^ZeniX^ Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har en rar klikk med PC`en min. Jeg vet ikke om det er XP klikk eller om det BIOS`en. Hver gang jeg skal formatere og legge inn XP på nytt så må jeg oppdatere MSI K7T Pro2-A hk`et til den nyeste BIOS versjonen for å få lagt inn XP. Oppdaterer jeg ikke BIOS`en så henger PC`en seg under innstalasjonen. Etter å ha innstalert XP så funker alt normalt, helt til jeg skal spille spill. F.eks CS. Da får jeg bluescreen og alt mulig shit. Så får at jeg skal kunne spill i XP så må jeg degradere BIOS`en til en senere versjon (v2.. Da funker alt som det skal og jeg kan spille alle mulige spill igjen. Noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan få fixa problemet? Er det sunt for PC`en å oppgraderedegradere BIOS`en? PC`en min ser dere nedenfor. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Går strømmen under din "degradering" sliter du JÆVLIG. Lenke til kommentar
^ZeniX^ Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Jaja, har gjort det ca 3 ganger eller no nå da. Har funket fint til nå :smile: Men noen som har anelse om hva problemet kan være? Lenke til kommentar
extreme Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hvorfor driver du og formaterer og legger inn XP på nytt hele tiden? Men, dette hørtes ut som et problem relatert til VIA og all ondskapen som følger med. Sjekk hjemmesiden til hovedkortprodusenten og sjekk om det er noe fix til det. (Via pleier å ha masse fixer til alt mulig)... evnt kjøp intel chipsett neste gang Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Eg bruker bios versjon (6330v326) Har ingen problemer med å formatere, og så legge win-xp inn på nytt.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hvorfor formatterer og legger folk alt inn på nytt? Etter å ha installert XP, er det jo bare å lage et ghost image av disken. Neste gang man skal legge inn Windows på nytt, laster du bare inn imaget. Det tar jo bare ca 5 min, og man slipper alt maset med å måtte sitte forran pc'en i lange tider og trykke på next knappen hele tiden. Lenke til kommentar
^ZeniX^ Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Hvordan lager jeg et slikt ghost image da? Og hvordan funker det? Har aldri hørt om det før jeg. Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 14:07, ^ZeniX^ skrev:Hvordan lager jeg et slikt ghost image da?Og hvordan funker det?Har aldri hørt om det før jeg. Du bruker programmet Norton Ghost. Det tar et "snapshot" av en hd eller partisjon (det kan du velge selv), og lagrer dette i en fil. Denne fila kan du da ha på en annen harddisk/partisjon, en cd eller en nettverksstasjon. Denne fila inneholder en "kopi" av hd'en eller partisjonenen. Når du da skal legge det inn igjen, holder det med å sette igang Ghost programmet og laste fila. Da legges alt tilbake på harddisken akkrat sånn det var da du lagde imaget. Det tar ca 5-10 min å legge inn alt, og du slipper da å måtte installere alt pånytt manuellt. Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 On 2002-01-16 21:19, extreme skrev:Men, dette hørtes ut som et problem relatert til VIA og all ondskapen som følger med. evnt kjøp intel chipsett neste gang Hehe !!! Enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå