Gå til innhold

Billig eller dyr Macbook Pro.

thomas213

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå å gå over til mac, siden jeg er lei av dårlig konstruksjon/varme/vista/...

Nå som mac'ene kommer med intel prosessorer og det hele er det vel ikke lenger noe å kvie seg for. Utenom kanskje at mange mener man betaler en sum for merket.

Problemet mitt er at jeg selv ikke ser den store forskjellen på den billige og den dyre Macbook Pro'en. Den dyre har større cache, mer ram (som kan handles for en billig penge et annet sted), og mer vram. Men er denne oppgraderingen verd prisen i forhold til ytelsen den gir?

Jeg driver ikke med heftig videoredigering, eller annet, utenom litt spilling som krever noe særlig kraftig skjermkort.

Positive sider jeg ser ved Macbooken:

- Pålitelighet

- Varme

- Størrelse

- Konstruksjon

- OSX (*nix er et bra alternativ, men jeg er lei av å fikle hele tiden og vil heller ha noe som bare fungerer)

- Ytelse

- Utseende

- Vmware fusion gjør det enkelt å bruke macen sammen med windows.

Jeg har sett på diverse Lenovo modeller før jeg falt for Macbooken, og disse koster så og si det samme. Jeg vil derfor ikke si at prisen er så sinnsvak gal, men det er heller ikke vist å betale for mye om det kan unngås. Har jeg gått glipp av noe, eller er den dyre Macbook Pro'en ikke verd de ekstra tusenlappene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...