CorporalClegg Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvordan tar man tempraturen på datamaskinen? Takk Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Dette kan gjøres i BIOS, trykk "del", "F2" eller lignede når maskinen starter opp. Derfra kan det variere litt med hvordan BIOS du har, men pleier og være kategorisert under "PC Health Status". Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hvordan tar man tempraturen på datamaskinen? Takk Prøv denne: Bare hold den foran vifta på maskinen. Endret 30. oktober 2008 av DrPhlux Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 hahaha, kom meg i forkjøpet der ja.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Du kan også bruker programmer som SpeedFan ol. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Bruker selv Everest Home Edition. Temperaturen ligger under "Sensor" på programmet, ihvertfall. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Er det noen som ser noe unormalt? Takker for alle tips om tempraturtakning, spessielt fra Darkbuster Endret 30. oktober 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 GPUen er kanskje litt høy. Hva slags datamaskin har du? Selv ligger min GPU på 49 grader men mener selv den er for høy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Bare en ekte nerd som kan svare seriøst på ett slik spm. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Er det noen som ser noe unormalt? Takker for alle tips om tempraturtakning, spessielt fra Darkbuster Hva slags CPU kjøler har du? Hvis du har luft viser nok tempraturen feil. GPUen er kanskje litt høy. Hva slags datamaskin har du? Selv ligger min GPU på 49 grader men mener selv den er for høy. 49 grader er ikke noe særlig høyt for en GPU. Varierer jo selfølgelig litt på om det er idle eller load, men så lenge tempraturen ikke går over 70 grader under load vil jeg si den er helt grei. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 GPUen er kanskje litt høy. Hva slags datamaskin har du? Selv ligger min GPU på 49 grader men mener selv den er for høy. Gammel komplett maskin. Et passivt kjølt 8600gt.. Har mistanke om at en av viftene er gåen, maskinen har blitt treigere og treigere (Har defragmentert, kjørt Ccleaner, og NOD32 finner ikke en dritt..) En av viftene har laget unormalt mye lyd i det siste.. Hva skal til for at man kan definere det som idle? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 GPUen er kanskje litt høy. Hva slags datamaskin har du? Selv ligger min GPU på 49 grader men mener selv den er for høy. 49 grader er ikke noe særlig høyt for en GPU. Varierer jo selfølgelig litt på om det er idle eller load, men så lenge tempraturen ikke går over 70 grader under load vil jeg si den er helt grei. Såklart, men under load passerer GPU tempen vanligvis over 70 grader. Kanskje ikke langt over, men temperaturen merkes. Kan kanskje oppleves det samme med trådstarter sin datamaskin. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 GPUen er kanskje litt høy. Hva slags datamaskin har du? Selv ligger min GPU på 49 grader men mener selv den er for høy. 49c er ikke høy temperatur for et krevende skjermkort. Har selv et middelmådig nVidia 8600GT som fort kan komme opp i 70-80c ved kjøring av tunge prosesser og spill. Ikke farlig før kortet er oppe i 120c, da sette kortet ned ytelsen for og unngå skade på grafikk kjernen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå