Gå til innhold

Ny stasjonær gamer-PC. ca 10K. Handlevogn vedlagt.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har en PC stående som trenger å byttes ut. Jeg tenker å bruke PCen til å spille nyere spill, og litt fotoredigering i f.eks Lightroom, jeg skal også overklokke litt. Budsjettet mitt ligger på rundt 10k men er villig til å gå opp til 11k om nødvendig. Jeg er klar over at Intel kommer med nye saker nå snart men jeg har uansett tenkt å oppgradere jevnlig så det er ikke noe problem.

Handlevogn

Jeg er ganske ny innen PC-bygging så jeg håper jeg kan få litt feedback om ting ikke passer osv. OS jeg har tenkt å bruke er Vista ultimate 64bit.

Takk på forhånd!

Og jeg beklager skrivefeil.

Endret av Petter_hm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

jeg ville ha droppet lydkort, kun lagt for driverproblem og integrerte lydkort er omtrent like gode. og til gjengjeld hadde jeg heller satt inn 8 gb pc8500 minne /4 gb pc8500 minne og eventuelt en quad core! bytt også til p5q pro hovedkort, ellers ser alt tipp topp ut!

Lenke til kommentar

Lydkort er jeg villig til å droppe, og minne var jeg litt usikker på selv så takk for tipset!

Men jeg vet ikke helt om det er noe smart å legge så mye penger i prosessor og hovedkort nå som Intel snart kommer med en ny socket. Da blir det jo mye penger ut vinduet hvis jeg begynner å oppgradere når de nye komponetene er kommet litt ned i pris.

Lenke til kommentar

Dei prossessorane som intel lanserar no er toppmodellane og eg er sikkar på at det vil bli masse bugs i starten. Billigmodellane kjem ikkje ut før våren 09

(Mitt første innlegg som nynorsk brukar. Vær så grei å ikkje kommenter mine feil, eg sugar i nynorsk)

Edit: Kutt lydkortet og spar eit par kronar ved å velge home premium 64-bit

Endret av zeq93
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

de nye cpuene fra intel er ikke særlig optimalisert i forhold til spill og slik etter det jeg har hørt og lest. jeg anbefaler q9550 av den grunn at den er fremtidsretta enn e8500, siden den er quad core :)

Lenke til kommentar

Takk for alle tips! Og kom gjerne med flere :)

I utgangspunktet var planen min å kjøpe quadcore men så bestemte jeg meg for å nedgradere litt. Men nå skal jeg se litt igjen. Skal få oppdatert handlevognen så snart som mulig.

EDIT: Da er handlevognen oppdatert, minne ble pc6400. Nå er spørsmålet mitt om disse komponetene passer sammen? Jeg leste noe om at minnebrikkene hadde 2,1 volt og det passet ikke på alle hovedkort.

Endret av Petter_hm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

minne vil nok ikke ha noe problem ettersom det er et veldig populært hovedkort du har valgt og jeg har aldri lest om noen så har hatt noen problem me å få plass til ddr2 minne på det.

Lenke til kommentar
de nye cpuene fra intel er ikke særlig optimalisert i forhold til spill og slik etter det jeg har hørt og lest. jeg anbefaler q9550 av den grunn at den er fremtidsretta enn e8500, siden den er quad core :)

Heilt feil. E8500 er betre enn Q9550 til spel pga at spel flest klarer ikkje å utnytte fleire enn to kjernar. Framtidsretta er det kanskje, men dyrt er det...

Eg ville heller valgt eit det samme skjermkortet fra ein annen produsent. Det blir billigare (link)

zeq

Endret av zeq93
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Heilt feil. E8500 er betre enn Q9550 til spel pga at spel flest klarer ikkje å utnytte fleire enn to kjernar. Framtidsretta er det kanskje, men dyrt er det...

Eg ville heller valgt eit det samme skjermkortet fra ein annen produsent. Det blir billigare (link)

zeq

for det første jeg snakket om hvor optimaliserte i7 core var som tidligere nevnt, så me fordel få med deg innholdet før du poster. ok, e8500 er litt bedre i spill akkuratt nå siden spill ikke har støtte for quad core ennå, men det kommer med de nye spillene. Og alle vett at vist du har råd til det kjøper du q9550 fordi det er en råå prossesor. Så jeg har ikke helt feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...