Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Er du seriøs? Det som kommer igjennom blir jo sjekket. Tror du det er håndvåren de er redd for? Hamas har mer håndvåpen enn de har hender til. Det de har lyst på er svære raketter. De får ikke svære raketter i trailerne med mat, medisiner, drivstoff. Trailerne blir jo sjekket.

 

Haha. Tror du alt som smugles kommer ferdig satt sammen? Hvis du har illusjonen av at man smugler missiler i kasser må du tro om igjen. :roll: Man smugler inn deler. Til og med kanskje deler av deler. Det er ikke bare å 'sjekke' en svær trailer for å finne noe som kan brukes til å lage våpen. Når man ikke vet hva man leter etter er det ikke spesielt enkelt. Det er jo vanlig praksis å smugle ting selv om det fartøyet man smugler med blir gjennomsøkt.

 

Tror du dette stoffet er vanskelig å smugle?

 

potassium%20nitrate.jpg

 

(De har sikkert allerede nok av akkurat dette stoffet, men du forstår poenget mitt)

 

Argumenter: TV-bildene og harde fakta. Hver tredje drepte var barn. Palestinerne ble bombet i ukesvis uten mulighet til å gjemme seg. Jeg kaller det konsentrasjonsleir. Kall det tusenfryd om du vil.

 

Bingo. Du kaller det konsentrasjonsleir. Du må kalle det akkurat hva du ønsker, men du må virkelig ikke tro at det blir en bedre analogi for den saks skyld. Se Simon Aldras innlegg for litt bedre uttredelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha. Tror du alt som smugles kommer ferdig satt sammen?

 

Det som ikke er ferdig satt sammen, får de gjennom tunellene hundre ganger lettere enn å få det gjennom israelske kontrollposter, så argumentet ditt faller sammen.

 

Neida. De får bare mer. :) Tunnelene har en viss kapasitet. Finner man en god smuglingsmetode med disse lastebilene kan man nesten skaffe seg et overflod av våpen og eksplosiver.

Lenke til kommentar
Neida. De får bare mer. :) Tunnelene har en viss kapasitet. Finner man en god smuglingsmetode med disse lastebilene kan man nesten skaffe seg et overflod av våpen og eksplosiver.

 

Hvor tror du lastebilene kommer fra?

 

Har det slått deg at det er FN som maser for å få levere mer?

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

( fortsatt )

 

Det ble sagt ganske klart, hva som var hensikten med blokkaden :

 

"Israel's policy was summed up by Dov Weisglass, an adviser to Ehud Olmert, the Israeli Prime Minister, earlier this year. 'The idea is to put the Palestinians on a diet, but not to make them die of hunger,' he said."

 

http://www.guardian.co.uk/world/2006/apr/16/israel

 

Men hvorfor høre på "the lions mouth", når "grandma" vet at det ikke er slik? :)

Lenke til kommentar
Enhver lastebil har nok ikke Ban Kii-mon bak rattet. Folk kan kjøpes. Folk kan lures. Det er mange ledd man kan lure seg inn i. :)

 

Klart. Det er visstnok et mirakel av medmenneskelighet at Israel tar sjansen på å slippe gjennom mat i det hele tatt...

 

Og dette skal de overbevise verden om...

 

Hvis det fortsetter i samme sporet ( og kanskje til og med verre, med ny regjering ) så er det "Israel mot røkla".

 

"Israel mot røkla.

Israel kan gå mot isolasjon etter valget tirsdag, skriver Jahn Otto Johansen."

 

http://www.abcnyheter.no/node/83140

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Enhver lastebil har nok ikke Ban Kii-mon bak rattet. Folk kan kjøpes. Folk kan lures. Det er mange ledd man kan lure seg inn i. :)

 

Klart. Det er visstnok et mirakel av medmenneskelighet at Israel tar sjansen på å slippe gjennom mat i det hele tatt...

 

Og dette skal de overbevise verden om...

 

Hvis jeg har sagt noe slik kan du gjerne quote det. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Video - Israeli Military Fire on Gaza Farmers :

 

( 2 min )

 

( Mer om saken : http://ingaza.wordpress.com/2009/02/03/sho...rael-the-right/ )

 

Må sei at eg nesten begynte å le.

 

Så ekstremt falskt og tragisk på same tid.

Viss detta hadde vert ekste hadde aldri personen med kameraet stått opreist, i tilleg kan du legge merke til at lydane altid kjem frå bak kameraet, uansett om ho filmar framfor seg eller bakover.

 

Uansett, viss dei ville drepe dei hadde dei gjort det, detta er berre varselskudd om at dei skal komme seg vekk og ikkje stå midt i skuddlinja.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
No er det vel bare å vente til vi får en ekstremistisk president som sier at grensene skal blokkeres helt og la alle palestinerne dø av sult. Det samme med vestbanken etter at de har evakuert alle jødene.

 

Kva veit du om det?

Skølv om den neste presidenten er høgrevridd (Lite skatt, meir markedsbasert økonomi) og ikkje ser lyst på at Palestinerane skyte rakettar over grensa, treng han ikkje å drepe dei av sult.

 

Oooh, der satte du meg på plass. Not! Gaza var verdens største konsentrasjonsleir for en måned siden. Punktum finale.

 

Bra argumentasjonsteknikk. Dropp argumentene og gå rett til konklusjonen.

 

Argumenter: TV-bildene og harde fakta. Hver tredje drepte var barn. Palestinerne ble bombet i ukesvis uten mulighet til å gjemme seg. Jeg kaller det konsentrasjonsleir. Kall det tusenfryd om du vil.

 

Igjenn, kva er ein konsentrasjonsleir?

Og jo, palestinerane kan bygge bomberom og store delar av dei har faktisk det, inkludert Hamas.

Lenke til kommentar

Det er unektelig et problem at Israel faktisk står på den samme ineffektive taktikken de har brukt i flere tiår. Det gikk forholdsvis bra mellom 1967 og 69 i de okkuperte områdene, det var dog en mye mer brutal fremgangsmåte.

 

De burde kanskje ha lært av Libanon. Shia-muslimene var glade da Israel ankom i 82. De ønsket dem velkommen, og var glade for å bli kvitt PLO.

 

Hva skjedde? Israel oppførte seg værre enn PLO, og klarte med sin tøylesløse idioti å endre en Israel-vennlig befolkning til islamister og selvmordsbombere.

 

Ok, dette er en forenkling, men jeg tror poenget mitt er klart nok.

 

Det blir til syvende og sist tåpelig å si at Israel ikke har lagt grunnmuren for de militante bevegelsene, det som er veldig skummelt og trist er at de ikke har lært av sine feilgrep. Hrm.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...