Gå til innhold

"Fisken er nærmere enn du tror"

GeirHH

Anbefalte innlegg

Anbefaler denne artikkelen i Villmarksliv for okt. (sannsynligvis fortsatt i salg eller sjekk biblioteket)

Mange gjør den feilen at de tramper ned til et vann og så gjelder det å kaste så laaangt ut som mulig. For kanskje står ørreten innved land nemlig, spesielt om kvelden og natta, så da har man risikert forlengst å skremme "vannet av fisken".

Sitat: Begynn kastingen når du står i god avstand fra vannkanten, gjerne i sittende eller krypende stilling. Avfisk de nærmeste ti meterene i alle retninger før vanlig fiske fra bredden kan begynne.

Sluk bråker og plasker mye så i første omgang er flue, mark og lette agn å foretrekke (sitat slutt).

Då får dere sove på dette gjennom vinteren når storingen skal tas til sommeren - jeg har også tenkt å lure noen røyer på isen i mellomtiden.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe jeg sjelden tenker på. Utålmodig som jeg er løper jeg fram til kanten og pælmer sluker over halve vannet. Et annet tips jeg har hørt når det gjelder ørretfiske er å skjule/ta av deg klokker, kjeder, ringer og andre lignende ting som kan reflektere lyset ned i vannet. Ørreten er så var at bare et lysglimt fra klokka kan skremme den bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...