Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

eh... Vi kan alltids hjelpe dem når de kommer hit, mener du?

Jeg mener, at vi burde kutte all støtte så fort de starter noe dritt. Det koster tross alt fler palestinske liv enn israeleske, og det burde jo også palestinavenner være interessert i, men neida... alt er jødenes skyld uansett.

Åh, de gjør nok litt av det vi betaler dem for også. Som jeg har påpekt tusenvis av ganger før.

Hva da? Betaler vi dem for å angripe Israel? Hvorfor støtter Norge terror?

Endret av anonymouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva synes israelstøttere om dette her?

Jeg mener, at vi burde kutte all støtte så fort de starter noe dritt. Det koster tross alt fler palestinske liv enn israeleske, og det burde jo også palestinavenner være interessert i, men neida... alt er jødenes skyld uansett.

det er det, hadde de aldri isolert Gaza i en boble, kunne de ha ungått at slike organisasjoner som Hamas ble nødvendig.

Lenke til kommentar

Allegra Pacheco ved OCHA-kontoret i Jerusalem understreker at de ikke beskylder israelske styrker for å ha bombet huset med vilje, men poengterer at det er nødvendig med en etterforskning.

Etterforskes skal det og hvis man kommer frem til at dette er gjort med den hensikt å drepe disse sivile skal soldatene ansvarlig stilles for krigsrett.

Lenke til kommentar

Med vantro/skeptisisme basert på sannhetsgraden som nok vil vise seg etterhvert. Man kan hevde i det lengste at FN er nøytralt, men det tror jeg vi alle vet at det ikke er. Det er ikke noe mer nøytralt enn personene som jobber i dets tjeneste.

Vis meg rapporten, og bevisene, og ikke bare løse anklager ifra en navneløs kilde i et navneløst byråkrati styrt av supermakter, europeiske sosialister, og diktaturer... så skal jeg fordømme Israel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Nå forstår jeg ikke hva du mener.

Jeg forsto artikkelen dithen at israelerne får mer støtte fra USA per capita enn palestinerne, at det altså ikke utelukker at palestinerne fra alle bidragsland samlet overstiger Israel?

Lenke til kommentar

Med vantro/skeptisisme basert på sannhetsgraden som nok vil vise seg etterhvert. Man kan hevde i det lengste at FN er nøytralt, men det tror jeg vi alle vet at det ikke er. Det er ikke noe mer nøytralt enn personene som jobber i dets tjeneste.

Vis meg rapporten, og bevisene, og ikke bare løse anklager ifra en navneløs kilde i et navneløst byråkrati styrt av supermakter, europeiske sosialister, og diktaturer... så skal jeg fordømme Israel.

OK, så du mener at ALT som kommer fra Israel er rene sannheten? hva er galt med deg?

De fleste er nok enige i at FN er mer troverdig, enn Israel, siden de prøver å skjule de sivile tapene ved deres bombing.

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Åh, de gjør nok litt av det vi betaler dem for også. Som jeg har påpekt tusenvis av ganger før.

Hva da? Betaler vi dem for å angripe Israel? Hvorfor støtter Norge terror?

Deres velferdsordninger, som jeg har påpekt ett utall ganger tidligere.

hva synes israelstøttere om dette her?

det er det, hadde de aldri isolert Gaza i en boble, kunne de ha ungått at slike organisasjoner som Hamas ble nødvendig.

Samme sak er med i rapporten jeg har linket til ovenfor, det var derfra jeg fant den. Forøvrig så er ordleggingen i aftenposten litt rar, de sier at de samlet de sivile i bygningen og skjøt granater mot bygningen, men fra rapporten kommer det fram at det kom fra israelsk "shelling", de gir ett merkelig inntrykk av hendelsen. Israel har ihvertfall sagt de skal undersøke hva som har skjedd.

Men hver gang de letter på bobla så blir de jo tross alt angrepet fra organsisasjoner som Hamas, så det er en "pen" sirkel.

Lenke til kommentar

det er et Flott utrykk: "When you push a dog into a corner, it will Bite"

Når du blir lukket i et bur, uten din samtikke, hva tror du din første reaksjon er? Israel er en jævel, og ingen ser det. Sier heller ikke at Hamas er noen engel heller.

i tilleg leser du hva du sier?

At israel låser en befolkning inne, er greit for deg,

og så sier du at når Hamas angriper, er det ikke greit.

skal Russland stenge Hele befolningen av Norge inne, fordi det er noen terrorister i Norge? (rent hypotetisk)Det er ikke sånn man løser et "terror" problem.

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Jeg forsto artikkelen dithen at israelerne får mer støtte fra USA per capita enn palestinerne, at det altså ikke utelukker at palestinerne fra alle bidragsland samlet overstiger Israel?

Må se på det igjen.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Da misforsto du. Israel fikk i 2006 mer pr capita enn de palestinske myndighetene fikk av *verden* - pr capita - samme år.

dette kommer av at USA er israels viktigste alierte.

