Gå til innhold

Amobil.no: Terningkastfeil i testseksjonen

Anbefalte innlegg

Jeg meldte tidligere i dag om en bug som hadde kommet i systemet deres, slik at det kom feil karakter på testene deres. Det ble kjapt fikset, men feilen hang fortsatt igjen på oversiktssiden for testene. Jeg rapporterte dette for Nokia 7310 Supernova, som har blitt rettet på oversiktssiden, men det er fortsatt modeller som henger igjen med feilen der - derfor oppretter jeg denne tråden.

For eksempel vises N82 med terningkast 5, selv om den fikk 6. Nokia 6600 Fold vises som terningkast 3, men fikk 4. Touch Pro fikk 6, men er oppført med 5. Det kan være flere, men det var de eksemplene jeg fant umiddelbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Dette er på grunn av en menneskelig feil. Terningkastsystemet vårt er laget slik at nye mobiler som får betydelig høyere scores enn resten, distanseres fra tidligere modeller ved at sistnevnte blir nedjustert i karakter automatisk. Hvis vi tester en skikkelig bra mobil som koster lite, settes karakterene til resten av telefonene automatisk ned. Feilen vi gjorde var å gi en telefon som er under testing en kunsig høy karakter, noe som resulterte i krakk i resten av terningkastene. Dette skal være fikset nå, eller iallefall om en halvtimes tid :)

Takk for tipset! Det førte til at vi fikk rettet feilen kjapt.

Lenke til kommentar

Men det forklarer vel likevel ikke at det ikke er samsvar mellom karakterne på oversiktssiden (http://www.amobil.no/tester/) og på konklusjonssiden i den faktiske testen? Disse skal vel samsvare til enhver tid. Hos meg er det i alle fall det samme problemet fremdeles. På konklusjonssiden til Touch Pro er den oppført med terningkast 6, mens på oversiktssiden er den oppført med terningkast 5. Det er for øvrig en så ny test, at en justering av karakteren allerede nå virker veldig rart. Men poenget er uansett at selv om den hadde blitt det, så skulle det jo ha kommet opp terningkast 5 begge steder, ikke bare på det ene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott, det ser ut som det meste har kommet på plass igjen nå. Helt feilfritt har det likevel ikke blitt.

http://www.amobil.no/tester/?n=0&s=rating&sd=d

Testene sortert synkende etter terningkast. Har de fem øverste her fått terningkast syv? Enkelte av oppføringene kommer dessuten dobbelt. For eksempel SE C702 og Nokia N78. Jeg ser at det er på grunn av en GPS-test, og f.eks. 5610 kommer dobbelt pga en test av lydkvalitet som den var med i. Det ser likevel rart ut på oversikten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...