Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?


Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

  1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

    • Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84


Anbefalte innlegg

Fikk dere med dere den israelske fittekjerringa på TV2 som nettopp uttalte at hun ikke synes det spor synd på palestinerne. "De er selv skyld i dette, og jeg håper militæret jevner hele Gaza med jorden".

 

Ikke bra :ermm:

 

Men legger seg bare inn i rekken av idiotiske og rasist liknende utalelser som også folk her på forume benytter seg av..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk dere med dere den israelske fittekjerringa på TV2 som nettopp uttalte at hun ikke synes det spor synd på palestinerne. "De er selv skyld i dette, og jeg håper militæret jevner hele Gaza med jorden".

 

Ja jeg så det, det er det rart det ikke er fred der nede når de involverte kommer med slike skremmende uttaleser. Kvinnemennesket burde også lese litt av sin egen historie, så vil hun kansje forstå hvilken hykler hun er.

 

Fikk dere med dere den israelske fittekjerringa på TV2 som nettopp uttalte at hun ikke synes det spor synd på palestinerne. "De er selv skyld i dette, og jeg håper militæret jevner hele Gaza med jorden".

Hva het hun??? Hvordan kan noen si noe sånt, uansett hvilken side du er på? :no:

 

Den var en israelsk verisjon av "Paris Hilton", så i hvert fall sånn ut. Brødhue megge.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan Israel kan være den store syndebukken i de flestes øyne (spesielt media). Hvis Sverige konstant skjøt raketter inn i Norge kun for å drepe sivile, ville vi vært forferdelige mennesker om vi innvaderte Sverige for å stoppe dette?

At sivile liv går tapt er desverre en tragisk men uunngåelig del av krig.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan Israel kan være den store syndebukken i de flestes øyne (spesielt media).

Det er 1700 Norske jøder (intrigerte jøder) i Norge.

Det er over 100 000 Ikke-intrigerte mennesker med arabisk som morsmål.

 

Dersom arabere var det problemet du fremstiller det som burde jo etnisk norske folk som meg støtte israel. Flertallet av oss gjør jo ikke det.

Lenke til kommentar
Eh, dagens regjering støtter da på ingen måte israel, og det gjør heller ikke alle av dagens opposisjonspartier.

Det er bra du er flink til kildehenvisning. Det er da merkelig at vår kjære utenriksminister understreker at han støtter Israels rett til å forsvare seg.

 

Det kommer jo den vanlige leksa om å spare sivile liv og blablabla, og det sedvanlige oppgulpet fra SV, men det er egentlig irrelevant dobbeltsnakk.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan Israel kan være den store syndebukken i de flestes øyne (spesielt media). Hvis Sverige konstant skjøt raketter inn i Norge kun for å drepe sivile, ville vi vært forferdelige mennesker om vi innvaderte Sverige for å stoppe dette?

At sivile liv går tapt er desverre en tragisk men uunngåelig del av krig.

Nå har jeg ikke lest tråden i noen større sid (gadd ikke tråle 118 sider)

MEN: I alle tilfeller jeg har giddet å følge med (Dvs et par ganger i mnd) når det har vært nye angrep så har israel vært først. Nyhetene over hele verden 1 januar: Palestina skyter raketter. En liten artikkel jeg fant i et blad forklarte hvorfor: Israel hadde innvadert gaza, FØR rakettene ble sendt. I 2005 fulgte jeg med mer enn nå (dag-dag) I alle store aviser og på alle tver unntatt TV var det en dag innslag om de tre som døde i israel (en dag). KUN VG nevnte at 2000 palestinere var drept tidligere samme dag.

Norske staten fører en veldig usa-vennlig politikk, og norge skal liksom være bra nok for usa. Israel er USA's kjæledegge, og kanskje det er derfor palestina møter så mye motgang i media. Men som sagt, i løpet av disse årene har jeg fortsatt til gode å se et stort angrep bli startet av palestina...

 

Bare en tanke fra min side.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest tråden i noen større sid (gadd ikke tråle 118 sider)

MEN: I alle tilfeller jeg har giddet å følge med (Dvs et par ganger i mnd) når det har vært nye angrep så har israel vært først. Nyhetene over hele verden 1 januar: Palestina skyter raketter. En liten artikkel jeg fant i et blad forklarte hvorfor: Israel hadde innvadert gaza, FØR rakettene ble sendt. I 2005 fulgte jeg med mer enn nå (dag-dag) I alle store aviser og på alle tver unntatt TV var det en dag innslag om de tre som døde i israel (en dag). KUN VG nevnte at 2000 palestinere var drept tidligere samme dag.

Norske staten fører en veldig usa-vennlig politikk, og norge skal liksom være bra nok for usa. Israel er USA's kjæledegge, og kanskje det er derfor palestina møter så mye motgang i media. Men som sagt, i løpet av disse årene har jeg fortsatt til gode å se et stort angrep bli startet av palestina...

 

Bare en tanke fra min side.

 

Ikke vanskelig å se at du ikke har fulgt med nei! Hamas brøt våpenhvilen og hamas er skyld i Israels angrep mot gaza..

Lenke til kommentar

Du burde kansje gå litt lenger tilbake i tid, kikke litt på rakettregnet over israel på julaften, studere emnet litt mer, og komme tilbake når du faktisk vet hva du snakker om..

Unnskyld for at jeg er litt brysk, men denne tråden er full av idioti som er ytret ukritisk, basert på mangelfulle fakta og ting de "har hørt på radio".

Lenke til kommentar
Du burde kansje gå litt lenger tilbake i tid, kikke litt på rakettregnet over israel på julaften, studere emnet litt mer, og komme tilbake når du faktisk vet hva du snakker om..

Unnskyld for at jeg er litt brysk, men denne tråden er full av idioti som er ytret ukritisk, basert på mangelfulle fakta og ting de "har hørt på radio".

Syns ikke du er brysk i det hele tatt :) , om du mener du har styring på hva som har skjedd er det en helt naturlig reaksjon ;)

 

Men, jeg har hørt to versjoner av denne historien, en der palestina skjøt raketter på israel, og israel drepte masse mennesker på gazastripen, og en versjon der israel invaderte gazastripen (med noen dødsfall i gaza), og fikk raketter som svar og deretter angrep fullt tilbake.

 

Den ene mer detaljert enn den andre, den ene fra de kildene som tidligere har vært mest detaljert. Jeg tror ikke det finnes nøytral mediadekning i denne saken, derfor følger jeg de som har flest detaljer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...