fullifaencom Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Lager en film database (sikkert mange ferdige, men jeg vil lære mysql og php). Har laget en admin side der jeg kan legge inn filmer, slette, endre osv, jeg kan søke på filmer. Men: Når jeg registrere filmen så legger jeg inn link til imdb.com f.eks så legger jeg inn: <a href=http://us.imdb.com/Title?0093058> Full metal jacket </A> noen som har en ide om hvordan jeg kan lage det slik at jeg bare skriver noe som: "full metal jacket = linken_til_siden Lenke til kommentar
magikern Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 <?php echo(" <form action="" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "" method="POST" /> url<input type="text" name="url" /><br />n name<input type="text" name="movie" /><br />n <input type="submit" name="submit" value="Add Movie" /><br />n </form> "); if(!isset($_REQUEST['submit'])) { }else{ echo("<a href="" . $_REQUEST['url'] . "">" . $_REQUEST['name'] . "</a> "); } ?> er ganske trøtt så det er mulig at ikke alt er helt riktig men det er ihvertfall ca noe sånt, mysql og lagring/sletting forstår jeg det som at du har funnet ut av selv, stemmer det? Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Ja, lagring og endring osv i sql er ganske enkelt, takker for koden din, den ga meg en klar ide om hvordan jeg skulle løse problemet :-) Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå