Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp! Samfunnskap 2SK

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå opp som privatist snart! og trenger virkelig en håndsrekkning nå!

Jeg skal ha dette faget muntlig. (Snakke i 20min om et emne)

Er det noen her inne som har hatt dette faget før?

www.utdanningsdirektoratet.no/upload/larerplaner/al_ok_adm/samfunnskunnskap.rtf

Her er læreplanen jeg følger. og, har allerede begynnt å skrive ned svar.

Men, for at dette skal gå veien trenger jeg hjelp! Noen som har gjort samme metode som meg? Skreve ned svar? Og kanskje har denne liggende? Kunne du vært så snill å sendt den til meg på PM eller lagt den her?

Setter virkelig pris på svar ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner ingen eksamen for muntlig nei til dette faget!

Jeg vet at når jeg kommer opp, så trekker de bare noen punkt fra Årsplanen.

Og, da skal jeg svare på de punktene (3stk) i 20min.

Derfor løser jeg dem.

Men, skulle hatt litt hjelp evt ei hjemme side med sammendrag ellerno.

Setter stor pris om noen hjelper meg!

Lenke til kommentar

Det er ikke vanlig at du skal måtte være godt forberedt til hele pensum til eksamen. Det finnes to ulike modeller for muntlig eksamen, du har sikkert den tradisjonelle. 24 timer før eksamen får du vite hvilket emne du skal snakke om, og får tid til å forberede deg til dette, etter din presentasjon vil du så sansnynligvis bli stilt noen spørsmål.

Les sammendragene og forsøk å diskuter med andre om emnene. Er dette sosiologi eller politikk?

Det høres rart ut at du må kunne hele pensum så skal de trekke tre vilkårlige punkter fra det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde SK i andre året på VGS som er en blanding av politikk og sosiologi, og så gikk jeg videre tredje året med politikk. Jeg forstår ikke helt hva du skriver svar på. Er det noen spørsmål? SK er jo et fag hvor det er noe rett og galt, men hvor en også kommer langt bare med å mene noe.

Lenke til kommentar

Jeg gjør slik : Mål 3 :

3a ha kunnskaper om hvordan ulike samfunn ivaretar grunnleggende menneskelige behov og kunne gjøre rede for hvordan disse kan bli ivaretatt av sosiale systemer i ulike kulturer

f.eks at vi sende eldre på gamlehjem mens i andre kultura e d barna deira si opgave.

eller at vi har skole mens i andre land går dei bar ei foreldra sine fotspor å blir jeger/bonde etx

Sann gjør jeg.. bare litt mere utdypende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...