Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det gelder å ødelegge våpenhviler samt ramme uskyldige er ikke Israel et hakk bedre!

 

Og situasjonen blir ikke bedre av at partene ikke snakker med hverandre.

 

Nå har da jeg heller aldri prøvd å si at Israel er bedre her, men faktisk poengtere at Hamas har en stor del av skylda pga måten de krigfører på og holdningene de har i forhold til Israelske Sivile.

 

Men, jeg forstår hvor det kommer fra, men jeg sympatiserer ikke med hamas. Jeg sympatiserer derimot med alle palestinerne som lider kraftig under Israel og Hamas.

Lenke til kommentar
GrandMa: Jeg sier ikke at sikkerheten må ned, jeg bare sier at om israel hadde fjernet alt som omverdenen klager på, hadde kanskje verden fått striden i et annet lys. Når første reporter blir drept på live tv av en hamas rakett, så kanskje verden skjønner at ikke israel er ute etter å drepe hver eneste palestiner, men faktisk prøver å skape fred (nå antar jeg at de har prøvd det, men de gjør en riktig ting, forhandle aldri med terrorister, dog, når terroristene faktisk blir en hel "nasjon" så blir det værre, og da må man nesten forhandle)

 

"Killing for peace is like fucking for virginity" er en forumsignatur jeg har sett her... Vi har to hunder som biter hverandre i halen, en må nesten slippe eller dø. Og siden ingen sider har valgt å dø på 40-50 år føles det som om den taktikken ikke funker, så da må man nesten slippe.

 

Et lite paradoks? :) Hvis Israel hadde fjernet alt som omverdenen klager på ville sikkerheten blitt redusert kraftig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Selv Israel skjønner at det ikke blir fred og fordragelighet mellom jøder og muslimer når tusenvis av sivile stenges inne i en konsentrasjonsleir og blir bombet i hjel.

 

Ja, eg forstår kva du meinar viss dei i konsentrasjonsleiren motar nødhjelp, skyter bombe på vaktane og har som mål å utrydde alle vaktane av eit spesielt folk.

Lenke til kommentar
Selv Israel skjønner at det ikke blir fred og fordragelighet mellom jøder og muslimer når tusenvis av sivile stenges inne i en konsentrasjonsleir og blir bombet i hjel.

 

Ja, eg forstår kva du meinar viss dei i konsentrasjonsleiren motar nødhjelp, skyter bombe på vaktane og har som mål å utrydde alle vaktane av eit spesielt folk.

 

Oooh, der satte du meg på plass. Not! Gaza var verdens største konsentrasjonsleir for en måned siden. Punktum finale.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Ekstremister i Hamas: Drep alle jøder.

Israel: Drep Hamas, og spar ikke på kruttet. Om det skulle skjule seg et Hamas-medlem i en FN-bygning, skole, sykehus, røde kors-stasjon, whatever - fyr av! Klarer vi å drepe ett Hamas-medlem er det verdt 10 sivile palestinere, de er jo uansett ikke Guds utvalgte og vil slaktes når dommedag kommer. Bruk gjerne ulovlige våpen som fosforbomber for å lage mest mulig faen og skape enda mer hat slik at USA vil fortsette å støtte oss fram mot Armageddon. Ikke slipp journalister inn og blokker grensene for hjelpearbeidere.

 

hehe, ser du er heilt ute av sans og forstand eller rett og slett ikkje veit kva som har skjedd.

FN byggningar, skular o.s.v. blir brukt som lager, men ikkje som noko anna.

Dei fleste slike bygningar har vert stengt i lange tider.

Ja når kver Hamas-leder faktisk brukar sivile palestinera til skold må jo det skje.

Har du skilder på at faktisk Isreil har brukt ulovlige våpren eller om det er våpen Norge har skreve under på ikkje å bruke? Isreil kan bruke dei våpna dei vill så lenge dei ikkje har skreve under ein avtale på å ikkje bruke dei.

Veit du kva lurveleven ddet hadde blitt viss ein jurnalist hadde blitt drept?

Hugasr du den Dagblada-jurnalisten som vart drept av ein teorrorist sist år?

Det hadde blitt slik berre hundre gongar verre.

 

Selv Israel skjønner at det ikke blir fred og fordragelighet mellom jøder og muslimer når tusenvis av sivile stenges inne i en konsentrasjonsleir og blir bombet i hjel.

 

Ja, eg forstår kva du meinar viss dei i konsentrasjonsleiren motar nødhjelp, skyter bombe på vaktane og har som mål å utrydde alle vaktane av eit spesielt folk.

 

Oooh, der satte du meg på plass. Not! Gaza var verdens største konsentrasjonsleir for en måned siden. Punktum finale.

 

Veit du i det heile tatt kva ein konsentrasjoneleir er?

Lenke til kommentar

Et sted hvor folk blir stengt inne og drept.

 

Du lukter israelsvenn.

