Gå til innhold

Fungerer Linux bra på spill f.eks Flight Smi 2002?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, det så ikke så veldig lovende ut, iallefall ikke ifølge fpsen hans :) Dette kan selvfølgelig være på grunn av slapp pc..  

Spill som jeg vet iallefall funker er q3, unreal 2003 osv

Vet ikke om fps'en blir lavere, spiller ikke så mye...

Det jeg vet er at du må kjøre i 16/32 bits oppløsning, altså _ikke_ 24 bits...

Desuten må du kjøre i samme oppløsning som X'en din hvis du vil ha fullscreen.

marcelSB du kan ikke ha animert avatar

Hvor står det?

Har jeg aldri sett :shrug:

Hvorfor er det sånn? Ganske idiotisk regel egentlig :grumpy:

Den avataren rokka jo :D

Takker :D

Spør du meg så bør linux-avatarer få lov til å være animerte..

Helt Enig! :wink:

MarcelSB

Lenke til kommentar
Går Linux fint på min PC, se signaturen. Går virkelig pc 4-5 ganger raskere enn Windows? hva er grunnen?

Så vidt jeg vet burde linux kjøre glimrende på din PC :yes:

Det er sant at linux er 4-5 ganger kjappere enne Windoze, det kan til og med være 20-30 :wink:

Linux er hva du vil det skal være, har du lyst på en superkjapp PC (F.eks til serverbruk) kan du fjerne det grafiske, og bare kjøre kommandolinja, noe som vil gjøre PC'en mye kjappere.

Men så kan det jo også diskuteres hva som menes med kjapphet... Hvis du tenker på hvor lang tid det tar å kopiere filer fra hardisk, eller hvor kjapt internett du har, kan ikke linux gå bruke disse noe særligt kjappere enn windows, fordi begrensningene på hardisk og båndbredde er veldig store... Mener man derimot hvor mye minne det bruker, eller hvor effektivt operativsystemet kjører programmer, er linux i egen klasse i forhold til Windows...

Grunnen til dette er i hovedsak at kildekoden til linuxkjerna er skrevet mye mer effektivt enn det Windows sin er. Dessuten er Windows pumpet full av jugl og jåleri som ikke kan fjernes (da tenker jeg på GUI'et deres, og IE selvfølgelig :evil:), mens linux ikke er det.

Hvis du skal igang med linux vil jeg anbefale SuSE Linux. Den har nettop kommet i em flunkende ny versjon med det siste innen linuxverdenen :D

Det er lurt å lese guider, denne er bra...

Lykke til!!! :wink:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...