Gå til innhold

FPS-spillet med den beste AI?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm et strategispill kanskje.. type red alert3 feks.. blir bare gjetning, men AI på slike spill er vel høy..

Når det gjelder skytespill er det vanskelig.. spill som COD, MOH, half life osv er jo 90% scripting og gir vel mer en illusjon av fantastisk AI? bare synser :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Half Life - Til og med bedre enn mange av dagens spill 10 år etter.

Return to Castle Wolfenstein - Husker de kvinnelige SS-soldatene var veldig vanskelige å ta.

Crysis - Spill på delta

Brothers in Arms: Hells Highway - Også grei strategi

STALKER

Lenke til kommentar

Monolith, med blant annet NOLF og FEAR har vært kjent for å ligge langt fram på AI. FEAR var et av det første spillene til å benytte Goal Oriented Action Planning (GOAP). Dvs, at hver karakter gjør en slags investeringsanalyse før hver handling.

Crytek var også banebrytende i Far Cry ved å gjøre informasjonen NPC'ene hadde mer realistisk. For eksempel ville ikke NPC-karakterene vite hvor du var, bare hvor de så deg sist. Crytek har imidlertid ikke overasket nevneverdig ved å videreutvikle AI'en i Crysis-spillene

Personlig synes jeg Rainbow Six Vegas var bra. Du har tre NPC'typer som må kontrolleres på en gang. Teamet ditt, fiender, og sivile. Alle oppfører seg noenlunde troverdig, og å lage troverdige medspillere er visstnok vanskelig, ettersom de må "gjette" seg til hva du vil. Vegas 2, synes jeg ble litt dårligere igjen.

Half-Life, var nok bra en gang i tiden, men Half-Life 2 AI'en var etter min mening dårlig i forhold til samtidige FPS'er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...