 

"Ja når kver Hamas-leder faktisk brukar sivile palestinera til skold må jo det skje."

 

Israel kan velge å ikke bombe dem. De signaliserer at palestinere ikke er verdt en dritt.

 

"Isreil kan bruke dei våpna dei vill"

 

Du kan også skrive så dårlig du vil, men det er teit.

 

"Veit du kva lurveleven ddet hadde blitt viss ein jurnalist hadde blitt drept?"

 

Det er ingen grunn til å nekte dem inngang. Folket må få vite hva som skjer.

Lenke til kommentar

De første konsentrasjonsleirene var vel de britiske leirene i Sør-Afrika. Det mest korrekte blir vel å kalle det en fangeleir for en etnisk gruppering, der en ikke skiller så mye på militære og sivile.

 

I den konteksten er det vel ikke korrekt å si at Gaza er en konsentrasjonsleir. Det er dog mange som gjør dette, for å dra en stråmann til jødeutryddelsene, fordi Israel tross alt er en jødisk stat.

 

Morsomt nok blir jødeutryddelsene i større eller mindre grad brukes kynisk av enkelte sionister. Enten for å legitimere Israel (via det jødiske folkets) historiske offerrolle hos andre, eller for å gjøre det samme blant israelske jøder.

 

Det er mer korrekt å si at Gaza er som en fangeleir. Forholdene i "konsentrasjonsleiren Gaza" er i alle fall mye bedre enn noen annen konsentrasjonsleir jeg har sett eller hørt om.

 

Til syvende og sist ønsker jeg å be folk om å frastå fra de latterlige parallellene som dras mellom Israel og Hitler-Tyskland, ditto Hamas og NSDAP.

 

Ok? :)

Lenke til kommentar
Et sted hvor folk blir stengt inne og drept.

 

Du lukter israelsvenn.

 

"Ja når kver Hamas-leder faktisk brukar sivile palestinera til skold må jo det skje."

 

Israel kan velge å ikke bombe dem. De signaliserer at palestinere ikke er verdt en dritt.

 

"Isreil kan bruke dei våpna dei vill"

 

Du kan også skrive så dårlig du vil, men det er teit.

 

"Veit du kva lurveleven ddet hadde blitt viss ein jurnalist hadde blitt drept?"

 

Det er ingen grunn til å nekte dem inngang. Folket må få vite hva som skjer.

 

Kan du ikke prøve å ha et noenlunde nivå av seriøsitet? Slenger rundt deg med påstander i øst og vest uten noe som helst grunnlag for det.

Lenke til kommentar
GrandMa: Jeg sier ikke at sikkerheten må ned, jeg bare sier at om israel hadde fjernet alt som omverdenen klager på, hadde kanskje verden fått striden i et annet lys. Når første reporter blir drept på live tv av en hamas rakett, så kanskje verden skjønner at ikke israel er ute etter å drepe hver eneste palestiner, men faktisk prøver å skape fred (nå antar jeg at de har prøvd det, men de gjør en riktig ting, forhandle aldri med terrorister, dog, når terroristene faktisk blir en hel "nasjon" så blir det værre, og da må man nesten forhandle)

 

"Killing for peace is like fucking for virginity" er en forumsignatur jeg har sett her... Vi har to hunder som biter hverandre i halen, en må nesten slippe eller dø. Og siden ingen sider har valgt å dø på 40-50 år føles det som om den taktikken ikke funker, så da må man nesten slippe.

 

Et lite paradoks? :) Hvis Israel hadde fjernet alt som omverdenen klager på ville sikkerheten blitt redusert kraftig.

Sikkerheten får ned om de fjerner matblokkadene rundt gaza stripa? Den går ned om de slutte rå skyte på de som bor i gaza?

Lenke til kommentar
Sikkerheten får ned om de fjerner matblokkadene rundt gaza stripa? Den går ned om de slutte rå skyte på de som bor i gaza?

 

Grandma svarte : "Ja".

 

Dette må du nesten forklare meg. Hvordan går sikkerheten til israelerne ned hvis de åpner for at mer mat, medisiner og drivstoff får slippe inn i Gaza?

Lenke til kommentar
Det gjør det mye lettere å smugle.

 

Er du seriøs? Det som kommer igjennom blir jo sjekket. Tror du det er håndvåpen de er redd for? Hamas har mer håndvåpen enn de har hender til. Det de har lyst på er svære raketter. De får ikke svære raketter i trailerne med mat, medisiner, drivstoff. Trailerne blir jo sjekket.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Oooh, der satte du meg på plass. Not! Gaza var verdens største konsentrasjonsleir for en måned siden. Punktum finale.

 

Bra argumentasjonsteknikk. Dropp argumentene og gå rett til konklusjonen.

 

Argumenter: TV-bildene og harde fakta. Hver tredje drepte var barn. Palestinerne ble bombet i ukesvis uten mulighet til å gjemme seg. Jeg kaller det konsentrasjonsleir. Kall det tusenfryd om du vil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...