KjellV Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 :oops: :oops: :oops: men her kommer n00b spørsmålet: index.html som er plassert i "/web/" ser slik ut i head: <head> <title>HWmod.tk</title> <link type="text/css" rel="stylesheet" href="css/styles.css"> <meta name="description" content="Nyhetsside om hardware. Masse nyheter, prosjekt og guider."> <meta name="keywords" content="data, hardware, modding, nyheter"> </head> hele styles.css som er plassert i "/web/css/" ser slik ut (er bare en test, skal fylle på med mere når jeg får det til å fungere ): <style type="text/css"> body { background: black; color: #000000; font-family: Verdana, sans-serif; } </style> Men background i index.html blir ikke sort (skal ikke bruke sort til vanlig). Skal skrive alle fargekoder i heksadesimal når jeg setter i gang, dette var bare for å få det til å fungere. Noen som vet hvorfor det ikke fungerer? Mvh Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 <style type="text/css"> body { background: black; color: #000000; font-family: Verdana, sans-serif; } </style> Skal se slik ut: body { background-color: black; color: #000000; font-family: Verdana, sans-serif; } Etter min mening blir det mye ryddigere hvis man setter det opp slik: body { background-color: #black; color: #000000; font-family: Verdana, sans-serif; } Blir litt rart med svart tekst på svart bakgrunn, though.... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Svart var bare for å ha en farge. Det fungerer fortsatt ikke Skal jeg ikke ha med <style type="text/css"> </style> eller..? Bare ha body {..............} ? Ikke <html> heller (tror ikke det men for å være sikker)? Blir gal her. Gjør som det står i tutorialn men funker ikke PS: Takk for svar EDIT: Fikk det til nå. Var jeg som hadde en liten n00b feil. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 prøv å at bort <style> taggene. tror ikke dette er nødvendig når du bruker CSS som et eksternt dokument jeg har aldri behøvd det iallefall liten sjanse for at dette løser problemet, men det skader ikke å prøve! ps. dette funker hos meg: BODY{ background-color: #101010; } Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 eh... skal lese innleggene mer nøye neste gang. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 eh...skal lese innleggene mer nøye neste gang. Men det var rett det du sa. Det funka da jeg fjerna <style> taggen. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå