Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme?

Midtøstenkonflikten  

1 038 stemmer

1. 1. Hvem sympatiserer du mest med?

• Israel
      278
    • Palestinere
      376
    • Ingen av dem
      238
    • Like mye for begge parter
      62
    • Vet ikke/ingen formening
      84

Anbefalte innlegg

Støtter du Israels nedslakting av palestinere så støtter du i praksis at små barn blir revet i filler av israelske raketter, blåst til himmels i hjemmene sine, utsultet, trakassert og sperret inne.

Nei. Og om det er noen som støtter noe slikt, noe jeg tviler på, er det de som støtter Hamas.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det sa jeg. Men det er for israels egent beste... Skulle israel bare ha latt hamas skyte raketter, mens de bare står der og ser på? Synd at det går utover de sivile, men sånt skjer når hamas sprer seg blandt de sivile, bare så at de kan få sympati.

Nei, det gjør meg ikke til israeler. Men at du sier idiot bare fordi jeg spørte deg om noe, så er det vel ikke rart at jeg gikk ut ifra at du var en palestiner.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Bedre å kaste snøballer og egg enn å støtte barnedrap, utsulting og innesperring av en hel befolkning.

Det er bedre å droppe voldsbruk mot andre selv om man ikke er enig med andres politiske ståsted. Går man så langt demonstrer man at man er en komplett idiot. Man kan fint markere at man tar avstand fra ting uten å benytte seg av vold og kriminalitet.

Jeg skjønner godt at mange blir forbannet når de opplever at folk støtter en krig som river små barn i fillebiter.

Lenke til kommentar
Bedre å kaste snøballer og egg enn å støtte barnedrap, utsulting og innesperring av en hel befolkning.

For en latterlig påstand. Selv om vi støtter Israel betyr det ikke at vi støtter noe av det du beskriver. Jeg kunne snudd alt på flisa og begynt og kakle om hvordan du støtter terrorisme og liknende, men jeg skal holde meg for god til det.

Støtter du Israels nedslakting av palestinere så støtter du i praksis at små barn blir revet i filler av israelske raketter, blåst til himmels i hjemmene sine, utsultet, trakassert og sperret inne.

Så det rettferdiggjør altså voldsbruk mot fredelige innbyggere som befinner seg her i Norge? Fantastisk. Og folk skjønner ikke hvorfor det er krig..... :roll:

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan dere hadde reagert hvis dere hadde vært i et annet land pga krig her i Norge også hadde folk rettferdiggjort drap på uskyldige nordmenn. Vet at jeg ikke ville "holdt meg i ro".

Om du ikke tåler at andre har en oppfatning av konflikten enn deg, og derfor må ty til vold så håper jeg molotow-coctailen din eksploderer før du får kastet den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Lurer på hvordan dere hadde reagert hvis dere hadde vært i et annet land pga krig her i Norge også hadde folk rettferdiggjort drap på uskyldige nordmenn. Vet at jeg ikke ville "holdt meg i ro".

Det beror vel på hvilket evolusjonsnivå en befinner seg på. At det er fullt mulig å holde seg i skinnet selv om man møter folk en selv mener rettferdiggjør drap på uskyldige landsmenn, viser senest de pro-israelske demonstrantene i Oslo.

Knegg, knegg, Thlom. Agn.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske pro-palestina, jeg reagerer med avsky mot det Israel holder på med! Det de gjør mot Gaza er helt feil! De har blokkert av hele Gaza, hindrer folk ut og inn, hindrer medisinsk utsyr og personell inn og hindrer utenlandske journalister å komme inn pga at de kommer til å se de bestialske tingene de gjør mot de palestinske innbyggerne. Selv om høyesterett har besluttet at alle medier skal få komme inn.

Skjønner ikke hva de tenker med de som sitter i regjeringen i Israel, en gjeng maktsyke gærninger! Det palestinske folk har blitt undertrykt i 50 år av en stat som ikke skulle vært til i det hele tatt! Hørte at israel har brukt helikoptre til å fly over gaza by og drept over 200 av hamaz' ledere over de siste årene.

Har ikke særlig medfølelse til at Hamaz skyter raketter inn i Israel, de burde fjernes fra makten og erstattes av FN personell inntil enn paletinsk regjering kan formes!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg har ein liten plan som vill redde verden.

Vi sender rett og slett alle palestinerane til Sør-polen!

Der kan dei få eit gigantisk landområde, mykje større enn ørkenen sin!

Så i tilleg kan vi sende han gilbert fyren ned dit og.

Lenke til kommentar

Om du ikke tåler at andre har en oppfatning av konflikten enn deg, og derfor må ty til vold så håper jeg molotow-coctailen din eksploderer før du får kastet den.

