Chatrine17 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 I spesifikasjonen til skjermkortet mitt står følgende: HDMI output support * Supports all display resolutions up to 1920x108021 * Integrated HD audio controller with up to 2 channel 48 kHz stereo or multichannel (5.1) AC3 enabling a plug-and-play cable-less audio solution Betyr dette at jeg kan kjøre bilde OG lyd via en DVI/HDMI-overgang? Jeg har ikke hørt et kvekk enda men det kan være pga. at overgangen min ikke har alle pinnene som skal til... Lenke til kommentar
smlXL Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 I spesifikasjonen til skjermkortet mitt står følgende: HDMI output support * Supports all display resolutions up to 1920x108021 * Integrated HD audio controller with up to 2 channel 48 kHz stereo or multichannel (5.1) AC3 enabling a plug-and-play cable-less audio solution Betyr dette at jeg kan kjøre bilde OG lyd via en DVI/HDMI-overgang? Jeg har ikke hørt et kvekk enda men det kan være pga. at overgangen min ikke har alle pinnene som skal til... Jeg klarer ivertfall og få lyd gjennom dvi til hdmi overgangen på mitt HIS 3870... men må endre lydkilde i kontrollpanelet til HD audio controller. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 DVI støtter kun bilde, men noen ATI-kort leveres nå med en overgang fra DVI til HDMI som visstnok skal kunne ta med seg lyden også, men da må man bruke overgangen som følger med skjermkortet. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Det fulgte ingen overgang med kortet men dette kan vel ikke være umulig å skaffe? Hvordan skal den se ut? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har dette kortet. Og så har jeg en DVI-D (DVI Digital) Singel Link overgang til HDMI. Det er den midterste bildet nede på denne sida. Jeg forsøkte å endre fra "høyttalere" til "digital utdataenhetet (HDMI) under lydinstillinger i kontrollpanel men fikk ingen lyd. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det skal visstnok være denne adapteren du trenger. En bruker på et annet forum fikk det svaret fra AMD/ATI (det kan du lese her). Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Tusen takk! Da må jeg vel kanskje kjøpe meg en slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå