Solaar Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Litt håpløst spørsmål på et forum som er gjennomsyret av fans av de fire store (tipper gjenomsnittsalderen på dette forumet er relativt ungt). Det er ikke meningen å være nedlatende, jeg bare sier hva jeg tror. Jeg er Tottenham-fan og vil si at det ikke er tiårets mål fremst pga en ting, det er ikke et resultat av et fantastisk stykke forarbeid, det er litt mer "fluke" som de sier i England. Når det er sagt så er jeg uenig i det folk sier om at det er en keepertabbe. Skuddet kommer fra omtrent 40 meter, og det er helt riktig av Almunia å stå så langt ute som han gjør. Det er ikke hans feil at Bentley får et 1 av 1000 treff og ballen går i helt perfekt utagbar bue. I tillegg sier Bentley i intervjue med skysports rett etter kampen at han og Clive Allen (trener i Spurs) hadde snakket mye om langskudd i forkant av kampen. Allen hadde fått med seg at Almunia har en tendens til å stå proporsjonalt langt ute i feltet i forhold til hvor på banen spillet foregår. I tillegg er Bentley en veldig dyktig skytter, og dette er hverken den første eller den siste fulltrefferen fra langt hold, fra hans side. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 http://www.youtube.com/watch?v=ofK3WwdUZHo Mål nummer 5 her :-) Vakkert, som så mange andre her inne! Er vel i tillegg en midtstopper som scorer der. Må legge til et meget fint mål av Premier Leagues målkonge! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det er vel strengt tatt ingen konkurranse? Dennis Bergkamp mot Newcastle United: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 veldig spektakulært. Det er det ingen andre som har gjort før... Lenke til kommentar
Atald Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Nei? Vis gjerne med en video av noen andre som gjør det. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det kan man sikkert lete opp selv. Men søk på youtube på spillere som Ronaldo, Rooney, Berbatov, Keane, Henry osv... Det er et flott mål, men ikke spektakulært nok for meg. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) For å kåre tiårets mål i Premier League burde man vel sette opp alle målene som har blitt kåret til årets mål dette tiåret mot hverandre. Endret 1. november 2008 av Nistelrooy Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det kan man sikkert lete opp selv. Men søk på youtube på spillere som Ronaldo, Rooney, Berbatov, Keane, Henry osv... Det er et flott mål, men ikke spektakulært nok for meg. Det er jo du som kjem med påstanden om at det har blitt gjort før, så då er det du som bør finne det. Har aldri sett eit mål likt Bergkamp sitt, men vis meg gjerne eit. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Jeg er overbevist om at det finnes mange av de der ute, jeg bestrider ikke at det er et flott mål. Jeg sier bare at det er lite unikt, og relativt lite spektakulært. Det er en flott vending, ikke så veldig spektakulært mål. Ta f.eks mål nr 4 her: Se filmen hos Youtube Eller nr 1 her. Det er et veldig godt eksempel faktisk, ikke bare gjør han en flott flikk og vending i ett, men han plasserer et enormt bra skudd helt perfekt. Fantastisk teknikk til forskjell fra Bergkamp sitt som inneholdt en god porsjon flaks. Henry sitt mål her er umulig å stoppe, uansett hvilken spiller som er foran og hvilken keeper som står i mål. Slikt er det bare å bøye hodet og ta av seg hatten for. Selv som Spurs-supporter. Endret 1. november 2008 av Solaar Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Eh, det er jo ikke i nærheten av Bergkamp sitt da.. Den touchen Bergkamp dro til med på den scoringa mot Newcastle har jeg aldri sett makan til. Og nei, jeg tror ikke det var så veldig mye flaks involvert der heller. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det målet til Bergkamp er fantastisk Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Bare fordi han gjør en fin finte betyr det ikke at det er tidenes pl mål... Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Både LarsP sitt Bergkamp-mål og Solaars Henry-mål er allerede vist tidligere i tråden. Men skal være helt enig i at finessemessig er det ingenting som topper disse målene. Men spørsmålet videre blir om tidenes mål kanskje må inneholde et meget godt forspill som kanskje inneholder 10-20 pasninger av 4-6 lagkamerater fullført av en vidunderlig scoring? Det ville iallefall jeg sittet foran 2 mål som i realiteten faktisk mange spisser i verden kunne klart om de hadde prøvd. Målet jeg beskrev er det rett og slett ikke mange spisser i verden som kan få til. Til det trengs det et meget bra lag i ryggen og ikke bare enkeltprestasjoner. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det ville iallefall jeg sittet foran 2 mål som i realiteten faktisk mange spisser i verden kunne klart om de hadde prøvd. 99% ville ikkje eingong tenkt tanken å prøve. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Nei, det er sant. Men det er fordi det faktisk er litt "hull-i-huet" å faktisk prøve på slike ting. I så store ligaer får man ikke sjansen så ofte at man kan sløse de få sjansene man har til å prøve på noe fint istedenfor et 60% sikkert mål. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det å faktisk se at Almunia er så langt ute. Legge ballen opp til seg og score på den er i og for seg en fantastisk presentasjon. Tiårets mål? hm, tviler. Rundens mål? Veldig sannsynlig Lenke til kommentar
wûst Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Folk som har sett på PL siden 98 vet godt at dette er langt unna tiårets mål. LANGT unna, har dere sett Taylor sitt lignende mål for 1-2 år siden? Mye bedre utført. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Sant nok. Dette er et mye finere mål. http://www.youtube.com/watch?v=GVVIvmUgkPc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå