Knuty Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei. Jeg ønsker å sette opp en form for nettverkslagring hjemme. Mine ønsker: Å ha en ekstern harddisk koblet opp mot strøm, som kan stå plassert i samme område som adsl-modem og trådløs router. Harddisken skal ikke være koblet direkte til en PC. Denne lagringsplassen skal så være tilgjengelig fra en par-tre bærbare maskiner over trådløst nettverk, i tillegg til en PS3. (Skal også være enkelt for folk jeg har på besøk å koble seg opp.) Foreløpig klarer jeg meg nok fint med 1TB lagring. Hvilke muligheter har jeg? Finnes det egne eksterne harddisker (som de med USB), som ikke er avhengig av å kobles direkte til en PC. (F.eks bare en kabel mellom den og router?). Finnes det "lagringskabinetter" som fungerer på samme måte, hvor man kan legge til egne SATA-disker? En slik løsning ville vært fint med tanke på fremtidig behov for større plass. Håper noen kan hjelpe meg litt i gang , både med alternativer, og omtrentlige priser. Mvh. Knut Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Noe slikt som dette kanskje? Dlink DSM-G600 Wireless Network Storage Enclosure Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå