Emancipate Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg prøver å kompilere et program under cygwin, men jeg får bare "undefined reference to `_pow10l'". Programmet bruker en funksjon som heter pow10l() som ikke fins i libm.a. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Etter det jeg leser så gjøre pow10 dette: The pow10() function returns the value of 10 raised to the power x. Pow gjøre dette: The pow() function returns the value of x raised to the power of y. Jeg ville tro at du kan bruke pow med første parameteren som 10. Hvis du lager en macro som gjør det samme vil nok spare det for noe jobb. Det kan godt være en enklere løsning som jeg ikke vet om Det er f. eks. rart den ikke finnes i libm Lykke til Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Hvis jeg skal få riktig presisjon må jeg bruke powl() istedenfor pow(), og powl() finnes heller ikke... Jeg endte opp med å skrive min egen isteden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå