Gå til innhold

Bk: gakk gakk på lur

Inc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noe fan av selektiv fargebruk, slik som her.

Det skal mye til før det funker, i alle fall for min del.

Ellers kunne du ha rettet opp bildet og prøvd å komponere litt bedre -spesielt siden du har valgt å ha farge kun på anda. Da kunne du nesten prøvd å gjemme den bort i bildet...den ville likevel trukket blikket mot seg.

Smak og behag. Jeg likte det ikke nevneverdig.

Dog sitter fokusen der den skal og omgivelsene ser flott ut. Kanskje en smule undereksponert...men mulig det ser sånn ut pga S/H konverteringen.

Lenke til kommentar

Beklager, men dette var ikke spesielt bra. For det første dekker jo hovedmotivet her (anden) kanskje 2 prosent av bildet og gresset i forgrunnen bare forstyrrer.

Stokkender er vel den tammeste andearten i dette landet, så det bør vel være mulig å komme seg nærmere innpå de, iallefall hvis man oppsøker et vann der det er en del folk....

Hadde det dog vært bilde av en utrolig sjelden og sky art hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar

Du kunne prøvd å fjerne fargen på anda, kjørt alt i svart hvitt. Fargene her bare roter til bildet. Fremhev heller anda ved bruk av svart/hvitt fargefilter heter det vel for fremheving. Du burde vel også fjerne en god del av forgrunnen da denne stjeler mye av oppmerksomheten (cropping) Prøv å få anda mer mot venstre nedre hjørne.

Ellers likte jeg det veldig godt, anda blir nesten "gjemt", du føler at du faktisk befinner deg i bildet og selv følger med på denne "jakta" på det perfekte bildet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...