At du kan stå og se på at folk rettferdiggjør nedslakting av ditt eget folk, er jo fint for deg. Personlig kunne jeg ALDRI akseptert det. Så jeg kan forstå at palestinere reager sånn. Jeg hadde trolig reagert likt.

Lenke til kommentar
Nei. Og om det er noen som støtter noe slikt, noe jeg tviler på, er det de som støtter Hamas.

Nå, jeg tviler på at Hamas-sympatisører egentlig er onde som helhet, det er nok mer snakk om naivitet. :)

Nyhetskanalen melder om at Siv Jensen må trekke seg fra fakkeltoget senere etter beskjed fra PST. Jeg kjener det koker inni meg.

Jeg kan ikke akkurat si det tiltaler meg heller, nei.

Lenke til kommentar

Dette er jo direkte ubetalelig. De samme personen som holder Israel ansvarlig for dødsfallene forårsaket av Hamas' bruk av menneskelige skjold og kaller de som støtter militæraksjonen for blodtørstige barbarer, går nå fysisk til angrep på fredelige demonstranter. Herregud, jeg gleder meg til blitzerne blir enten kastet ut eller vokser opp.

Lenke til kommentar
Nyhetskanalen melder om at Siv Jensen må trekke seg fra fakkeltoget senere etter beskjed fra PST. Jeg kjener det koker inni meg.

Ja... Grove drapstrusler fra palestina-venner.

Kommer nettopp hjem fra jobb, og det var et komplett kaos nede i Oslo sentrum. Har ikke ord på hva jeg mener om de idiotene i den motdemonstrasjonen!!!!

Lenke til kommentar
At du kan stå og se på at folk rettferdiggjør nedslakting av ditt eget folk, er jo fint for deg. Personlig kunne jeg ALDRI akseptert det. Så jeg kan forstå at palestinere reager sånn. Jeg hadde trolig reagert likt.

Men du forsvarer vold mot folk som har en annen oppfatning en deg? Forkastelig!

Lenke til kommentar

Hva er egentlig dette for en logikk? Du er mot at Israel skal få lov til å gjengjelde rakettangrep på sivile, men du er for at Palestinere, blitzere og diverse andre venstreradikalere skal få lov til å utøve vold mot fredelige demonstranter?

Ikke bare er det hyklerst, det er direkte ondskapsfullt.

Lenke til kommentar

Jeg prøver bare å sette meg inn i dms situasjon(noe som er vanskelig) og jeg kan ikke engang tenke meg at jeg skulle holdt meg i ro hvis folk hadde rettferdiggjort drap på uskyldige sivile i mitt hjemland. Jeg kan forstå at et er lett å si at dette er forkastelig, men jeg har bare tenkt på hva jeg hadde gjort, og jeg tror ikke at jeg hadde reagert annerledes selv om jeg er en ganske fredelig person av meg vanligvis. Hvis dere tenker at det hadde vært dere og at dere hadde holdt dere i ro, så er jo det bra selvfølgelig, men jeg kan ikke tenke at jeg hadde klart det selv.

Lenke til kommentar

I praksis så gjør du jo det. Du støtter Israels massakre, som nødvendigvis fører til at små barn blir blåst til himmels og drept. Forøvrig så kjenner jeg ingen som støtter Hamas, men jeg vet om mange som støtter barnemorderne på den andre siden ...

For en latterlig påstand. Selv om vi støtter Israel betyr det ikke at vi støtter noe av det du beskriver. Jeg kunne snudd alt på flisa og begynt og kakle om hvordan du støtter terrorisme og liknende, men jeg skal holde meg for god til det.

Så det rettferdiggjør altså voldsbruk mot fredelige innbyggere som befinner seg her i Norge? Fantastisk. Og folk skjønner ikke hvorfor det er krig..... :roll:

Nei, men jeg kan forstå at mange blir forbanna når de ser folk som støtter Israels massakre. Jeg vil heller være venn med noen som lar seg opprøre over urett enn noen som støtter den israelske krigsmaskinens nedslakting av uskyldige sivile.

Jeg skjønner godt at mange blir forbannet når de opplever at folk støtter en krig som river små barn i fillebiter.

Hva i alle dager er poenget ditt? Støttet du WWII? I så fall er du er en tilhenger av voldtekt og barnedrap, ifølge din egen logikk.

Poenget mitt er at pøbelen er bedre mennesker enn disse israelsvennene.

Det var da enda godt, jeg kan vanskelig tenke meg noe mer frastøtende enn å først stå å predikere støtte til den israelske massakren av uskyldige sivile for så å gå i fakkeltog for befolkningen i Gaza. Makan til dobbeltkommunikasjon har jeg aldri opplevd. Kvalmende er det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...