Lenke til kommentar
*snip*

Slik Israel har planer om å vinne støtte?

Motbytdelig og uomtvistelig forkastelig.

Mannen drepte 8 israelere, 4 av dem barn, og det du fokuserer på er at huset hans ble revet? herregud..

Hadde det vært opp til meg, burde familien blitt fengslet som medskyldige.

Og mannen er død. Drepte familien til denne mannen noen? Nei. Straffes de? Ja. Er det rettferdig? Nei. Er det motbydelig? Ja.

Jeg minner om at det faktisk har vært drap på palestinske skolebarn fra bosetteres side. Betyr det at hele bosetningen skal jevnes med jorda? For det har jeg ennå ikke sett skje.

Og enda bra er det, dette er direkte motbydelig, og vil alltid være motbydelig.

Er det NOEN her som virkelig mener at det er greit å straffe denne familien? I så fall kan dere gjerne forklare det SVÆRT godt.

Lenke til kommentar
Det som er et lite tankekors er at blokaden fungerer. Den har omtrent redusert selvmordsangrep inne i Israel med 100 % samtidig som israelske dødsfall er kraftig redusert.

Så du støtter å stenge hele befolkningen inne? Og dermed klarer du ikke tenke deg fram at FLERE angrep vil komme?

Lenke til kommentar
Må se på det igjen.

Jeg får det til at det er snakk om 1,1 "billion" ( milliard ) til palestinerne, fra hele verden, at dette blir 300 dollar pro capita :

300 ($) ganger 4 millioner palestinere er lik en drøy milliard ( billion )

Tok dette litt kjapt nå. Correct me if I´m wrong.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Det som er et lite tankekors er at blokaden fungerer. Den har omtrent redusert selvmordsangrep inne i Israel med 100 % samtidig som israelske dødsfall er kraftig redusert.

Og vet du hva, Jeg skal sperre hele familien din i en fengsel, fordi din "fetter" har slått til min kompis. Er det JÆVLA RETTFERDIG ???

Du må jo faen få det inn med TESKJE

Lenke til kommentar

Snakker du om blokkaden ( av Gaza ) nå? Eller snakker du om muren ( mot Vestbredden )? Jeg lurer, for jeg har hørt gang på gang at det muren som kan takkes, og nå er det plutselig blokkaden. Blokkaden handler jo ikke om palestinerne på Gaza skal få slippe inn i Israel. Det fikk de i like liten grad 'før' blokkaden. Blokkaden handler om å ikke slippe varer inn eller ut av Gaza.

Lenke til kommentar
det er et Flott utrykk: "When you push a dog into a corner, it will Bite"

Når du blir lukket i et bur, uten din samtikke, hva tror du din første reaksjon er? Israel er en jævel, og ingen ser det. Sier heller ikke at Hamas er noen engel heller.

i tilleg leser du hva du sier?

At israel låser en befolkning inne, er greit for deg,

og så sier du at når Hamas angriper, er det ikke greit.

skal Russland stenge Hele befolningen av Norge inne, fordi det er noen terrorister i Norge? (rent hypotetisk)Det er ikke sånn man løser et "terror" problem.

Nå er historien litt mer komplisert enn disse meningsløse analogiene og uttrykkene.

Jeg spør igjen, hvorfor kom dette "buret"?

Hvor har jeg sagt det er greit? Prøver bare å påpeke litt kausalforhold her. Egypt har også stengt sin grense, det gjorde de da Hamas tok makten. Hva med dem?

Jeg er ikke for angrep på sivile, ei heller kollektive avstraffelser. Så det er vanskelig å si at det er "greit for meg".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Tok dette litt kjapt nå. Correct me if I´m wrong.

Tenker jeg holder meg til det som ble presentert i Cameras artikkel, ettersom den synes å ha et solid kildegrunnlag. Mye mer enn et "fun fact" er det neppe, uansett.

Lenke til kommentar

Og vet du hva, Jeg skal sperre hele familien din i en fengsel, fordi din "fetter" har slått til min kompis. Er det JÆVLA RETTFERDIG ???

Du må jo faen få det inn med TESKJE

Wow. Er ikke du en liten sinnatagg? :) En stats første ansvar går ut på å beskytte dens borgere. Israelerne har blitt presset til å gå til slike drastiske metoder som det vi ser i dagens konflikt. Det er ikke ideelt. Det er beklagelig, men jeg ser ikke mange andre utveier for den israelske stat. Når man begynner å snakke om hvordan Hamas er et resultat av palestinske undertrykkelse får man det til å høres ut som at Hamas var de første som gikk til angrep på Israel. Hamas er skapt på grunn av palestinsk frustrasjon, men den palestinske frustrasjonen har palestinerne selv skyld i. Dette snakket om fetteren min ser jeg ikke relevansen i.

Du kan bare skrike og hyle for jeg lar meg nok dessverre ikke provosere av slikt, min gode venn. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...