Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan tar man tempraturen på datamaskinen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
279405.jpeg

Er det noen som ser noe unormalt?

Takker for alle tips om tempraturtakning, spessielt fra Darkbuster

Hva slags CPU kjøler har du? Hvis du har luft viser nok tempraturen feil.

GPUen er kanskje litt høy. Hva slags datamaskin har du? Selv ligger min GPU på 49 grader men mener selv den er for høy.

49 grader er ikke noe særlig høyt for en GPU. Varierer jo selfølgelig litt på om det er idle eller load, men så lenge tempraturen ikke går over 70 grader under load vil jeg si den er helt grei.

Lenke til kommentar
GPUen er kanskje litt høy. Hva slags datamaskin har du? Selv ligger min GPU på 49 grader men mener selv den er for høy.

Gammel komplett maskin.

Et passivt kjølt 8600gt..

Har mistanke om at en av viftene er gåen, maskinen har blitt treigere og treigere (Har defragmentert, kjørt Ccleaner, og NOD32 finner ikke en dritt..) En av viftene har laget unormalt mye lyd i det siste..

Hva skal til for at man kan definere det som idle?

Lenke til kommentar

49 grader er ikke noe særlig høyt for en GPU. Varierer jo selfølgelig litt på om det er idle eller load, men så lenge tempraturen ikke går over 70 grader under load vil jeg si den er helt grei.

Såklart, men under load passerer GPU tempen vanligvis over 70 grader. Kanskje ikke langt over, men temperaturen merkes. Kan kanskje oppleves det samme med trådstarter sin datamaskin.

Lenke til kommentar

49c er ikke høy temperatur for et krevende skjermkort. Har selv et middelmådig nVidia 8600GT som fort kan komme opp i 70-80c ved kjøring av tunge prosesser og spill. Ikke farlig før kortet er oppe i 120c, da sette kortet ned ytelsen for og unngå skade på grafikk kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...