haalo Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hehe, den væska er ikke akkurat billig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Reactor gir komponentene et realt bad. Les mer Lenke til kommentar
Petter Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 funker jo og bruke baby oil også Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Er det noe man kan gjøre hvis det går noe galt med komponentene? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Er det noe man kan gjøre hvis det går noe galt med komponentene? Sender inn på garanti og håpe at du får maskinen raskt tilbake Men har du så mye penger.... bruk det heller på en real maskin, som ikke støyer mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Selv oppgradering av skjermkort(ene) blir en bra utfordring her. Må vel sendes tilbake til fabrikken, kan ikke tenke meg at en evt. Norsk importør er i stand til (eller vil) gjøre stort. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 om jeg husker rett så kommer lagringsenheter i egne brønner, og selve hovedkortet og tilbehør kan løftes ut av tanken vis håndtak i topplokket. og om vesken er det den er så er den tyntflytende og ikke klissen. så det skulle være ett lite problem å løfte opp, la det dryppe av og så bytte komponenter. cray brukte samme greia på cray2 maskiner iirc. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Synd den ikke leveres med gullfisk og da Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ekstra bonus: Om det noen gang skulle komme en storflom, er det bare å stikke hodet inn i kabinettet og puste som vanlig Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ekstra bonus: Om det noen gang skulle komme en storflom, er det bare å stikke hodet inn i kabinettet og puste som vanlig helt til det er mer co2 den oksygen i blandinga... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Er da ett mindre problem å gjøre dette. En annen ting (som er mer tilgjengelig) er matolje. Går fint å dytte hele maskinen ned i matolje. Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Er da ett mindre problem å gjøre dette. En annen ting (som er mer tilgjengelig) er matolje. Går fint å dytte hele maskinen ned i matolje. Såvidt jeg har lest, er ikke vegetabilsk olje veldig egnet. Det størkner og endrer karakter med tiden. Pluss at rommet lukter mcDonalds etter en stund Mineralolje er vel oljen som blir mest anbefalt. Evt babyolje, som vissnok er noe billigere og enklere å få tak i. Spesielt interesserte kan kanskje vurdere et ferdig sammensatt Kit Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Sinnssykt stress å bytte komponenter med hele PCen fylt med væske... Tøft at Simen1 har begynt å skrive artikler igjen! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Blant annet Tek.no-nettverket bygget og testet et system med 3M Fluorinert tidligere. Tek.no nettverket? Den artikkelen du refererte til er fra 2005, og da var ikke tek.no planlangt en gang(tror jeg). Hvorfor ikke bare skrive hw.no-nettverket? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvorfor ikke bare skrive hw.no-nettverket? Fordi de har skifta navn. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hadde vært spennende å se tyngde på greia. Fant ikke noe informasjon om det. Snakker vi opp under 20 kilo her? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Morsom kjøleløsning egentlig. Hvordan fraktes varmen vekk fra kabinettet? Og har man noen måte å få bevegelse i væsken på, eller skjer dette av seg selv (strømninger pga. temperaturforskjeller)? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Tøft at Simen1 har begynt å skrive artikler igjen! Takk Det er ikke utenkelig at det kommer flere etter hvert. Tek.no nettverket? Det var en hos overklokking.no som skrev den artikkelen. Overklokking.no er nå avsluttet men artiklene lever videre i akrkivet til tek.no-nettverket (som også inkluderer hardware.no). Jeg mente det var best å skrive det sånn og ble ikke rettet på av redaktøren. Hadde vært spennende å se tyngde på greia. En kjapp volumberegning sier meg at det er rundt 10 liter. Jeg vet ikke tettheten til væska men har fått indikasjoner på at den er bortimot det dobbelte av vann. Altså rundt 20 kg bare med væske. Resten gjetter jeg veier rundt 10 kg. Altså rundt 30 kg totalt. Morsom kjøleløsning egentlig. Hvordan fraktes varmen vekk fra kabinettet? Og har man noen måte å få bevegelse i væsken på, eller skjer dette av seg selv (strømninger pga. temperaturforskjeller)? På det ene bildet ser man radiatoren. I spesifikasjonene står det noe om pumpe så det er nok pumpebevegelse i systemet og en vifte til å kjøle radiatoren. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Noen som vet hvordan det er med varmekapasitet og varmeledning i væsken? Vann har jo kjempegod varmekapasitet i forhold til væsker generelt (pr vekt), men denne har dobbel massetetthet av vann. Man vil da ha dobbelt så mye masse til å ta opp varmen, som vil hjelpe på varmekapasitet pr volum... Er det slike man skal velge 3x 9800 eller 280 i sli og brette proteiner for hardware.no på? ;P Håper virkelig Simen1 bestemmer seg for å skrive mer artikkler ja, har på følelsen at det kan komme mye bra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er litt på tynn is her, men fant et lignende stoff med en varmekapasitet tilsvarende 1/4 av vann. Varmelednignsevnen er jeg ennå mer usikker på siden den trolig er relativt høy på langs av molekylrekkene men lav på tvers (mellom nabomolekylene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå