Gå til innhold

fortsatt xp 2100+ tb-b AUIHB på databutikken?

Josten

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte nettopp en 2100+. Fikk bra stepping.

axda2100dut3c ????????27????

aiuhb 0302mpm 1999 amd

Har klokket den til 13 x 160= 2080MHz 1.7v

Skal låse den opp og prøve meg på 15 x 160=2400MHz

Se sig. Dårlig minne + gammelt mobo.

Er den ikke ulåst da? Så lenge BIOS har støtte for høyere multiplier så er det vel bare å kjøre på?

Vel, jeg har allerede makset ut på multiplier på mitt MSi kt3 ultra2 (tror jeg), hvis det ikke er en eller annen lur måte å nå 14-15 på...

Kanskje det var dèt du mente med å låse opp?

DrErling

Lenke til kommentar

Fikk min xp2100+ fra komplett i dag. Viste seg å være en JIUHB 28xxxx (husker ikke siste siffrene) 1,6v cpu! Trodde ikke det fantes JIUHB i xp2100 utgaven jeg?? Kjører for øyeblikket rundt 2,2GHz (39 grader full load) og 1,8v med vannkjøling. Har ikke presset den høyere enda, venter på vannkjøling av nb, men syns ikke den virker så veldig OC-vennlig :cry:

Lenke til kommentar
Fikk min xp2100+ fra komplett i dag. Viste seg å være en JIUHB 28xxxx (husker ikke siste siffrene) 1,6v cpu! Trodde ikke det fantes JIUHB i xp2100 utgaven jeg?? Kjører for øyeblikket rundt 2,2GHz (39 grader full load) og 1,8v med vannkjøling. Har ikke presset den høyere enda, venter på vannkjøling av nb, men syns ikke den virker så veldig OC-vennlig  :cry:

Er du HELT sikker på at det er en JIUHB ? ikke noen briller eller hukommelse som har spilt deg et puss?

Lenke til kommentar

Jepp, 100%. Så etter maaange ganger fordi jeg trodde heller ikke at det fantes. Men den gjør tydeligvis det. Tok noen bilder, men de ble så uklare at det ikke synes... Skal ut med cpu om ei ukes tid igjen når jeg skal modde hk og sette på vannblokk på nb, så skal jeg prøve å ta noen flere bilder.

Så ikke ut som noen på overclockers har kommet over en jiuhb 2100+ før heller... Merkelig det der....

Edit: Det ser ut til at det er EN med jiuhb stepping i cpu database. Klarte 2,4 med 1,75v... Må snart sjekke hva denne her duger til da :)

Lenke til kommentar

Du kan jo bestille fra Amraam PC. Du kan ringe dem og bestille en spesiell versjon av CPU. Hvis du går inn på Webshop->CPU->Socket A så står dette på de fleste XP CPUer:

- ønskes en spesiell variant av denne CPU, ta kontakt med oss.

Da er det vel bare å ringe og bestille, og hvis du bor i Oslo så kan du bestille på Internett/telefon og hente varen i butikken dems og da spare deg for å betale frakt.

Lenke til kommentar

Ingen som har noe mere lurt å legge til ?

Tenkte på å bestille fra PS for der har dem Geil ram......

Tenkte på å bestille xp2100 aiuhb og Geil 512 mb pc3200

Har Abit KD7 fra før og vannkjøling så bør vell komme et stykke med det ?

Lenke til kommentar
Cpuen er bra, men det er ikke Geil ram. De klarer ikke mer en oppgitt hastighet. Kjøp heller TwinMos PC3200 med Winbond BH5.

Dem har TwinMos med Winbond minne på Amraam:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Minne 184-P

- for DDR-PC400MHz, CL2.5.

Er det den du mener ?

Lenke til kommentar
Cpuen er bra, men det er ikke Geil ram. De klarer ikke mer en oppgitt hastighet. Kjøp heller TwinMos PC3200 med Winbond BH5.

Dem har TwinMos med Winbond minne på Amraam:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Minne 184-P

- for DDR-PC400MHz, CL2.5.

Er det den du mener ?

Ja :)

Lenke til kommentar

Virkelig ingen andre enn meg som har fått noe annet enn aiuhb stepping på xp2100 cpuene sine??

Her er det som står på min:

AXDA2100DUT3C 1724884280636

JIUHB 0308 VPMW

Nekter å gå særlig over 2,2, med vannkjøling og opp imot 2v :cry:

Var innom en loka datasjappe her om dagen, og der hadde de AIUGA stepping på xp2100... Har aldri hørt om det heller jeg. Tror jeg har en forbannelse over meg, finner ikke de gode steppingene!!

Noen som har bestilt en cpu (1700, 1800 eller 2100) og fått en god stepping en av de siste dagene?

Lenke til kommentar
Virkelig ingen andre enn meg som har fått noe annet enn aiuhb stepping på xp2100 cpuene sine??

Her er det som står på min:

AXDA2100DUT3C 1724884280636

JIUHB 0308 VPMW

Nekter å gå særlig over 2,2, med vannkjøling og opp imot 2v :cry:

Var innom en loka datasjappe her om dagen, og der hadde de AIUGA stepping på xp2100... Har aldri hørt om det heller jeg. Tror jeg har en forbannelse over meg, finner ikke de gode steppingene!!

Noen som har bestilt en cpu (1700, 1800 eller 2100) og fått en god stepping en av de siste dagene?

Xp1800+ hos MPX.no (ca 1uke siden):

2714-2.jpg

Lenke til kommentar
betyr ikke det at den egentlig er 2100 og? hvor får man tak i cpuer med god stepping nå for tiden?

På min stod det:

AXDA2100DUT3C 9772607283305

AIUHB 0306MPMW 1999AMD

Det er det som er markert med rødt som angir hva den er nedgradert fra! AXDA2100 viser bare det den er satt ned til....

Det stemmer ikke. På noen tbred står det "25". Kan en tbred være nedgradert fra barton? Nei...

Lenke til kommentar

RansoM:

Det der var jo en fin hastighet da! :o

Men det ser ut som at mpx har gått tom for xp1800, de venter nye i morra, og da er det jo ikke godt å vite hva slags stepping de får inn... :cry:

Men er alle dlt3c steppingene gode overklokkere? Det er rimelig stor sjanse for å komme over 2,5 med vannkjøling da vel?

Vet du om komplett har dl3c stepping, eller er det bare fordi det står på bestillingsnummeret? De pleier nemlig ikke å skifte bestillingsnr bare fordi de får inn noen dut3c cpu'er... Desverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...