Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor viser ikkje cd spilleren min artist navn og sang på skjermen?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har for ikkje så alt for lenge siden satt inn en cd spiller i bilen min, en Pioneer DEH-3000MP

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1827

Det står at denne skal kunne vise artist, sang og slikt på skjermen men det er ikje noe og får till når eg spiller av cder.

hva er det som er galt?

Står jo klart og tydlig på linken din at :

DEH-3000MP spiller formatene MP3, WMA og WAV og leser også såvel MP3 ID3 tags og WMA tekst for å vise artist og album navn, spor, titler osv.

Så brente CDer med MP3 (med ID3 tags) samt brente CDer med WMA(med WMA tekst) vil vises.

Lenke til kommentar

Navn frå CD klarer den riktignok ikkje å lese av. Eg veit ikkje heilt korleis det der fungerer, er ikkje ofte eg har vore borti ein spelar som viser navn på CD-er i musikkformat, ikkje sikkert den slags informasjon ligg på CD-en i det heile tatt.

Om du ripper CD-en din til mp3, fyller ut nødvendig informasjon og brenn den ut på ein CD-R eller RW så vil det nok fungere.

Lenke til kommentar

Var som eg tenkte ja, då fekk me svar på det. :)

Fordelen med mp3 er at du får 150-200 låter inn på ein CD (avhengig av størrelse) i staden for 10-20 som på ein vanleg CD.

Mitt tips er å rippe med programmet EAC (google it) til kvalitet VBR V2. Med EAC kan du hente ned all informasjon om albumet automatisk via internett. To klikk så får du opp artist, låtnavn, låtnummer, album osv. Då treng du ikkje tenke på å tagge dei sjølv manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...