at Israel ikke skal ha lov til å forsvare seg, men slik krigen i Gaza er så er ikke dette forsvar men slakt av sivile.

Men selvfølgelig, fordi jeg kritiserer Israel så er jeg en terroristvenn i følge deg. Ja då får jeg bare være det fordi jeg er stolt over at jeg ikke står og heier på Israel når generalene og politikkerne gir ordre om at det skal skytes mot terroristene når kvinner og barn garantert kommer til å dø som følge av dette.

 

 

Selvsagt ingenting som er verifisert, eller bakgrunnen er skjult/ukjent. Typisk.

 

Igjen, I følge IDF / Israel. Uavhengige observatører har gang på gang rapportert overgrep, men selvsagt dette var svært vanskelig under selve Krigen (massakrene) når både journalister og andre ikke får komme inn i sonen.

 

Jeg hater ikke palestinere, men du hater tydeligvis jøder siden du mener at de ikke skal fo forsvare seg.

De er i alle fall ikke noe spesielt verdt for deg når du faktisk ikke bryr deg en døyt om at de blir drept av israelske styrker, men dette er jo greit så lenge du kan argumentere for at det var de andre sin skyld at de sivile døde.

 

Kom deg ut av drømmeverdenen din og begynn å få opp øynene for at Israel langt ifra gjorde riktig her.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Var litt i tvil nå om jeg skal poste dette, men nå har det blitt så seint, og lenge siden jeg har skrevet så mye, så poster denne uten å ha gjennomlest, gjør meg klar for omfattende flaming og korrekturlesning iløpet av helgen :whistle:

 

Siden steinalderen var jødene i stort flertall i Judea, men i første århundre (før kristus) mistet de uavhengigheten til romerne som drev å erobret land, i år 66bc gjorde opprør som ble effektivt slått ned, og mye av folketallet ble drept eller tatt til fange. 70 år senere gjorde de opprør igjen, og opprettet det siste kongeriket Israel, som varte i 3 år før romerne klarte å erobre provinsen for godt. Etter å ha tatt knekken på Bar Kochba som ledet revolusjonen ville den romerske keiseren Hadrian utslette Israel-Judah-Judeas identitet for godt, og begynte å bruke navnet Palestina på Israels landområder, før den tid ble det kalt "provinsen Judea" av romerne. Fra år 630 startet den islamistiske perioden, og før første gang på over 500 år fikk jøder lov å komme tilbake. Det islamistiske styret holdt på til 1918, med et opphold fra 1099–1187 da korsfarerne styrte.

 

Etter første verdenskrig og frem til 1948 styrte det britiske imperiet Palestina. I 1947 stemte FN over at det skulle opprettes en liten Israelsk stat på en liten del av det tidligere landområdet Palestina, for å lage en enighet i araber/jøde konflikten. Israelske ledere godkjente avtalen, mens de arabiske lederne nektet, og ville ikke være med på forhandlinger. Arabiske og muslimske naboland nektet også å anerkjenne denne planen. Den amerikanske president Truman anbefalte 25 Mars 1948 en fredsavtale, og mens jødiske og arabiske paramilitære grupperinger fortsatte kamphandlingene, endte det Britiske mandatet 15 Mai 1948. Opprettelsen av staten Israel ble satt i kraft dagen før, etterfulgt av umiddelbare angrep fra Libanon, Syria, Irak, Egypt, Transjordan, og lokale arabere. I tillegg til det de hadde fått fra FN, tok Israel kontroll over 26% mer, nemlig landområdene vest for Jordan elven, og Jordan tok 21% av landområdene som Israel skulle fått (vestbredden). Jerusalem ble delt, Israel tok vestre delen, Jordan østre. Gaza stripen ble tatt av Egypt. I tillegg, så holdt Syria tilbake små områder fra mandat området, sør og øst fra sjøen Galilee, som hadde blitt gitt i FN partisjons planen for den jødiske stat. I løpet av 6dagerskrigen i juni 1967 tok Israel vestbredden (inklusiv østre del av Jerusalem) fra Jordan, og Gaza stripen fra Egypt.

 

Etter det har det skjedd mye mer, fra begge hold, men jeg er en tilhenger av at de som var der først, nemlig jødene, skal få ha landet sitt, og selv om araberne har okkuppert det i 1500 år betyr ikke det automatisk at de bør beholde det til evig tid.. Og dessuten så står det å lese opptil flere steder at araberne gir seg ikke før de har drevet alle jødene ut i middelhavet og har et fint arabisk og deilig muslimsk landområde rundt middelhavet helt for seg selv. :cry:

Lenke til kommentar
Det er i så fall helt klart at dette er verdens mest mislykkete folkemord.

 

Det har vel heller ikke vært intensjonen til Israel enda så langt jeg vet?

Men at Israel prøver å gjøre situasjonen så ubehagelig som mulig for Palestinerne er uten tvil, trenger ikke å gå lengre enn til uttalelsene til flere av politikkerne der både muren og restriksjoner på tilgang til nødvendige forsyninger blir argumentert for.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...