Øsse Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) For en stund siden så flyttet jeg "Documents"-mappen min til mappen "D:\Mine Dokumenter", som jeg hadde fra før. Da fikk den nye mappen dette fine ikonet, og fikk samtidig navnet "Documents" da jeg så på den i utforskeren. Klikket jeg på ikonet til venstre i adresselinjen så jeg at mappen fremdeles egentlig het "Mine Dokumenter". Nå har jeg nettopp reinstallert Vista, og til min overraskelse ser jeg at mappen fremdeles har dette fine ikonet og fremdeles heter Documents i utforskeren, og fremdeles faktisk heter Mine Dokumenter når jeg ser nøyere etter. Den Documents-mappen som er assosiert med brukeren på den nye installasjonen er den standardmappen i C:\Users og har ingenting med mappen på D: å gjøre. Å endre på ikonet gjøres på vanlig måte, men å endre på navnet "funker" ikke. Endrer jeg navnet til noe helt annet, ser jeg mappen med det nye navnet i utforskeren, men hvis jeg ser etter som vanlig så har jeg egentlig ikke endre navnet i det hele tatt. Er det noen som vet hvordan dette faktisk fungerer? Dette er ikke noe sånn skrekk og gru-opplegg for meg, jeg bare er interessert. Endret 30. oktober 2008 av øsse87 Lenke til kommentar
Scones/w/bones Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Skjønte ikke helt problemet/spørsmålet fordi jeg ikke har tid til å nærlese, men prøv dette: Start > Documents > Høyreklikk > Properties > Location > Endre bane til D:\Documents Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Gå til C:\ eller D:\ og lag en dokument mappe i stede. Slipper du å lete gjennom multilanguage kødd, som er en irritasion til tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå