Gå til innhold

Oppgave: Viktig IT-hendelse

frisyre

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har fått følgende oppgave på Høgskolen og er litt usikker på hva jeg skal skrive om. Google frister litt, men tja.. Hvis noen har noen innspill setter jeg stor pris på det :)

Oppgaven lyder som følger:

Skriftlig oppgave skrevet som en vitenskapelig artikkel på minst 2000 ord.

Tema: En hendelse, hendelsesforløp, episode, tidspunkt som etter din oppfatning har vært avgjørende for IT-fagets utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internet har jo en avgjørende rolle da maskiner ikke kan kommunisere uten.

Norge var et landene som var med i et militært prosjekt som bestod av Storbritannia, USA og Hawaii koblet sammen i et nett(de landene jeg kommer på i farten).Dette ble senere Internet.

TCP\IP var egentlig et militært prosjekt som ble til Internet, beskrevet under DOD(Department of defense) modellen.

Lenke til kommentar

Jeg personlig synes Microsoft, og spesielt produktserien Windows, står for den største kultiveringen av interesse og bruk av IT, og da spesielt personlige datamaskiner (PC), blant normale folk.

Jeg er selv linux-bruker, og føler at storhetstiden til MS er over. Har bannet mye i de lange nattestunder da jeg prøvde å finne ut hva den blå skjermen betydde denne gangen, men uansett så var det Windows som var på maskinene til folk. Inn i skolene, på arbeidsplassen, og ikke minst inn i stua. Den normale personen kunne håndtere en maskin som gjorde regneoperasjoner større enn man noen gang før hadde tenkt seg.

Ikke at MS bare har rent mel i posen eller noe sånt, men de har nok (etter min mening) etablert en PC-kultur få andre kunne ha klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...