Gå til innhold

Temp grensa på en Q9450?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så veldig god til å lære andre om overklokking. Det er liksom for mange variabler. Jeg kan ikke komme med ên universal setting som funker garantert for deg. Du må prøve og feile.

 

Starter ikke PC'n opp eller du får bluescreen, så er det som regel for lite volt til enten CPU eller RAM. Eller at RAM kjører på for høy hastighet (eller CPU for den sakens skyld)

 

En QX6700 skal takle 3.0 Ghz hvis man har bra nok kjøling. Noen klarer mer så klart. Jeg begynner å tro at du kan har montert vannkjølinga di feil ellerno sånt. Glemt kjølepasta? Sitter CPU blokka ordentlig på? Osv...

Lenke til kommentar

Har hatt varmeproblemer med den cpu lenge nå, hatt 7? luftkjølere 120extreme, zalman alt mulig. Tipper at varmekapselen sitter skrått på

da kjølerene ikke blir varme.

 

Hadde det vært første pc så men jeg lever av å bygge pcer, dette er nr 100 eller 101.

 

Vannblokken er kun i kontakt med cpu og festet etterpå.

Refestet den flere ganger med 0 til mye pasta på uten endring i temp.

Selv med den minste lag pasta så gir den avtrykk over hele kjøleren så regner med at kjøler er montert/kontakt over hele flaten.

 

Bare denne cpu jeg har trøbbel med.

Samme cpu i flere pcer, same trøbbel.

post-64596-1228398797_thumb.jpg

post-64596-1228398809_thumb.jpg

post-64596-1228398826_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

har selv en quad x3210 B3, når man nærmer seg 1,35 volt så nytter det ikke uansett hva man gjør. det er idiotvarmt

 

alle første c2d slet jo med skje HS, så plasliping er ikke en dum tanke. jeg tjente ca 5 grader på det. litt grov lapping , med 150/300/600 papir fra biltema

 

 

etter det er det bare og ikke starte evrest, coretemp eller speedfan igenn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...