Gå til innhold

Hvordan Smarttelefon bør jeg kjøpe?

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg en ny telefon. Har fra før en Sony w810i, men den begynner å bli dårlig.

Jeg vil ha en avansert telefon, en Smarttelefon. Slik at jeg kan legge inn altmulig tull på den :D

Vi ha en mobil med bra mp3 spiller, jeg trenger da minimum 2GB minne. Kunne og vært fint med trådløsnettverk og muligheter for å spille av video.

Har tengt på Nokia N82, men synes den er litt dyr

Edit: Jeg ringer (og sender melding) egentlig ganske lite...

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med andre funksjoner, som GPS, radio og kamera? Er noe av det viktig? Og du synes at 3000 er for dyrt, men sier ingenting om hva som er passende?

I første omgang tror jeg at N78 vil passe deg. Den er ganske lik N82. Den er en tusenlapp billigere, er noe fysisk mindre, men har like stor skjerm. Videre har den FM-sender og bedre standbytid, samt medfølgende minnekort på 2GB som du ønsker (dette kan erstattes med et større et, hvis du skulle få bruk for det; 16GB-kort er på markedet nå). Til gjengjeld mangler den TV-utgang, har mindre RAM og integrert minne, mangler akselerometer og har dårligere kamera uten ekte blits. Du får likevel mye for pengene hvis du kjøper denne.

Sammenligning: http://tinyurl.com/67vjn7

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du ser på linken i innlegg #5, så ser du at alternativet da blir N95. Eventuelt må du gå på kompromiss med noe, for eksempel 6210 Navigator som mangler wifi. Er trådløst nett viktig for deg, så er Nokia E51 det billigste du får, til 1850,- kr. Både 6210 og E51 mangler 3,5 mm jack, slik at de er mindre praktisk til musikkavspilling. Men de kan brukes til det, så lenge du bruker de medfølgende pluggene eller en overgang til vanlig 3,5 mm jack.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...