snowkiiid Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Jeg registrerte mitt enkeltpersonforetak for litt over en måned siden, og har allerede begynt med salg via nettbutikk. Har kjøpt meg regnskapsprogrammet visma avendo i dag, og skal begynne å bilagsføre inntekter og utgifter. Jeg trenger å vite noen kontoer som jeg ikke finner i kontoplanen: 1) Jeg har overført 9000kr til fra privatkonto til bedriftskonto. Hvilken konto - motkonto skal det føres mot? 2) Jeg har betalt domeneshop.no for domene og webhotell. Hvilken konto føres det mot? 3) Jeg har betalt registreringsavgift for enkeltpersonforetak til brønnøysundregistret. Hvilke konti? Tusen takk for alle svar! Hvis noen her har registrert enkeltpersonforetak, og ønsker å utveksle råd og erfaringer, kontakt meg med en gang :-) Lenke til kommentar
tommber Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Debit bankinnskudd 1920 - Kredit egenkapital privat innskudd 2055 Hva med "annen kostnad 7790" på 2 og 3? Endret 1. november 2008 av tommber Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Hva med "annen kostnad 7790" på 2 Lag heller en egen utgiftskonto kalt 'webhosting' eller noe slikt, så du har oversikt over hva pengene går til. Om det bør være 6xxx eller 7xxx aner jeg ikke. Endret 1. november 2008 av Frank2004 Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Domenet ville jeg ført på f.ekd 6810 - datakostnader. Utgifter til brreg føres vanligvis mot 7790. Lenke til kommentar
snowkiiid Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hva med porto/frimerker/postoppkravsgebyr osv ved sending av pakker og brev. Hvilken konto skal det inn på, kan jeg sette alt dette inn på "porto" kontoen? Er det noe krav om at jeg må vise til hvilke pakker jeg har sendt på hver enkelt kvittering fra postkontoret? Takk for all hjelp.. Mye bra svar over. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Porto føres på konto 6940. Bilaget er det du får av dokumentasjon på posten. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Hei, låner denne tråden litt, noen som kan hjelpe meg med hvilke konto disse skal føres på? - Poster -- Arb.klær- All oppussingsmateriell som f.eks. Maling/sparkel/malingsruller/spiker osv. Endret 4. desember 2013 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Tormedspikeren Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Regnskapskontoer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå