Skogslik Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Eg har for ikkje så alt for lenge siden satt inn en cd spiller i bilen min, en Pioneer DEH-3000MP http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1827 Det står at denne skal kunne vise artist, sang og slikt på skjermen men det er ikje noe og får till når eg spiller av cder. hva er det som er galt? Endret 30. oktober 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis det er vanlige cd plater så er det ikke alle som kommer med den informasjonen, er det brente mp3 filmer så må de ha en idtag for å vise den informasjonen. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 er vanlige orginale cd plater eg spilelr av, burd ejo ha komt da. ingen av platene mine har komt med slik info :S Lenke til kommentar
Morel Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det pleier i 100% av tilfellene å stå godt beskrivet i BRUKSANVISNINGEN ang. hvilke plater spilleren tar og hva som vises når den enkelte plate spilles. Mvh Pål Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Eg har for ikkje så alt for lenge siden satt inn en cd spiller i bilen min, en Pioneer DEH-3000MPhttp://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1827 Det står at denne skal kunne vise artist, sang og slikt på skjermen men det er ikje noe og får till når eg spiller av cder. hva er det som er galt? Står jo klart og tydlig på linken din at : DEH-3000MP spiller formatene MP3, WMA og WAV og leser også såvel MP3 ID3 tags og WMA tekst for å vise artist og album navn, spor, titler osv. Så brente CDer med MP3 (med ID3 tags) samt brente CDer med WMA(med WMA tekst) vil vises. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Navn frå CD klarer den riktignok ikkje å lese av. Eg veit ikkje heilt korleis det der fungerer, er ikkje ofte eg har vore borti ein spelar som viser navn på CD-er i musikkformat, ikkje sikkert den slags informasjon ligg på CD-en i det heile tatt. Om du ripper CD-en din til mp3, fyller ut nødvendig informasjon og brenn den ut på ein CD-R eller RW så vil det nok fungere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det finns ikke noe track info om artist/album/låt på vanlig CD. Les hvordan CDDB virker her: http://en.wikipedia.org/wiki/CDDB Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Var som eg tenkte ja, då fekk me svar på det. Fordelen med mp3 er at du får 150-200 låter inn på ein CD (avhengig av størrelse) i staden for 10-20 som på ein vanleg CD. Mitt tips er å rippe med programmet EAC (google it) til kvalitet VBR V2. Med EAC kan du hente ned all informasjon om albumet automatisk via internett. To klikk så får du opp artist, låtnavn, låtnummer, album osv. Då treng du ikkje tenke på å tagge dei sjølv manuelt. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Noen få original cd'er kommer med CDTEXT som spilleren kan vise Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Min CD-spiller(Billig Sony til ca kr 700) tar ikke MP3 men viser CDTEXT dersom denne informasjonen ligger på CD-platen. Men dette er sjeldent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå